Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tabăra de ranger

Elevii Șc. Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea în

Tabăra de ranger

În perioada 29 iulie-3 august 2019, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea au participat într-o tabără de protecție a mediului în Valea Iadului.

În cadrul programului ,,Școala altfel'' din luna octombrie, cu ocazia unei activități de ecologizare alături de clasa a 5-a, la Rezervația naturală Pârâul Petea, l-am întâlnit pe domnul Andrei Togor, inginer piscicultor și ichtiolog, membru al echipei Aqua Crisius. El ne-a prezentat flora și fauna acestui habitat, ne-a oferit detalii despre proiectele care țin de reabilitarea acestei rezervații, despre munca asiduă pe care o desfășoară în vederea conservării faunei piscicole. Ne-a stârnit în așa măsură curiozitatea pentru activitățile interesante desfășurate în domeniul ecologic, încât am căutat posibilitatea colaborării, chiar și prin încheierea unui parteneriat între școală și asociația al cărei reprezentant este domnul inginer.
În urma obținerii parteneriatului, activitatea la care am fost invitați a fost expediția în Valea Iadului, ocazie cu care am descoperit informații despre specii valoroase ca: păstrăvul indigen, liliacul carpatin și racul bihorean, specii pe care le-am observat în mod direct prin colectarea acestora, iar prin efectuarea analizei apei, am aflat despre valorile chimice ale Crișului Repede.
Finalitatea excursiei a fost completarea unui chestionar în vederea evaluării cunoștințelor dobândite. Elevii care au avut cele mai multe răspunsuri corecte, au obținut premiul participării în tabăra de ranger.
În această tabără s-au organizat drumeții didactice, jocuri și competiții de autocunoaștere, de socializare, de creativitate, de recreere; activități ecologice de bune practici, ca de exemplu construirea în echipă a unui adăpost în pădurea de conifere în vederea protecției față de ploi, realizarea pe echipe a unor cuiburi de păsări, recunoașterea speciilor de plante și animale, tehnici de aprindere a focului.
Colectivul de organizatori al taberei reprezentat de animatori, voluntari, profesori și rangeri a coordonat cu mare profesionalism echipele de elevi proveniți din mai multe școli, întocmind un program complex, eficient și pe placul tuturor.
 Cățăratul pe peretele de stâncă (alpinism), sportul nautic cu bărci, kayace și canoe, bălăceala în apa de rău, drumețiile care vizau admirarea cascadelor și recunoașterea speciilor de plante și animale (salamandra, tritonul, vipera, broasca roșie de munte, năpârca, pinul, liliacul carpatin), dormitul în corturi, bunele practici de gospodărire cu pregătirea propriilor mese și prin colectarea selectivă a materiei, lecția de pescuit, de geologie și meteorologie, peisajul pitoresc îmbinat cu cântecul păsărilor, sunetul ploii și al apei curgătoare, râsetele copiilor cu ocazia zecilor de jocuri, cântecele din jurul focului de tabără, voia bună și prieteniile formate au creat atmosfera unei tabere de vis, de neuitat.
Am participat cu statut de diriginte, ca profesor de biologie, ca turist și tot ce mi-am dorit, s-au îndeplinit: să trăiesc aventuri, să asimilez informații și metode noi, să  cunosc oameni profesioniști, să-mi cunosc și depășesc limitele mele într-un mediu aproape sălbatic.
A fost o expediție fantastică care ne-a adus aminte cât de perfectă e natura, o experiență de neuitat, prin care am înțeles importanța conservării ei, o călătorie modelatoare de atitudini, prin care tabăra ne-a  apropiat să devenim rangeri conștienți de valorile naturii !
Mii de mulțumiri echipei Aqua Crisius!
Kincs Grete-Eva,
profesor de biologie
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tabăra de ranger.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:42:36 Ora de vară a Europei de Est