Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Erasmus+, împreună în Europa

Speranță pentru Educația Românească la C.N. ,,Octavian Goga” Marghita

Erasmus+, împreună în Europa

În perioada 6.05.2019 - 11.05.2019, s-a desfășurat cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, cu titlul S.P.E.R.- Speranță pentru Educația Românească (2018-1-RO01-KA101-047947), constând într-o activitate job shadowing la Istituto Comprensivo Statale ,,Cesare Giulio Viola" Taranto, Italia.

La această activitate au participat șapte cadre didactice (de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita): Rodica Ursan, Sanda Bule, Mihaiela Gergely, Ioana Bențe, Cosmin Patca, Marcel Emil Sas Adăscăliții, directorul instituției, și coordonatorul pentru proiecte și programe comunitare, Loredana Braia.
Obiectivele mobilității au constat în observarea și învățarea unor metode moderne de predare și management al clasei, împărtășirea unor cunoștințe și experiențe legate de educația din cele două școli; găsirea unor soluții comune de rezolvare a problemelor întâmpinate în derularea procesului instructiv-educativ; dezvoltarea unui plan de cooperare viitoare între cele două școli.
Delegația română a fost primită cu mult entuziasm, atât de colegii italieni, cât și de elevi. Programul a fost unul intens, derulându-se zilnic, între orele 9.00-17.00 și a cuprins vizite la fiecare dintre cele trei clădiri în care școala își desfășoară activitatea, lecții deschise la toate nivelurile: grădiniță, școală primară și gimnaziu, prezentări pe teme legate de sistemul de învățământ italian, oferta formativă și curriculum-ul vertical dezvoltat de institut, integrarea copiilor cu nevoi speciale, proiecte extrașcolare și extracurriculare, precum și proiecte cu finanțare europeană, discuții comparative privind managementul instituțiilor, organizarea administrativă și catalogul electronic, dezbateri, mese rotunde pe diferite teme de interes.
Participanții la mobilitate au fost impresionați de interesul pe care profesorii italieni îl acordă utilizării metodelor inovative de predare/învățare și ponderea pe care acestea o au în paleta metodelor utilizate, dotarea claselor cu tehnologie modernă, dezinvoltura elevilor,  multitudinea proiectelor care se derulează în școala italiană, volumul mare de muncă al cadrelor didactice și al departamentelor administrative ale școlii, colaborarea strânsă dintre profesori.
În această perioadă, orașul Taranto s-a aflat în plină sărbătoare dedicată patronului spiritual, San Cataldo, prilej care a favorizat contactul participanților cu tradițiile și cultura locală. Au avut loc procesiuni pe mare și pe uscat, jocuri medievale, expoziții de produse artizanale, degustări de mâncăruri tradiționale. Activitățile culturale au inclus și vizitarea Castelului aragonez, simbolul orașului, a muzeului arheologic MArTa, a plajei Saturo, locul în care au debarcat coloniștii greci, în sec. VII î.Hr și au fondat orașul Taranto și au culminat cu vizitarea orașului de piatră, Matera, capitala europeană a culturii în anul 2019.
A fost o săptămână foarte plină, o perioadă în care, alături de dezvoltarea competențelor profesionale și lingvistice, s-au deschis suflete și minți, s-au schimbat percepții, s-au dărâmat preconcepții, s-au  pus bazele unor prietenii și a colaborării viitoare între cele două școli, e de părere Loredana Braia, coordonatorul de proiect.

Trimite email

vineri, 18 octombrie 2019