Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare

Proiectul Erasmus+

Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare

În perioada 1.06.2018 - 31.01.2020 se derulează patru mobilități de dezvoltare profesională pentru 10 cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş, în cadrul proiectului Erasmus+, KA1/ educație școlară, cu numărul 2018-1-RO01-KA101-047528, „Magic-Euro (2018-2020) - Mobilităţi care asigură garanţia unui învăţământ de calitate european".

Scopul proiectului: Motivarea cadrelor didactice pentru dezvoltarea unor competențe transversale prin intermediul îmbunătățirii abilitaților de introducere în activitățile de învățare a metodelor activ-participative (formale, transdisciplinare) și de utilizare TIC, în vederea creșterii calității actului educațional, condiție necesară pentru combaterea fenomenelor de abandon școlar sau violență, facilitând o carieră de succes pentru toți elevii.
Mobilitățile cadrelor didactice au avut/ vor avea loc în Spania (mobilităţile I şi II) şi Italia (mobilităţile III şi IV).
Mobilitatea I  - cursul „Creativity in Teaching and Learning using ITC: The Digital Classroom", instituţia organizatoare Cervantes Training, SL. Destinația - Alcalá de Henares- Madrid- Spania; participă trei profesori, perioada - 24-30.11.2018.
Mobilitatea II - cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving", instituţia organizatoare Cervantes Training, SL, destinația - Alcalá de Henares- Madrid- Spania; participă doi profesori; perioada - 2-8.03.2019
Mobilitatea III - cursul „Outdoor education: a new way of teaching and learning", instituţia organizatoare IFOM, Bolognia; destinația - Bolognia - Italia; participă doi profesori, perioada - 23-29.06.2019
Mobilitatea IV - cursul „Bullying Prevention Training Course", instituţia organizatoare Europe For All, Milano; destinația - Milano - Italia; participă trei profesori, perioada - 7-13.07.2019
Activitățile post mobilitate care s-au desfășurat/ se vor desfășura sunt:
M1.Cursul „Creativity in Teaching and Learning using ITC: The Digital Classroom (în primele două luni): 1.Raport al mobilității-suport teoretic (1)/ împreună; 2.Lecții demonstrative (3)/ independent; 3.Activități interdisciplinare împreună cu colegi ce nu au participat direct la mobilități(3)/independent; (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte/ evenimente eTwinning
M2.Cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving (în primele 2 luni):1.Raport al mobilității-suport al mobilității (1)/ împreună; 2.Ateliere de lucru cu prof. diriginți(2)/independent; 3.Ateliere de lucru coordonate de diriginți pentru elevii cu risc de abandon școlar și cei predispuși la acte de violență (2) (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
M3.Cursul „Outdoor education: a new way of teaching and learning" (în primele două luni): 1.Raport al mobilității (1); 2.Lecții demonstrative(2); 3.Activități interdisciplinare împreună cu colegi ce nu au participat direct la mobilități(2); (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
M4. „Bullying Prevention Training Course" (în primele două luni): 1.Raport al mobilității (1); 2.Ateliere de lucru cu prof. diriginți(3); 3.Ateliere de lucru coordonate de diriginți pentru elevii cu risc de abandon școlar și cei predispuși la acte de violență(3); (în primele șase luni) Mentorat și inițierea de proiecte eTwinning.
La proiect vor participa direct 10 profesori care au nevoie de competențe suplimentare pentru a răspunde priorităților școlii și a fi îndeplinite obiectivele proiectului. Prin proiect urmărim atingerea performanței, atât la nivel de specialitate, cât și la nivel de instituție.          
Beneficiarii indirecți vor fi toți salariații, precum și cei direcți, elevii școlii.
Rezultatele preconizate în urma implementării proiectului sunt: reducerea cu 5% a absenteismului/faptelor antisociale monitorizate prin numărul notelor la purtare și PV de constatare a abaterilor disciplinare; cinci strategii didactice/proceduri care contribuie la îmbunătățirea unei serii de competențe ale profesorilor; va fi valorificat spiritul creativ al profesorilor școlii, care, înțelegând alte culturi și sisteme educaționale, își vor diversifica modul de predare-evaluare, conform standardelor europene; profesorii vor implementa 20 de activități (vizibile pe site-ul școlii și al proiectului) axate pe nevoile individuale ale elevilor, vor susține activități interdisciplinare în care vor antrena alți cinci profesori din școală; intensificarea cooperărilor cu școli din străinătate.
Proiectul este în a 14-a lună de implementare. Echipa de implementare, prin managerul proiectului, a menținut o permanentă legătură cu responsabilul ANPCDEP.
Considerăm că investiția în resursa umană de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" va fi un beneficiu pentru școală, actorii principali ai școlii, comunitate în general.
Site-ul proiectului: https://sites.google.com/site/magiceuroerasmus/ 
Prof. Jemima Feneși
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Magic-Euro (2018-2020) - Mobilități care asigură garanția unui învățământ de calitate european, după un an de implementare.

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:47:37 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!