Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Lac didactic în școală

La Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre

Lac didactic în școală

Este a doua ocazie când Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" se poate bucura de avantajele proiectului Științescu, deoarece în calitate de profesor de biologie, urmărind eficiența practică a lecțiilor, am găsit oportunitatea prin strategii moderne și instrumentele didactice oferite de acesta să îmbogățesc interesul elevilor în domeniul științei, inventarul și imaginea școlii, susține doamna profesor Kincs Grete-Eva.

Dacă în anul școlar trecut, elevii puteau studia funcționarea unei grădini ecologice în raport cu  măsurătorile meteorologice efectuate cu ocazia schimbării vremii, în acest an școlar mi s-a îndeplinit un vis mai vechi: un iaz didactic și un atelier în aer liber (laborator verde) în grădina școlii.
La întocmirea proiectului ,,Apa de la A la Z", a fost necesar urmărirea unor condiții cum ar fi: abordarea interdisciplinarității, munca în echipă, implicarea comunității, orientarea carierei, practicitatea, orientarea științifică, continuitatea principiului, inovația, transparența, implicarea mass-mediei și actualitatea tematicii.
Toate aceste condiții s-au conturat  în jurul unor activități bine planificate și complexe cu o nuanță științifică, tehnologică, de team building, de relaxare și culturală: experimente cu apă în institutul de cercetări științifice Agora, Debrecen; cunoașterea ecosistemului artificial în ecocentrul de la Tiszató; întreținerea rezervației naturale Pârâului  Pețea; cunoașterea fosilelor vii  cu ocazia vizitei la Vivariu; aniversarea Zilei Mondiale a Apei la școală (expoziție de postere, foto și creații); familiarizarea cu strategiile de protecție teritorială pe timp de inundații la vizita  institutului ABA Crișuri; salvarea speciilor endemice - studierea reproducerii nufărului termal în  laboratorul de biotehnologie al Universității din Oradea; expediția organizată în Valea Iadului - observarea păstrăvului și a altor specii de apă valoroase; plimbarea cu vaporeta pe Dunăre, Budapesta - recunoașterea valorilor turistice și economice ale apelor; recunoașterea frumuseții lacului Vida (cascadă interioară); activități de disecție și observații microscopice legate atât de flora cât și de fauna acvatică; practicarea reciclării cu ocazia aniversării Zilei Pământului; proiectarea și crearea unui iaz școlar cu mâinile copiilor, practica fiind susținută prin consilieri realizate de adulți de meserie (amenajarea lacului cu materiale speciale, pompă, filtru, electricitate); măsurarea periodică a valorilor apei din lac; crearea unui laborator verde și efectuarea primelor lecții de biologie; sărbătorirea Zilei Mondiale a Mediului, punând piatra de temelie a lacului, întrunirea mesei rotunde cu prezentarea experiențelor dobândite în etapele proiectului, un flashmob simbolizând dansul  apei și ceremonia de decernare a premiilor.
Lacul și atelierul în aer liber permit elevilor trăirea unor experiențe biologice, adevărate aventuri (pipăitul broaștei țestoase și a melcului, recunoașterea păsărilor pe bază de sunete, recunoașterea parfumului de soc și liliac), să învețe în mod specific funcționarea naturii (polenizarea florilor de către albine, strategia vânatului pisicii, evadarea broaștei țestoase din terariu în lac), să recunoască relația dintre structură, formă și comportament (disecția crapului, concursul de săritură la broască, concursul de târâre la melci, observații microscopice pe alge, plante acvatice, țesuturi animale ).
Toate aceste activități sunt doar fragmente din munca noastră: o mulțime de ore de râs, clipe cu soare și, uneori cu ploi, dezvoltarea spiritului de competiție, s-au observat roadele eficienței muncii în echipă, dobândirea creativității, comunicarea și transmiterea  informației de la copil la copil, uimirea față de necunoscut (până în prezent a văzut lucruri doar în lumea virtuală), dar cea mai valoroasă picătură a experienței a fost aplicabilitatea teoriei.
Aș dori să mulțumesc și să-mi exprim recunoștința acelor oameni care m-au motivat să-mi păstrez entuziasmul profesional și m-au susținut cu încredere în derularea proiectului : echipa de elevi a școlii, doamna director- Pásztor Gabriella,Teodora Albiter - manager de proiect Fundația Comunitară Oradea, domnul inginer Andrei Togor - reprezentant protecția  mediului, Lazăr Constanța - bunică, ecologist, domnul profesor Cristian F. Blidar - departamentul de biotechnologii vegetale, Manea Călin - designer de grădină, Szilágyi Levente - părinte, Pușcaș Carmen - părinte, Balog Enikő și Mundrucz Gábor - părinți, Nagy Sándor - părinte,  Kulpinszki Tibor și Szabó Péter - administratori școală.
Proiectul ,,Apa de la A la Z" s-a născut în cadrul proiectului Științescu, susținut de Asociația Fundațiilor Comunitare Române și Fundația Comunitară Oradea, precum și de donatorii locali precum: Vernicolor, UniCredit Bank, Elena Neagu Fundația Celestica, Decitex RO, RER West, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Produse, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group, Bugatti - furnizorii acelor  instrumente didactice care dezvoltă marea cunoașterii copiilor noștri!
Felicitări, doamnă profesor Kincs Grete-Eva, într-adevăr, omul sfințește locul, iar profesorul, școala!
(Ovidiu Dan)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lac didactic în școală.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 18 ianuarie 2021