Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Eșecul școlar în instituțiile de învățământ polițienesc – între asumare și acceptare”

Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, gazda unui simpozion internaţional

„Eșecul școlar în instituțiile de învățământ polițienesc – între asumare și acceptare”

În perioada 25 - 27.06.2018, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea s-a desfăşurat Simpozionul internaţional de prezentări știinţifice cu tema „Eșecul școlar în instituțiile de învățământ polițienesc - între asumare și acceptare".

Simpozionul internaţional se află la cea de a 12-a ediţie, iar tematica abordată s-a referit de această dată la identificarea unor metode și tehnici de predare și aplicare a acestora, tocmai pentru îmbunătăţirea sistemului de învățământ polițienesc.
Evenimentul s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile şi ca de fiecare dată au participat delegaţii ale unor instituţii de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor şi a altor forţe din domeniul ordinii şi siguranţei publice din ţară şi din străinătate. Delegaţiile străine participante la această ediție au reprezentat: Germania, Moldova, Serbia, Slovacia, Ucraina, Ungaria şi Macedonia.
La activitate au participat, de asemenea, pe lângă delegațiile instituțiilor din străinătate care colaborează cu Şcoala „Avram Iancu" Oradea, reprezentanţi ai Corpului Naţional al Poliţiştilor şi reprezentanţi ai principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România.
Organizatorul evenimentului, Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră
„Avram Iancu" Oradea, a participat cu o delegaţie formată din douăsprezece persoane, condusă de directorul adjunct al şcolii, doamna comisar şef de poliţie Aura Sima.
În cele trei zile, toate delegaţiile prezente au avut prezentări, fiecare expunere fiind urmată de un timp pentru discuţii pe baza celor prezentate. Acest tip de activitate şi-a propus să creeze  mediul interinstituţional care să faciliteze schimbul de idei şi de experienţă pe tema unui subiect de interes pentru orice sistem de învăţământ poliţienesc european, analizând într-un cadru oficial această problemă și reliefând totodată factorii de bază care îl determină, măsuri de remediere şi sancțiuni stabilite de sistemul de învățământ polițienesc menite a susține realizarea obiectivelor.
Principalele discuții s-au axat pe factorii de ordin intern și extern care influențează succesul sau insuccesul școlar în sistemul de pregătire, măsurile pentru îmbunătățirea performanței școlare a educabililor la nivelul instituției de învățământ, persoanele implicate în procesul de remediere a rezultatelor învățării și rolul fiecăruia, pilonii care stau la baza calității actului didactic (calificarea și specializarea cadrelor didactice, asigurarea resurselor didactice, managementul timpului alocat predării și învățării), precum şi sistemul recompenselor și sancțiunilor acordate elevilor, în conformitate cu performanțele școlare, susține comisarul-șef de poliţie Micheş Eugen.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Eșecul școlar în instituțiile de învățământ polițienesc – între asumare și acceptare”.

 

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:50:57 Ora standard a Europei de Est