Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învătământul special”

Diseminare proiect

,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învătământul special”

In data de 5 iulie 2019, la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea, în cadrul Consiliului profesoral a avut loc diseminarea proiectului ,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învă'ământul special", proiect nr. 2018-1-RO01-KA101-047548.

Proiectul este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, KA1, domeniul educație școlară. Coordonatorul proiectului este profesor Mariana Sandor.  Proiectul se adresează cadrelor didactice încadrate în anul şcolar 2018-2019 la Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea și are un număr de 12 mobilităţi.
Profesorii participanţi la mobilităţile din cadrul proiectului au împărtaşit colegilor din şcoală activităţile pe care le-au desfăşurat: Prima mobilitate a avut loc în Londra în perioada 4 - 8. 03. 2019 la cursul ,,Non - formal education at school. Methods and tools to empower students motivation and learning", formator: Enjoy Italy - Alessandro Gariano, participanți: prof. Micula Alexandra, Borbely Dana și Dobai Valentina. A doua mobilitate s-a desfășurat în Cipru în perioada 22-26 aprilie 2019 la cursul „Environmental and Outdoor Education in Non-formal settings ", formator: STANDOutEdu, participanți: prof. Manuela Fazecaș și Cornelia Movilă. A treia mobilitate a avut loc în Malta în perioada 7.05-13 05.2019 la cursul Non formal learning- the golden door for an innovative future for schools, furnizor de formare: NEW HORIZONS MALTA, participanți: prof. Mariana Șandor și Georgia Serte. A patra mobilitate s-a desfășurat în Italia în perioada 9-16.06.2019 la cursul ,,Outdoor Education to improve pupils participation and fight drop out", formator: Associazione Jump-Gioventù in riSalto - Erika Gerardini, Ylenia Azzaro, participanți: prof. Lorincz Ana-Ruxanda, Zmole Corina și Cozma Anca. Ultima mobilitate va avea loc în Olanda în perioada 28 07 - 3.08 2019  la cursul ,,The power of non-formal or how to use non-formal methods of teaching in the formal education", unde vor participa prof. Camelia Popovici și Iulia Moldovan.
Prin acest proiect s-a urmărit îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice, de aplicare a unor metode și tehnici de educaţie non-formală dar și  oportunitatea consolidării competențelor interculturale, lingvistice, de a împartăşi cunoştinţe, experienţe, de a promova valorile culturale româneşti, după cum ne-a spus prof. Lorincz Ana-Ruxanda.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învățământul special".

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 05:32:24 Ora standard a Europei de Est