Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 oct. 2020
1.Numărul cazurilor de infectare la copii și tineri cu vârsta 0-19 ani înregistrate în ultimele 40 de zile, de la începutul școlii până acum, l-a depășit pe cel înregistrat de la începutul pandemiei până la 14 septembrie.
.....
Pe 23 octombrie 2020, vineri, a fost înregistrat un număr de 344 de cazuri de infectare cu Sars-CoV-2 la grupa de vârstă 0-19 ani, potrivit datelazi.ro. Astfel numărul cazurilor înregistrate de la începutul cursurilor în școli și a activităților în grădinițe, adică din data de 14 septembrie până acum, a depășit pentru prima dată pe cel al cazurilor înregistrate de la începutul pandemiei până la începutul anului școlar.
2. Modelul danez de învățământ, prin ochii unei profesoare din România. Cum e școala în Danemarca pe timp de pandemie. Prezență fizică la ore aproape pentru toată lumea și fără mască în sala de clasă
…..
Profesoara Laura Dachin este stabilită de ani de zile în Danemarca, unde a înființat trei școli românești. Aici vin zeci de copii ai comunității de români din Danemarca. Pentru a nu-i rupe complet de România, părinții îi trimit să învețe limba, să studieze obiceiurile, istoria sau geografia României. „E o punte de legătură și pot să facă comparații. Poate că unii se vor întoarce în România”, povestește profesoara.
3. OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot on-line pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister
.....
În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, publicat vineri în Monitorul Oficial.
4. Răzvan Cherecheș, profesor în sănătate publică: Școlile trebuie să poată funcționa on-site cât mai mult. Ministerul Educației să reducă la 15 numărul de elevi din clasă și să introducă sisteme de ventilație cu schimb mare de aer
…..
Școlile vor funcționa tot anul viitor intermitent când în sistem hibrid, când complet online, pentru că și dacă vaccinul va fi disponibil în primăvară, el va fi distribuit și administrat populației de-a lungul anului. Avertismentul vine de la Răzvan Cherecheș, profesor și cercetător la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, unde conduce departamentul de sănătate publică.
5. VIDEO Monica Anisie: Programa va fi adaptată pentru învățarea online și vom anunța cum se va face evaluarea online / În privința olimpiadelor școlare, Ministerul analizează dacă se vor desfășura digital sau dacă se vor anula
.....
Ministerul Educației va modifica programa școlară, ,,pentru învățarea în sistem online”. ,,În curând vom ieși să spunem cum anume se va desfășura activitatea de predare-învățare și evaluare în sistem online. Asta înseamnă de fapt adaptarea programei. Există această posibilitate și am experimentat în primăvară această adaptare a programei pentru examenele naționale, când am modificat programa pentru examen”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la emisiunea “Viitor cu clasă” moderată de Roxana Hulpe la Știrile Pro TV.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, un nou atac la universitarii-politiceni: E un ,,Bamboo universitar” în beneficiul educației?
-----------
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, lansează un nou atac la adresa rectorilor-politicieni și a universitarilor influenți și conectați politic. Într-un editorial publicat în Adevărul, intitulat ,,Menirea educației” și în care face…
***
2. EXCLUSIV Op Ed / Copiii trebuie să se întoarcă la școală, dar nu este o opțiune ca lucrurile să rămână neschimbate – comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi Henrietta Fore, directoarea UNICEF
-------
Editorial semnat de comisarul pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi de Henrietta Fore, directoarea executivă UNICEF „Un copil, un profesor, o carte, un stilou pot schimba lumea”. Aceste cuvinte rostite…
***
3. Peste 60 de universități din Marea Britanie participă la târgul virtual de studii organizat de British Council pentru studenții europeni
--------
Elevii și studenții vor avea oportunitatea de a intra în legătură cu peste 60 de universități britanice, prin întâlniri online directe cu reprezentanții acestora în cadrul târgului Study UK Europe:…
***
4. Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile, dacă Bucureștiul intră în roșu? Monica Anisie: Toate școlile și grădinițele rămân închise pentru 14 zile, cu ore în online
-------
Bucureștiul este la limită să intre în scenariul roșu, după un record de infectări ziua trecută (777) și o rată a incidenței comunicate cu întârziere de 5 ore. Deși încă…

Lac didactic în școală

La Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre

Lac didactic în școală

Este a doua ocazie când Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" se poate bucura de avantajele proiectului Științescu, deoarece în calitate de profesor de biologie, urmărind eficiența practică a lecțiilor, am găsit oportunitatea prin strategii moderne și instrumentele didactice oferite de acesta să îmbogățesc interesul elevilor în domeniul științei, inventarul și imaginea școlii, susține doamna profesor Kincs Grete-Eva.

Dacă în anul școlar trecut, elevii puteau studia funcționarea unei grădini ecologice în raport cu  măsurătorile meteorologice efectuate cu ocazia schimbării vremii, în acest an școlar mi s-a îndeplinit un vis mai vechi: un iaz didactic și un atelier în aer liber (laborator verde) în grădina școlii.
La întocmirea proiectului ,,Apa de la A la Z", a fost necesar urmărirea unor condiții cum ar fi: abordarea interdisciplinarității, munca în echipă, implicarea comunității, orientarea carierei, practicitatea, orientarea științifică, continuitatea principiului, inovația, transparența, implicarea mass-mediei și actualitatea tematicii.
Toate aceste condiții s-au conturat  în jurul unor activități bine planificate și complexe cu o nuanță științifică, tehnologică, de team building, de relaxare și culturală: experimente cu apă în institutul de cercetări științifice Agora, Debrecen; cunoașterea ecosistemului artificial în ecocentrul de la Tiszató; întreținerea rezervației naturale Pârâului  Pețea; cunoașterea fosilelor vii  cu ocazia vizitei la Vivariu; aniversarea Zilei Mondiale a Apei la școală (expoziție de postere, foto și creații); familiarizarea cu strategiile de protecție teritorială pe timp de inundații la vizita  institutului ABA Crișuri; salvarea speciilor endemice - studierea reproducerii nufărului termal în  laboratorul de biotehnologie al Universității din Oradea; expediția organizată în Valea Iadului - observarea păstrăvului și a altor specii de apă valoroase; plimbarea cu vaporeta pe Dunăre, Budapesta - recunoașterea valorilor turistice și economice ale apelor; recunoașterea frumuseții lacului Vida (cascadă interioară); activități de disecție și observații microscopice legate atât de flora cât și de fauna acvatică; practicarea reciclării cu ocazia aniversării Zilei Pământului; proiectarea și crearea unui iaz școlar cu mâinile copiilor, practica fiind susținută prin consilieri realizate de adulți de meserie (amenajarea lacului cu materiale speciale, pompă, filtru, electricitate); măsurarea periodică a valorilor apei din lac; crearea unui laborator verde și efectuarea primelor lecții de biologie; sărbătorirea Zilei Mondiale a Mediului, punând piatra de temelie a lacului, întrunirea mesei rotunde cu prezentarea experiențelor dobândite în etapele proiectului, un flashmob simbolizând dansul  apei și ceremonia de decernare a premiilor.
Lacul și atelierul în aer liber permit elevilor trăirea unor experiențe biologice, adevărate aventuri (pipăitul broaștei țestoase și a melcului, recunoașterea păsărilor pe bază de sunete, recunoașterea parfumului de soc și liliac), să învețe în mod specific funcționarea naturii (polenizarea florilor de către albine, strategia vânatului pisicii, evadarea broaștei țestoase din terariu în lac), să recunoască relația dintre structură, formă și comportament (disecția crapului, concursul de săritură la broască, concursul de târâre la melci, observații microscopice pe alge, plante acvatice, țesuturi animale ).
Toate aceste activități sunt doar fragmente din munca noastră: o mulțime de ore de râs, clipe cu soare și, uneori cu ploi, dezvoltarea spiritului de competiție, s-au observat roadele eficienței muncii în echipă, dobândirea creativității, comunicarea și transmiterea  informației de la copil la copil, uimirea față de necunoscut (până în prezent a văzut lucruri doar în lumea virtuală), dar cea mai valoroasă picătură a experienței a fost aplicabilitatea teoriei.
Aș dori să mulțumesc și să-mi exprim recunoștința acelor oameni care m-au motivat să-mi păstrez entuziasmul profesional și m-au susținut cu încredere în derularea proiectului : echipa de elevi a școlii, doamna director- Pásztor Gabriella,Teodora Albiter - manager de proiect Fundația Comunitară Oradea, domnul inginer Andrei Togor - reprezentant protecția  mediului, Lazăr Constanța - bunică, ecologist, domnul profesor Cristian F. Blidar - departamentul de biotechnologii vegetale, Manea Călin - designer de grădină, Szilágyi Levente - părinte, Pușcaș Carmen - părinte, Balog Enikő și Mundrucz Gábor - părinți, Nagy Sándor - părinte,  Kulpinszki Tibor și Szabó Péter - administratori școală.
Proiectul ,,Apa de la A la Z" s-a născut în cadrul proiectului Științescu, susținut de Asociația Fundațiilor Comunitare Române și Fundația Comunitară Oradea, precum și de donatorii locali precum: Vernicolor, UniCredit Bank, Elena Neagu Fundația Celestica, Decitex RO, RER West, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Produse, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group, Bugatti - furnizorii acelor  instrumente didactice care dezvoltă marea cunoașterii copiilor noștri!
Felicitări, doamnă profesor Kincs Grete-Eva, într-adevăr, omul sfințește locul, iar profesorul, școala!
(Ovidiu Dan)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lac didactic în școală.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 25 octombrie 2020

Poza zilei

Ziua recoltei

 Ziua recoltei la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller"!

Vom reveni.