Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Toamna se numără bobocii...

La Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu’’ Ştei

Toamna se numără bobocii...

Emoţii şi bucurie cu ocazia începutului de an şcolar pentru elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" Ştei.

Ca în fiecare an, părinţi, bunici, fraţi mai mari sau mai mici i-au însoţit în prima zi de şcoală pe cei mai mici elevi ai şcolii. Cu flori în mână, cu emoţii în suflet, dar şi cu bucuria revederii, elevii au participat la deschiderea noului an şcolar 2019-2020.
Festivitatea a debutat cu discursul primarului, dl. ing. Iulian Balaj. Dumnealui a urat elevilor mult succes şi a punctat cele mai importante lucrări care s-au desfăşurat la nivelul şcolii.
Au urmat discursul de bun venit al directorului unităţii de învăţământ, doamna prof. Pantea Simona, și intervenția directorului adjunct, doamna prof. Moruţ Liana, care a prezentat premiile obţinute de elevi pe parcursul anului şcolar 2018-2019  (premii în bani, acordate de conducerea şcolii cu sprijinul Primăriei Ştei), după care a făcut cunoscute numele noilor dascăli ai şcolii.           
În prezidiu, alături de domnul primar și de directorii școlii, s-au aflat: doamna prof. Panici-Mangra Adelina, consilier educativ, dl. agent Moş Călin din partea Poliţiei locale şi d-na Diana Ştiole, preşedintele Consiliului reprezentativ al părinţilor pe şcoală.
La finalul discursurilor, potrivit obiceiului, elevii din clasele I, îndrumaţi de doamnele prof. Lupău Florina şi Moza-Becheanu Liana, dar și cei din clasele pregătitoare A,B,C au trecut pe sub podul de flori, mergând spre clasele lor, însoţiţi de părinţi şi de doamnele învăţătoare: Bursaşiu Ramona, Fericean Adriana şi Laura Trif.
A urmat nominalizarea învăţătorilor şi profesorilor diriginţi.
Emoţii mari au avut şi elevii din clasele a V-a A și B, tot un fel de ,,boboci", care au făcut cunoştinţă cu profesorii diriginți, d-na prof. Sere Alexandra și dl. prof. Paşca Alin.
Festivitatea de deschidere a noului an şcolar 2019-2020 a fost prezentată de către d-na bibliotecar, inst. Ileana Tomescu, iar sonorizarea a fost asigurată de către dl. prof. Drăgan Gheorghe.
Andru Cristina & Tomescu Ileana
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Toamna se numără bobocii...

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:49:45 Ora standard a Europei de Est