Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A VIII-a ediție a Concursului Regional de Matematică Aplicată în Economie „ECOMAT”

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș a răspuns „prezent” și la

A VIII-a ediție a Concursului Regional de Matematică Aplicată în Economie „ECOMAT”

Ideea organizării acestui concurs a pornit de la d-nele profesoare: Mihaela Mureșan (Colegiul Economic „Iulian Pop" Cluj-Napoca), Ileana Șuba (Colegiul Economic „Gheorghe Dragoș" Satu Mare) și Silvia Bumbu (Liceul cu Program Sportiv Bistrița).

Încă de la prima ediție, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș a răspuns „prezent". De-a lungul timpului elevii noștri au urcat pe podiumul de premiere alături de prietenii lor din alte județe. Am afirmat acest lucru deoarece deși concurenți în ziua concursului, între elevi au fost stabilite trainice prietenii. În fiecare an au avut loc vizite culturale, seri distractive, participanții având parte de plăcute surprize. Gazdele concursului au fost: jud. Cluj (ediția I, a IV-a, a VIII-a); jud. Satu-Mare (ediția a II-a și a V-a); jud. Bistrița-Năsăud (ediția a III-a și a VI-a); jud. Bihor (ediția a VII-a).
A VIII-a ediție a concursului a fost cuprinsă în CAERI 2019/ fără finanțare, nr. 739 și s-a desfășurat în perioada 10-12 mai 2019. Colegiul Economic „Iulian Pop" din Cluj-Napoca, gazda concursului, a fost și de această dată, „la înălțime". Au participat 70 de elevi de la liceele tehnologice, profil servicii, de la 13 licee din județele Cluj, Satu-Mare, Bistrița-Năsăud, Bihor, Maramureș, Mureș și Arad.
Elevii au avut de rezolvat patru subiecte de matematică și matematică aplicată în economie, iar cei mai buni dintre ei au fost premiați.
Începând de la cea de-a patra ediție (2015), elevii premianți la ,,ECOMAT" au beneficiat de facilitatea de a avea nota 10 pentru o treime din media finală de admitere la specializarea matematică, Facultatea de Matematică și Informatică -Universitatea „Babeș-Bolyai" Cluj-Napoca (până în anul 2018, inclusiv) și respectiv de a fi admiși, cu nota 10, la Facultatea de Construcții din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca. Începând din acest an, 2019, elevii care au obținut premii și mențiuni la concursul ,,ECOMAT", în anii școlari 2017-2018 și 2018-2019, beneficiază, la admitere la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor - Universitatea „Babeș-Bolyai" Cluj-Napoca, de acordarea unui punctaj adăugat la media de bacalaureat în funcție de premiul obținut.
Școlile participante la concurs au fost: Colegiul Economic „Iulian Pop" Cluj-Napoca, Colegiul Economic „Gheorghe Dragoș" Satu Mare, Liceul cu Program Sportiv Bistrița, Colegiul Economic „Partenie Cosma" Oradea, Colegiul Economic  „Nicolae Titulescu" Baia Mare, Colegiul Economic Arad, Colegiul Economic „Transilvania" Tg. Mureș, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș, Colegiul Tehnic „Unirea" Ștei, Liceul Tehnologic „Horea" Marghita, Liceul Tehnologic „Iuliu Maniu" Carei, Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu" Câmpia Turzii, Colegiul Tehnic „Raluca Ripan" Cluj-Napoca.
Bihorenii premiați
Premiul I
Bara Davide (X), Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", Oradea, prof. Marc Ovidiu, Șandor Raul Marinel (XI), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Cap Simona,
Gruie Andreea Adriana (XII), Colegiul Tehnic ,,Unirea", Ștei, prof. Lucan Mihaela.
Premiul II
Laza Andreea Ioana (XI), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Cap Simona, Perț Cătălin Andrei (XII), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Bercovici Crina.
Premiul III
Tau Andreea Diana (XII), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof. Bercovici Crina.
Mențiuni
Gruie Delia Alexandra (XI), Colegiul Tehnic ,,Unirea", Ștei, prof. Avram Monica, Ciarnău Marinela (XII), Liceul Tehnologic „Horea", Marghita, prof. Boroș-Fazakas Aurica.
Au mai participat și elevii: Toda Maia Camelia (X), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof.  Cap Gheorghe, Szatmari Eniko Lara (X), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș", Beiuș, prof.  Cap Gheorghe, Șușman Bianca (XI), Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", Oradea, prof. Torj Florina, Hencz Victoria (XI), Liceul Tehnologic „Horea", Marghita, prof. Boroș-Fazekas Aurica.
Catedra de matematică a C.T. ,,Ioan Ciordaș" Beiuș îi felicită pe toți elevii participanți la concurs și în special pe isteții și perseverenții noștri matematicieni: Raul Ș., Andreea L, Cătălin P., Andreea T., Camelia T. și Lara S.
Nu uitați „Perseverența este cheia succesului." și „Victoria aparține celui perseverent." (Napoleon Bonaparte).
(ABC)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: A VIII-a ediție a Concursului Regional de Matematică Aplicată în Economie „ECOMAT”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:57:40 Ora de vară a Europei de Est