Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”

Școală de vară la Liceul „Friedrich Schiller” din Oradea

Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”

La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" din Oradea, tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară - „Sommerschule", la care au participat 35 de elevi ai claselor primare, coordonați de cadrele didactice Ellenes Jakabffy Emese, Halász Katalin, Simona Nojea, Kötting Elena, împreună cu voluntara Xenia Bolschakow, venită din Germania în țara noastră în cadrul proiectului Kulturweit - Freiwilligendienst.

Toate activitățile organizate au avut ca obiectiv dezvoltarea gândirii critice a elevilor, a inteligenței emoționale, precum și competențele de exprimare în limba germană în contexte/ situații diverse, socializarea, munca în echipă și cooperarea. Acestea au avut loc atât în incinta școlii cât și în diverse locuri din oraș.
Tema proiectului a fost „Die fünf Sinne - Cele cinci simțuri", fiecăruia dintre ele corespunzându-i câte o zi a săptămânii.
Elevii au fost provocați să ia parte la activități care le-au „trezit", activat simțurile: pregătirea aluatului de turtă dulce, coacerea și consumarea produsului finit, au creat multă bună dispoziție și au demonstrat abilitățile celor implicați, la fel ca și realizarea unei salate de fructe; degustarea pe nevăzute, fiind legați la ochi cu o eșarfă,  a presupus identificarea alimentelor cu ajutorul mirosului, gustului și simțului tactil; au urmat două ateliere în cadrul cărora a fost important simțul auditiv; în cadrul primului dintre acestea, cel de meloterapiei, cu ajutorul diferitelor instrumente muzicale specifice oferite de psihologii Crina și Alin Crețu, copiii au fost încurajați să le încerce pentru a-și da seama ce sunete produc, apoi au urmat exemplul celor doi coordonatori fiind ei, pe rând, dirijorii „orchestrei" formate ad hoc; al doilea atelier a fost coordonat de profesorul Gebe Béla, care împreună cu participanții a interpretat diferite cântece.
Activitățile care au avut loc în afara școlii au constat în: vizitarea tipografiei „Imprimeria de Vest" pentru a urmări etapelor de lucru în realizarea unei cărți; cunoașterea parcului din jurul Cetății Oradea și vizitarea muzeului acesteia; copiilor li s-a cerut să recunoască un copac cu ochii legați, folosind doar simțul tactil; după jocurile de recreere în parc au fost vizitate expoziţiile:  „Zestrea Minerală a Maramureşului" (61 de eşantioane minerale din minele din jurul oraşului Baia Mare), „Regina Maria, un veac de inspiraţie" (cărţi rare, cărţi poştale, fotografii, vestimentaţie şi accesorii de design, piese ţărăneşti sec. XIX -XX) și „Decenii de indiferenţă. Cetatea Oradea din pragul colapsului la măreţia de odinioară" (etapele reabilitării Palatului Princiar); explorarea Grădinii Zoologice din Oradea unde elevii și-au identificat animalul preferat și l-au descris cu ajutorul informațiilor obținute de pe tăblițele informative; cunoștințele reactualizate au fost valorificate prin  completarea unui chestionar - joc;
Pe tot parcursul programului, copiii au învățat numeroase cântece și jocuri în limba germană.
Participanții au avut posibilitatea să aplice în contexte noi și să-și fixeze cunoștințele dobândite în cursul anului școlar, într-un cadru relaxant, plăcut.
Copiii au confecționat un Lapbook în care au desenat respectiv și-au notat, cunoștințele dobândite despre organele de simț și rolul acestora.
Această săptămână bogată în evenimente a luat repede sfârșit. Ca urmare a acestei prime experiențe putem spune că nu ne vom opri, urmând a le oferi elevilor noștri și alte activități interesante de petrecere a timpul liber în mod activ și creativ, susțin psihologii Crina și Alin Crețu.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:56:02 Ora de vară a Europei de Est