Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sprijin pentru părinţii plecaţi la muncă în străinătate

În cadrul campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!”

Sprijin pentru părinţii plecaţi la muncă în străinătate

În cadrul Campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!", iniţiate de Direcţia de Asistenţă Socială Oradea în urmă cu patru ani, a avut loc, miercuri (7 august 2019), la sediul instituţiei, o nouă întâlnire cu persoanele în grija cărora se află copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate şi cu părinţii reveniţi în ţară.

Susţinută de dl George Ghideu şi dna Ioana Cîmpan, specialişti ai Serviciului Protecţia Copilului din cadrul instituţiei noastre, tema întâlnirii a fost: „Aspecte privind cadrul legislativ în situaţia în care unul dintre părinţi sau ambii pleacă la muncă în străinătate". Cei prezenţi au fost informaţi cu privire la obligaţiile care le revin în situația în care intenționează să plece la muncă în străinătate, ţinând seama de faptul că lipsa părinților ori a reprezentantului legal poate determina limitarea accesului copiilor la servicii de sănătate, educație și servicii/beneficii sociale. De asemenea, le-au fost prezentate riscurile la care pot fi expuşi copiii lipsiţi de grija unuia dintre părinţi sau a ambilor, indiferent de vârstă, copilul putând suferi schimbări majore.
În prezent, consilierii Serviciului Protecţia Copilului din cadrul DAS Oradea monitorizează un număr de 717 copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.
Direcţia de Asistenţă Socială Oradea urmăreşte menţinerea relaţiilor personale ale copiilor cu părinţii care sunt plecaţi la muncă în străinătate, prin consiliere psihologică gratuită, atât copiilor, cât şi persoanelor în grija cărora rămân aceştia, organizează programe de educaţie parentală, organizează întâlniri cu persoanele care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copiilor şi nu în ultimul rând, sprijină menţinerea unui contact permanent între reprezentanţii unităţii de învăţământ pe care o frecventează copilul şi persoana în grija căreia acesta a fost lăsat de către părinţi.
Arina Moş, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, le-a mulţumit celor prezenţi pentru deschiderea manifestată faţă de acest eveniment: ,,Îmi doresc ca această întâlnire să fie una prietenoasă, deschisă, deloc formală, în care să ne spuneţi problemele cu care vă confruntaţi, pentru că ne interesează şi ne pasă de sufleţelele copiilor dumneavoastră. Suntem aici nu pentru a vă judeca, ne-am întâlnit azi (miercuri - n.n.) ca să ne cunoaştem şi să ne sprijiniţi pentru a vă putea sprijini acolo unde este necesar (putem). Ajutăm părintele, bunicii, tutorii şi nu în ultimul rând copiii, pentru a depăşi situaţia de vulnerabilitate, pe care ne-o dorim temporară, şi vom depune toate eforturile pentru a suplini mai uşor lipsa părinţilor din viaţa copiilor şi nepoţilor dumneavoastră".
O tabără de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate
Totodată, vă reamintim că în perioada 26.08-30.08.2019, vom organiza la Centrul de Zi, situat în Oradea (Str. Traian Lalescu, Nr. 3C), o tabără de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, în cadrul căreia se vor desfăşura diverse jocuri şi activităţi de cunoaştere, de abilitate şi amuzante. Doritorii sunt invitaţi să acceseze ataşamentul ştirii pentru a putea completa acordul de participare la tabără.
De asemenea, începând cu luna septembrie a acestui an, oferim copiilor un program de tip after school, program de efectuare a temelor, în special la limba română şi matematică şi o masă caldă.
Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 0259/441677(int.113), 0730/270206, email: daso@rdsor.ro, persoană de contact: George Ghideu-șef serviciu.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:43:07 Ora de vară a Europei de Est