Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 ianuarie 2024

Peste 40 de concursuri școlare naționale au fost eliminate…

Peste 40 de concursuri școlare naționale au fost eliminate de o comisie a Ministerului Educației din listele și calendarele competiționale pentru anul școlar 2023-2024, față de anul școlar trecut, potrivit unei analize Edupedu.ro pe baza listelor și calendarelor publicate de Ministerul Educației luni, 29 ianuarie. Și la activitățile naționale și internaționale (CAEN) au dispărut peste 30 de concursuri finanțate sau nu de Ministerul Educației.
Este vorba, printre altele, de concursul de chimie „Raluca Rîpan” considerat de profesori și elevi olimpiada de profil pentru elevii de clasa a VII-a, pentru că în gimnaziu nu există olimpiada națională de chimie decât pentru clasa a VIII-a; concursurile de meserii pentru elevii de la tehnologic, concursuri dedicate elevilor care aparțin minorităților.
Potrivit surselor Edupedu.ro, decizia de înființare a comisiei de tăiat concursuri a fost dată în luna martie a anului 2023. Fac parte din comisie 21 de membri, dintre care 8 din Ministerul Educației, 5 din universități și restul din școli, inspectorate școlare și asociații.
Calendarele și listele olimpiadelor și concursurilor școlare naționale 2024 au fost publicate luni după-amiază, 29 ianuarie. Edupedu.ro a scris că ar urma ca și la competițiile sportive să existe tăieri, mai exact să nu continue toate cu etapele naționale.
După ce am prezentat că elevii de gimnaziu ar fi fost excluși de la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață” (OLAV) 2024 în varianta în lucru a calendarului Ministerului Educației, în contextul în care ar fi avut loc discuții despre renunțarea la olimpiadă, aceștia au fost reintroduși de Ministerul Educației în planificări.
Revenind la concursuri, dacă în 2023 erau 161 de concursuri școlare naționale organizate fără finanțare de Ministerul Educației, anul acesta sunt puțin peste 130.
Dacă în anul școlar 2022-2023 erau 70 de concursuri organizate cu finanțare de Ministerul Educației, anul acesta sunt puțin peste 50, conform calendarelor și listelor publicate de Ministerul Educației.

,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învătământul special”

Diseminare proiect

,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învătământul special”

In data de 5 iulie 2019, la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea, în cadrul Consiliului profesoral a avut loc diseminarea proiectului ,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învă'ământul special", proiect nr. 2018-1-RO01-KA101-047548.

Proiectul este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, KA1, domeniul educație școlară. Coordonatorul proiectului este profesor Mariana Sandor.  Proiectul se adresează cadrelor didactice încadrate în anul şcolar 2018-2019 la Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea și are un număr de 12 mobilităţi.
Profesorii participanţi la mobilităţile din cadrul proiectului au împărtaşit colegilor din şcoală activităţile pe care le-au desfăşurat: Prima mobilitate a avut loc în Londra în perioada 4 - 8. 03. 2019 la cursul ,,Non - formal education at school. Methods and tools to empower students motivation and learning", formator: Enjoy Italy - Alessandro Gariano, participanți: prof. Micula Alexandra, Borbely Dana și Dobai Valentina. A doua mobilitate s-a desfășurat în Cipru în perioada 22-26 aprilie 2019 la cursul „Environmental and Outdoor Education in Non-formal settings ", formator: STANDOutEdu, participanți: prof. Manuela Fazecaș și Cornelia Movilă. A treia mobilitate a avut loc în Malta în perioada 7.05-13 05.2019 la cursul Non formal learning- the golden door for an innovative future for schools, furnizor de formare: NEW HORIZONS MALTA, participanți: prof. Mariana Șandor și Georgia Serte. A patra mobilitate s-a desfășurat în Italia în perioada 9-16.06.2019 la cursul ,,Outdoor Education to improve pupils participation and fight drop out", formator: Associazione Jump-Gioventù in riSalto - Erika Gerardini, Ylenia Azzaro, participanți: prof. Lorincz Ana-Ruxanda, Zmole Corina și Cozma Anca. Ultima mobilitate va avea loc în Olanda în perioada 28 07 - 3.08 2019  la cursul ,,The power of non-formal or how to use non-formal methods of teaching in the formal education", unde vor participa prof. Camelia Popovici și Iulia Moldovan.
Prin acest proiect s-a urmărit îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice, de aplicare a unor metode și tehnici de educaţie non-formală dar și  oportunitatea consolidării competențelor interculturale, lingvistice, de a împartăşi cunoştinţe, experienţe, de a promova valorile culturale româneşti, după cum ne-a spus prof. Lorincz Ana-Ruxanda.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Educaţia non-formală - sursă de creativitate şi inovare în învățământul special".

Trimite email
vineri, 1 martie 2024, 03:40:08 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Felicitări, domnule președinte!

Apropo de recepția lucrărilor la Campusul de învățământ dual, înfăptuită ieri, 28 februarie 2024.
Așa ceva nu mai există în Bihor, dar poate că nu greșim afirmând că nici în țară nu s-a mai văzut o asemenea realizare deosebită în învățământ!