Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cursul festiv al celei de-a 16-a promoții a Universității Agora

Vineri, 5 iulie, la Universitatea Agora, s-a desfășurat

Cursul festiv al celei de-a 16-a promoții a Universității Agora

Pe un timp splendid, absolvenții celei de-a16-a promoții, îmbrăcați ca niciodată mai frumos, la unison, în robele care le dau distincție, personalitate și responsabilitate, au fost în centrul atenției și al evenimentului, având alături, în prezidiul manifestării, conducerea Universității Agora și decanii de an, aleși de studenți pentru acest curs festiv, precum și cei patru șefi de promoție, fiecare cu mesajul său aparte adresat absolvenților și părinților.

Bogăția spirituală versus bogăția materială
Ca de obicei, mesajul domnului rector, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a fost, și de această dată, unul neașteptat, care a vizat, precum în scripturi, cele două căi pe care ni le oferă Dumnezeu: calea spre bine, care e mai dificilă, și calea spre rău , care e mai ușoară, lăsându-l pe fiecare să decidă și să aleagă singur, după cum avea să sublinieze distinsul nostru rector. Pentru exemplificare, s-a apelat la două poezii îndrăgite de rectorul Universității Agora: ,,Dacă...", de Joseph Rudyard Kipling, respectiv „Altfel...", de  Kostas Varnalis.
Dacă...
Dacă-ți rămâne mintea când cei din jur și-o pierd
Și fiindcă-o ai te apasă sub vorbe care dor,
Dacă mai crezi în tine când alții nu mai cred
Și-i ierți și nu te superi de îndoiala lor,
Dacă de așteptare nu ostenești nicicând,
Nici de minciuna goală nu-ți clatini gândul drept,
Dacă, izbit de ură, nu te răzbuni urând
Și totuși nu-ți pui mască de sfânt sau înțelept
.........................................................
Dacă ajungi să umpli minutul trecător
Cu șaizeci de clipe de veșnicii,
Mereu,
Vei fi pe-ntreg Pământul deplin stăpânitor
Și, mai presus de toate, un OM - copilul meu!
 
„Altfel..."
De poți să faci pe prostul când altul te repede-
facând-o pe desteptul- și c-un cuvânt nu-l cerți;
de nu te-ncrezi în nimeni și nimeni nu te crede,
de-ți poți ierta păcatul, dar altora nu-l ierți;
de nu amâni o clipă un rău să-l împlinești
și dacă minți mai tare când alții nu spun drept;
de-ți place în iubire cu ura să izbești
și totuși îți pui masca de sfânt și de-nțelept
.........................................................
dacă nu pierzi momentul să faci oriunde-un rău
și-n umbra lui te-nliniști ca-n umbra unui pom,
al tău va fi Pământul cu tot prisosul său;
vei fi-ntre domni, întâiul,
dar niciodată OM!
Găsiți poeziile în întregime în Galeria foto.
Mulțumiri adresate de președintele Senatului universitar
În prima intervenție, decanul fondator al Universității Agora, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președintele Senatului universitar, a ținut să adreseze mulțumiri profesorilor care au lucrat cu absolvenții, studenților care au rezistat și au învățat trei sau patru ani, dar și reprezentanților familiilor studenților, care ,,într-un fel au fost victime colaterale care au suportat lipsa  de-acasă a studenților noștri, nervii studenților care nu înțelegeau ceva, supărați că trebuie să învețe mai mult", a conchis doamna președinte Adriana Manolescu.
Cam ,,neascultător"... domnul procuror!
Domnul lector univ. dr. Liviu Lascu, în calitate de decan de an al studenților de la Facultatea de Științe Juridice și Adminstrative, a susținut o prelegere, un curs special din cursul de procedură penală, cu subiectul Renunțare la urmărirea penală, chiar dacă doamna președinte i-a sugerat un altul: Măsurile de supraveghere tehnică, ,,subiect controversat și dezbătut pe toate canalele media", după cum avea să sublinieze distinsul procuror; iar refuzul a venit din simplul motiv de a nu mai stârni și alte controverse unor oameni, la ceas de mare sărbătoare...
În încheiere, domnul procuror le-a dat un sfat absolvenților: ,,În alegerea profesiei, să încercați să faceți acel lucru pe care îl iubiți cel mai mult, care vă reprezintă, care vă capacitează, în care dați randamentul cel mai bun".
Succes în carieră, domnilor studenți!
Vorbind în calitate de decan de an al studenților de la Facultatea de Științe Economice, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu a abordat subiectul despre cariere. ,,Acest context economic și social, marcat de societatea informațională, de societatea cunoașterii, caracterizat printr-o complexitate crescândă, prin exigențe sporite, ne motivează indiferent de poziția pe care o avem în societate, să acționăm în direcția sporirii competențelor noastre. Alegerea și dinamica acestei cariere individuale sunt influențate de o serie de factori ai succesului în viață și ai succesului profesional și anume: autoidentitatea, interesele, personalitatea și mediul social"; referindu-se la influența factorilor de mediu social, doamna decan de an a făcut trimitere la: tehnica, tehnologia, educația, pregătirea și nivelul ocupațional, precum și la situația socială și economică a părinților. Concluzionând, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu a spus: ,,În viitor, cariera dumneavoastră va fi determinată de totalitatea pozițiilor, strategiilor, schimbărilor urmate de fiecare în viața sa, și va depinde în foarte mare măsură de experiențele sociale și educaționale care o preced sau o însoțesc. Speranța mea este ca experiența educațională pe care v-a oferit-o Universitatea Agora să fie o adevărată trambulină în dezvoltarea carierei, să vă permită să ajungeți la un nivel superior de înțelegere de sine, de dezvoltare personală, ca urmare a realizării preferințelor dumneavoastră privind cariera și a succesului în ceea ce privește valorile de viață".
,,Trebuie să vă fie dor de ceva ce nu s-a întâmplat încă"
Referindu-se tot la carieră, doamna prorector, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a subliniat faptul că ,,o carieră de succes începe de jos. Și dacă nu le faci pe toate, deci dacă nu începi de la zero, și ajungi acolo în vârf, nu poți să fii om. Trebuie să vă fie dor de ceva ce nu s-a întâmplat încă. Și acel dor este de o profesie pe care să o respectați, de tot ceea ce înseamnă profesionalism, de tot ceea ce înseamnă legalitate și de frumos. Fiți buni în ceea ce faceți!"
,,Sunt convinsă că am reuşit (...) să contribuim la formarea capitalului social înalt"
Sintetizând ideile exprimate de doamna prof. univ. dr. Elena Ana Iancu, decan al Facultății de Ştiinţe Juridice şi Administrative, vom concluziona: ,,Sunt convinsă că am reuşit, în urma relaţionării pe care am avut-o între părinţi - studenţi - cadre didactice şi partenerii noştri din activităţile practice, să contribuim la formarea capitalului social înalt, necesar pentru dezvoltarea durabilă a societăţii.
Cu permisiunea dvs., cu optimism şi având energie pozitivă, aş dori să evidenţiez nevoia de a păstra comunicarea noastră şi în viitor, indiferent de forma acesteia (scrisă, verbală sau nonverbală) pentru a conlucra la dezvoltarea legăturilor între Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, implicit Universitatea Agora unde aţi obţinut pregătirea iniţială şi instituţiile în care veţi munci sau/şi asociaţiile profesionale din care veţi face parte, astfel încât să putem promova valori comune şi să contribuim  la ridicarea gradului de încredere între indivizi, în general, în profesiile noastre, în special.
 În acest fel, vom participa activ în calitate de profesionişti şi la realizarea obiectivelor din Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă, document cu 17 obiective (adoptat în anul 2015 la Adunarea Generală O.N.U.) care a fost adoptat, implicit obiectivele asumate şi de România şi Uniunea Europeană.  De exemplu, pentru îndeplinirea obiectivului 4 „Educaţie de calitate" în interdependenţă cu obiectivul 16 „Pace, justiţie şi instituţii eficiente", suntem mai responsabili, ţinând seama de domeniile de licenţă şi masterat pe care le are în gestiune Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative".
,,Evaluarea reală este cea pe care ți-o dă piața"
Prin construcție, dar și în calitate de decan al Facultății de Științe Economice, având în sânge științele exacte (și foarte exacte), domnul conf. univ. dr. Casian Butaci a fost scurt și concis, direct și cât se poate de sincer, chiar și atunci când a făcut trimitere la o cartea de ,,căpătâi", intitulată ,,Cum să minți cu statistica". Iar la final a mai rostit un adevăr, de care trebuie să se țină cont, pe bune: ,,Evaluarea reală este cea pe care ți-o dă piața".
Ioana, Cecilia, Florin și Flavia - cei patru șefi de promoție
Apoi, cei doi decani și-au premiat șefii de promoție (câte doi fiecare), înmânându-le câte o plachetă: Stănescu Ioana Andreea - șefă de promoție specializarea Drept, Cozac Cecilia Flavia Andrada - șefă de promoție specializarea Poliție locală, Indrieș Florin Ioan Claudiu - șef de promoție Management, Foghiș Flavia Adelina  - șefă de promoție Contabilitate și informatică de gestiune. La rându-le, în alocuțiunea rostită, fiecare a mulțumit profesorilor ,,care ne-au deschis un drum și ne sunt modele, care nu au fost doar dascăli, ci adevărați prieteni" (Florin I.), ,,cărora le suntem recunoscători și pe care îi apreciem" (Flavia F.) Și tot Flavia avea să concluzioneze: ,,Munca, dăruirea și perseverența ne fac astăzi să zâmbim".
S-a predat și s-a preluat cheia; s-a strigat catalogul (au strigat catalogul: conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu și conf. univ. dr. Ramona Mihaela Urziceanu), prilej cu care fiecare absolvent a primit câte o diplomă și un trandafir; s-a rostit jurământul, iar la final, Natalia Selegean și Carmen Stoica, doi dintre membrii grupului artistic Agora, ne-au încântat cu un moment artistic de nota 10. Natalia a fost și prezentatorul de aur al cursului festiv, iar la butoane și la pupitru s-au aflau Laurențiu și DJ P.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (109 poze) în Galeria foto: Cursul festiv al celei de-a 16-a promoții a Universității Agora. (Vedeți și pe Facebook ovidan)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:25:03 Ora de vară a Europei de Est