Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Târgul de cariere”, o altă variantă

În cadrul proiectului CARRER

,,Târgul de cariere”, o altă variantă

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor în calitate de partener al proiectului CARRER - ,,Rețea transfrontalieră pentru susţinerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniță" - ROHU 331, proiect finanţat din FEDR - Fondul European de Dezvoltare Regională, Programul Interreg V-A România-Ungaria, vă invită să participaţi la ,,Târgul de cariere" activitate a proiectului, realizată în premieră în judeţul Bihor şi în ţară.

Obiectivul principal al proiectului ,,Rețea transfrontalieră pentru susţinerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniță" este de creștere a calităţii locurilor de muncă în regiunea vizată, prin crearea unui sistem care să permită exploatarea mai bună a capacităţilor existente în județele Bihor și Békés.
Proiectul intentionează să fie un răspuns pentru multe dintre dificultățile socio-economice cu care se confruntă cetățenii fără loc de muncă din cele două județe, respectiv tinerii aflaţi la începutul carierei profesionale.
Rezultatul principal al proiectului avut în vedere este dezvoltarea unui sistem complet de consiliere în carieră pentru tineri (și nu numai) din județele Bihor și Békés, majoritatea fiind persoane care se află la începutul carierei  profesionale. Serviciile oferite îi vor susține pe aceștia pentru a-și identifica parcursul profesional în funcție de abilitățile și cunoștințele lor, dar și ținând cont de tendințele actuale și viitoare ale pieței muncii.
,,Târgul de cariere", cel mai mare eveniment de orientare în carieră din județul Bihor, adresat tinerilor, principalul grup țintă  al evenimentului, dar şi familiilor acestora, care intenționează să se informeze despre oferta educaţională şi situaţia locurilor de muncă oferite de angajatori în prezent şi în perspectivă, se desfăşoară în a doua  parte a lunii octombrie 2019.
La eveniment  se estimează participarea unui număr de 50 de angajatori care îşi vor  prezenta procesele de lucru specifice domeniilor de activitate, dar şi nevoia de resurse umane, respectiv  aptitudinile  şi abilităţile  specifice necesare ocupării posturilor din organizaţie.
De asemenea, vor fi prezente instituţii de învăţămînt superior care  îşi vor  prezenta oferta educaţională din prezent şi perspectivă, în concordanţă cu piaţa forţei de muncă mereu în schimbare.
În cadrul evenimentului ,,Târgul de cariere"  vor fi prezenţi furnizori de formare profesională autorizaţi, al căror rol este acela de a oferi prin programe de formare profesională adecvate, abilităţi şi competenţe specifice fiecărei profesii, necesare angajatului pentru a performa la locul de muncă.
Inspectoratul Școlar al judeţului  Bihor îşi va  prezenta oferta educaţională din prezent şi perspectivă, printr-un număr de 15 unităţi de învăţământ, care să stârnească interesul tinerilor, principalul grup țintă al evenimentului, precum şi familiile acestora, care intenționează să se informeze  despre toate posibilităţile de studiu pentru tineri în paralel cu dobândirea de aptitudini  şi abilităţi  specifice necesare unor meserii căutate pe piaţa forţei de muncă.
Pe această cale, AJOFM BIHOR aşteaptă sugestii, idei, din partea viitorilor expozanţi, respectiv intenţia acestora de participare.
Persoană de contact: Moise Maria, e-mail: maria.moise@bh.anofm.ro, tel.0744 531541.
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:30:31 Ora de vară a Europei de Est