Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Tabăra de ranger

Elevii Șc. Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea în

Tabăra de ranger

În perioada 29 iulie-3 august 2019, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea au participat într-o tabără de protecție a mediului în Valea Iadului.

În cadrul programului ,,Școala altfel'' din luna octombrie, cu ocazia unei activități de ecologizare alături de clasa a 5-a, la Rezervația naturală Pârâul Petea, l-am întâlnit pe domnul Andrei Togor, inginer piscicultor și ichtiolog, membru al echipei Aqua Crisius. El ne-a prezentat flora și fauna acestui habitat, ne-a oferit detalii despre proiectele care țin de reabilitarea acestei rezervații, despre munca asiduă pe care o desfășoară în vederea conservării faunei piscicole. Ne-a stârnit în așa măsură curiozitatea pentru activitățile interesante desfășurate în domeniul ecologic, încât am căutat posibilitatea colaborării, chiar și prin încheierea unui parteneriat între școală și asociația al cărei reprezentant este domnul inginer.
În urma obținerii parteneriatului, activitatea la care am fost invitați a fost expediția în Valea Iadului, ocazie cu care am descoperit informații despre specii valoroase ca: păstrăvul indigen, liliacul carpatin și racul bihorean, specii pe care le-am observat în mod direct prin colectarea acestora, iar prin efectuarea analizei apei, am aflat despre valorile chimice ale Crișului Repede.
Finalitatea excursiei a fost completarea unui chestionar în vederea evaluării cunoștințelor dobândite. Elevii care au avut cele mai multe răspunsuri corecte, au obținut premiul participării în tabăra de ranger.
În această tabără s-au organizat drumeții didactice, jocuri și competiții de autocunoaștere, de socializare, de creativitate, de recreere; activități ecologice de bune practici, ca de exemplu construirea în echipă a unui adăpost în pădurea de conifere în vederea protecției față de ploi, realizarea pe echipe a unor cuiburi de păsări, recunoașterea speciilor de plante și animale, tehnici de aprindere a focului.
Colectivul de organizatori al taberei reprezentat de animatori, voluntari, profesori și rangeri a coordonat cu mare profesionalism echipele de elevi proveniți din mai multe școli, întocmind un program complex, eficient și pe placul tuturor.
 Cățăratul pe peretele de stâncă (alpinism), sportul nautic cu bărci, kayace și canoe, bălăceala în apa de rău, drumețiile care vizau admirarea cascadelor și recunoașterea speciilor de plante și animale (salamandra, tritonul, vipera, broasca roșie de munte, năpârca, pinul, liliacul carpatin), dormitul în corturi, bunele practici de gospodărire cu pregătirea propriilor mese și prin colectarea selectivă a materiei, lecția de pescuit, de geologie și meteorologie, peisajul pitoresc îmbinat cu cântecul păsărilor, sunetul ploii și al apei curgătoare, râsetele copiilor cu ocazia zecilor de jocuri, cântecele din jurul focului de tabără, voia bună și prieteniile formate au creat atmosfera unei tabere de vis, de neuitat.
Am participat cu statut de diriginte, ca profesor de biologie, ca turist și tot ce mi-am dorit, s-au îndeplinit: să trăiesc aventuri, să asimilez informații și metode noi, să  cunosc oameni profesioniști, să-mi cunosc și depășesc limitele mele într-un mediu aproape sălbatic.
A fost o expediție fantastică care ne-a adus aminte cât de perfectă e natura, o experiență de neuitat, prin care am înțeles importanța conservării ei, o călătorie modelatoare de atitudini, prin care tabăra ne-a  apropiat să devenim rangeri conștienți de valorile naturii !
Mii de mulțumiri echipei Aqua Crisius!
Kincs Grete-Eva,
profesor de biologie
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tabăra de ranger.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 22 ianuarie 2021