Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lac didactic în școală

La Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre

Lac didactic în școală

Este a doua ocazie când Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" se poate bucura de avantajele proiectului Științescu, deoarece în calitate de profesor de biologie, urmărind eficiența practică a lecțiilor, am găsit oportunitatea prin strategii moderne și instrumentele didactice oferite de acesta să îmbogățesc interesul elevilor în domeniul științei, inventarul și imaginea școlii, susține doamna profesor Kincs Grete-Eva.

Dacă în anul școlar trecut, elevii puteau studia funcționarea unei grădini ecologice în raport cu  măsurătorile meteorologice efectuate cu ocazia schimbării vremii, în acest an școlar mi s-a îndeplinit un vis mai vechi: un iaz didactic și un atelier în aer liber (laborator verde) în grădina școlii.
La întocmirea proiectului ,,Apa de la A la Z", a fost necesar urmărirea unor condiții cum ar fi: abordarea interdisciplinarității, munca în echipă, implicarea comunității, orientarea carierei, practicitatea, orientarea științifică, continuitatea principiului, inovația, transparența, implicarea mass-mediei și actualitatea tematicii.
Toate aceste condiții s-au conturat  în jurul unor activități bine planificate și complexe cu o nuanță științifică, tehnologică, de team building, de relaxare și culturală: experimente cu apă în institutul de cercetări științifice Agora, Debrecen; cunoașterea ecosistemului artificial în ecocentrul de la Tiszató; întreținerea rezervației naturale Pârâului  Pețea; cunoașterea fosilelor vii  cu ocazia vizitei la Vivariu; aniversarea Zilei Mondiale a Apei la școală (expoziție de postere, foto și creații); familiarizarea cu strategiile de protecție teritorială pe timp de inundații la vizita  institutului ABA Crișuri; salvarea speciilor endemice - studierea reproducerii nufărului termal în  laboratorul de biotehnologie al Universității din Oradea; expediția organizată în Valea Iadului - observarea păstrăvului și a altor specii de apă valoroase; plimbarea cu vaporeta pe Dunăre, Budapesta - recunoașterea valorilor turistice și economice ale apelor; recunoașterea frumuseții lacului Vida (cascadă interioară); activități de disecție și observații microscopice legate atât de flora cât și de fauna acvatică; practicarea reciclării cu ocazia aniversării Zilei Pământului; proiectarea și crearea unui iaz școlar cu mâinile copiilor, practica fiind susținută prin consilieri realizate de adulți de meserie (amenajarea lacului cu materiale speciale, pompă, filtru, electricitate); măsurarea periodică a valorilor apei din lac; crearea unui laborator verde și efectuarea primelor lecții de biologie; sărbătorirea Zilei Mondiale a Mediului, punând piatra de temelie a lacului, întrunirea mesei rotunde cu prezentarea experiențelor dobândite în etapele proiectului, un flashmob simbolizând dansul  apei și ceremonia de decernare a premiilor.
Lacul și atelierul în aer liber permit elevilor trăirea unor experiențe biologice, adevărate aventuri (pipăitul broaștei țestoase și a melcului, recunoașterea păsărilor pe bază de sunete, recunoașterea parfumului de soc și liliac), să învețe în mod specific funcționarea naturii (polenizarea florilor de către albine, strategia vânatului pisicii, evadarea broaștei țestoase din terariu în lac), să recunoască relația dintre structură, formă și comportament (disecția crapului, concursul de săritură la broască, concursul de târâre la melci, observații microscopice pe alge, plante acvatice, țesuturi animale ).
Toate aceste activități sunt doar fragmente din munca noastră: o mulțime de ore de râs, clipe cu soare și, uneori cu ploi, dezvoltarea spiritului de competiție, s-au observat roadele eficienței muncii în echipă, dobândirea creativității, comunicarea și transmiterea  informației de la copil la copil, uimirea față de necunoscut (până în prezent a văzut lucruri doar în lumea virtuală), dar cea mai valoroasă picătură a experienței a fost aplicabilitatea teoriei.
Aș dori să mulțumesc și să-mi exprim recunoștința acelor oameni care m-au motivat să-mi păstrez entuziasmul profesional și m-au susținut cu încredere în derularea proiectului : echipa de elevi a școlii, doamna director- Pásztor Gabriella,Teodora Albiter - manager de proiect Fundația Comunitară Oradea, domnul inginer Andrei Togor - reprezentant protecția  mediului, Lazăr Constanța - bunică, ecologist, domnul profesor Cristian F. Blidar - departamentul de biotechnologii vegetale, Manea Călin - designer de grădină, Szilágyi Levente - părinte, Pușcaș Carmen - părinte, Balog Enikő și Mundrucz Gábor - părinți, Nagy Sándor - părinte,  Kulpinszki Tibor și Szabó Péter - administratori școală.
Proiectul ,,Apa de la A la Z" s-a născut în cadrul proiectului Științescu, susținut de Asociația Fundațiilor Comunitare Române și Fundația Comunitară Oradea, precum și de donatorii locali precum: Vernicolor, UniCredit Bank, Elena Neagu Fundația Celestica, Decitex RO, RER West, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Produse, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group, Bugatti - furnizorii acelor  instrumente didactice care dezvoltă marea cunoașterii copiilor noștri!
Felicitări, doamnă profesor Kincs Grete-Eva, într-adevăr, omul sfințește locul, iar profesorul, școala!
(Ovidiu Dan)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lac didactic în școală.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:44:48 Ora de vară a Europei de Est