Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”

Școală de vară la Liceul „Friedrich Schiller” din Oradea

Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”

La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" din Oradea, tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară - „Sommerschule", la care au participat 35 de elevi ai claselor primare, coordonați de cadrele didactice Ellenes Jakabffy Emese, Halász Katalin, Simona Nojea, Kötting Elena, împreună cu voluntara Xenia Bolschakow, venită din Germania în țara noastră în cadrul proiectului Kulturweit - Freiwilligendienst.

Toate activitățile organizate au avut ca obiectiv dezvoltarea gândirii critice a elevilor, a inteligenței emoționale, precum și competențele de exprimare în limba germană în contexte/ situații diverse, socializarea, munca în echipă și cooperarea. Acestea au avut loc atât în incinta școlii cât și în diverse locuri din oraș.
Tema proiectului a fost „Die fünf Sinne - Cele cinci simțuri", fiecăruia dintre ele corespunzându-i câte o zi a săptămânii.
Elevii au fost provocați să ia parte la activități care le-au „trezit", activat simțurile: pregătirea aluatului de turtă dulce, coacerea și consumarea produsului finit, au creat multă bună dispoziție și au demonstrat abilitățile celor implicați, la fel ca și realizarea unei salate de fructe; degustarea pe nevăzute, fiind legați la ochi cu o eșarfă,  a presupus identificarea alimentelor cu ajutorul mirosului, gustului și simțului tactil; au urmat două ateliere în cadrul cărora a fost important simțul auditiv; în cadrul primului dintre acestea, cel de meloterapiei, cu ajutorul diferitelor instrumente muzicale specifice oferite de psihologii Crina și Alin Crețu, copiii au fost încurajați să le încerce pentru a-și da seama ce sunete produc, apoi au urmat exemplul celor doi coordonatori fiind ei, pe rând, dirijorii „orchestrei" formate ad hoc; al doilea atelier a fost coordonat de profesorul Gebe Béla, care împreună cu participanții a interpretat diferite cântece.
Activitățile care au avut loc în afara școlii au constat în: vizitarea tipografiei „Imprimeria de Vest" pentru a urmări etapelor de lucru în realizarea unei cărți; cunoașterea parcului din jurul Cetății Oradea și vizitarea muzeului acesteia; copiilor li s-a cerut să recunoască un copac cu ochii legați, folosind doar simțul tactil; după jocurile de recreere în parc au fost vizitate expoziţiile:  „Zestrea Minerală a Maramureşului" (61 de eşantioane minerale din minele din jurul oraşului Baia Mare), „Regina Maria, un veac de inspiraţie" (cărţi rare, cărţi poştale, fotografii, vestimentaţie şi accesorii de design, piese ţărăneşti sec. XIX -XX) și „Decenii de indiferenţă. Cetatea Oradea din pragul colapsului la măreţia de odinioară" (etapele reabilitării Palatului Princiar); explorarea Grădinii Zoologice din Oradea unde elevii și-au identificat animalul preferat și l-au descris cu ajutorul informațiilor obținute de pe tăblițele informative; cunoștințele reactualizate au fost valorificate prin  completarea unui chestionar - joc;
Pe tot parcursul programului, copiii au învățat numeroase cântece și jocuri în limba germană.
Participanții au avut posibilitatea să aplice în contexte noi și să-și fixeze cunoștințele dobândite în cursul anului școlar, într-un cadru relaxant, plăcut.
Copiii au confecționat un Lapbook în care au desenat respectiv și-au notat, cunoștințele dobândite despre organele de simț și rolul acestora.
Această săptămână bogată în evenimente a luat repede sfârșit. Ca urmare a acestei prime experiențe putem spune că nu ne vom opri, urmând a le oferi elevilor noștri și alte activități interesante de petrecere a timpul liber în mod activ și creativ, susțin psihologii Crina și Alin Crețu.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”.

Trimite email
marți, 4 noiembrie 2025, 14:30:57 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

„Crăciun cu Ramon”

Moș Crăciun există!
Pavel Bartoș revine pe marele ecran în rolul lui Ramon, într-o poveste de Crăciun plină de umor pentru întreaga familie.
Sărbătorile vin mai devreme anul acesta. Odată cu lansarea posterului oficial al filmului Crăciun cu Ramon, începe numărătoarea inversă până la cea mai așteptată premieră a iernii, un film cald, plin de culoare, umor, emoție și iubire care promite să readucă spiritul autentic al Crăciunului pe marele ecran. „Crăciun cu Ramon este acel film de Crăciun pe care l-ai așteptat de atâția ani.", spune Pavel Bartoș...