Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare

Proiectul Erasmus+

Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare

În perioada 1.06.2018 - 31.01.2020 se derulează patru mobilități de dezvoltare profesională pentru 10 cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş, în cadrul proiectului Erasmus+, KA1/ educație școlară, cu numărul 2018-1-RO01-KA101-047528, „Magic-Euro (2018-2020) - Mobilităţi care asigură garanţia unui învăţământ de calitate european".

Scopul proiectului: Motivarea cadrelor didactice pentru dezvoltarea unor competențe transversale prin intermediul îmbunătățirii abilitaților de introducere în activitățile de învățare a metodelor activ-participative (formale, transdisciplinare) și de utilizare TIC, în vederea creșterii calității actului educațional, condiție necesară pentru combaterea fenomenelor de abandon școlar sau violență, facilitând o carieră de succes pentru toți elevii.
Mobilitățile cadrelor didactice au avut/ vor avea loc în Spania (mobilităţile I şi II) şi Italia (mobilităţile III şi IV).
Mobilitatea I  - cursul „Creativity in Teaching and Learning using ITC: The Digital Classroom", instituţia organizatoare Cervantes Training, SL. Destinația - Alcalá de Henares- Madrid- Spania; participă trei profesori, perioada - 24-30.11.2018.
Mobilitatea II - cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving", instituţia organizatoare Cervantes Training, SL, destinația - Alcalá de Henares- Madrid- Spania; participă doi profesori; perioada - 2-8.03.2019
Mobilitatea III - cursul „Outdoor education: a new way of teaching and learning", instituţia organizatoare IFOM, Bolognia; destinația - Bolognia - Italia; participă doi profesori, perioada - 23-29.06.2019
Mobilitatea IV - cursul „Bullying Prevention Training Course", instituţia organizatoare Europe For All, Milano; destinația - Milano - Italia; participă trei profesori, perioada - 7-13.07.2019
Activitățile post mobilitate care s-au desfășurat/ se vor desfășura sunt:
M1.Cursul „Creativity in Teaching and Learning using ITC: The Digital Classroom (în primele două luni): 1.Raport al mobilității-suport teoretic (1)/ împreună; 2.Lecții demonstrative (3)/ independent; 3.Activități interdisciplinare împreună cu colegi ce nu au participat direct la mobilități(3)/independent; (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte/ evenimente eTwinning
M2.Cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving (în primele 2 luni):1.Raport al mobilității-suport al mobilității (1)/ împreună; 2.Ateliere de lucru cu prof. diriginți(2)/independent; 3.Ateliere de lucru coordonate de diriginți pentru elevii cu risc de abandon școlar și cei predispuși la acte de violență (2) (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
M3.Cursul „Outdoor education: a new way of teaching and learning" (în primele două luni): 1.Raport al mobilității (1); 2.Lecții demonstrative(2); 3.Activități interdisciplinare împreună cu colegi ce nu au participat direct la mobilități(2); (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
M4. „Bullying Prevention Training Course" (în primele două luni): 1.Raport al mobilității (1); 2.Ateliere de lucru cu prof. diriginți(3); 3.Ateliere de lucru coordonate de diriginți pentru elevii cu risc de abandon școlar și cei predispuși la acte de violență(3); (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
La proiect vor participa direct 10 profesori care au nevoie de competențe suplimentare pentru a răspunde priorităților școlii și a fi îndeplinite obiectivele proiectului. Prin proiect urmărim atingerea performanței, atât la nivel de specialitate, cât și la nivel de instituție.          
Beneficiarii indirecți vor fi toți salariații, precum și cei direcți, elevii școlii.
Rezultatele preconizate în urma implementării proiectului sunt: reducerea cu 5% a absenteismului/faptelor antisociale monitorizate prin numărul notelor la purtare și PV de constatare a abaterilor disciplinare; cinci strategii didactice/proceduri care contribuie la îmbunătățirea unei serii de competențe ale profesorilor; va fi valorificat spiritul creativ al profesorilor școlii, care, înțelegând alte culturi și sisteme educaționale, își vor diversifica modul de predare-evaluare, conform standardelor europene; profesorii vor implementa 20 de activități (vizibile pe site-ul școlii și al proiectului) axate pe nevoile individuale ale elevilor, vor susține activități interdisciplinare în care vor antrena alți cinci profesori din școală; intensificarea cooperărilor cu școli din străinătate.
Proiectul este în a 14-a lună de implementare. Echipa de implementare, prin managerul proiectului, a menținut o permanentă legătură cu responsabilul ANPCDEP.
Considerăm că investiția în resursa umană de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" va fi un beneficiu pentru școală, actorii principali ai școlii, comunitate în general.
Site-ul proiectului: https://sites.google.com/site/magiceuroerasmus/ 
Prof. Jemima Feneși
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 07:04:29 Ora de vară a Europei de Est