Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Corul Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” a cântat la București

Proiectul ,,Orașul cântă”

Corul Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” a cântat la București

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea au luat parte la proiectul ,,Orașul cântă", proiect asociat Festivalului Internațional George Enescu și organizat de Programul Național Cantus Mundi prin Corul Național de Cameră ,,Madrigal - Marin Constantin", cu sprijinul Primăriei Municipiului București, prin PROEDUS - Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive.

Acest proiect oferă bucureștenilor peste 250 de evenimente muzicale neconvenționale, care au loc în parcuri, muzee, centre comerciale și clădiri de birouri din toate colțurile Bucureștiului în perioada 31 august - 22 septembrie. Concertele și recitalurile sunt susținute de peste 2.000 de copii și tineri din Programul Național Cantus Mundi, precum și de artiști invitați. Acest program complex și ambițios a pus în mișcare nu doar mii de muzicieni, coriști și instrumentiști, ci și sute de tehnicieni, specialiști și coordonatori din cadrul Programului Național Cantus Mundi, care toți și-au propus să dăruiască publicului frumusețea muzicii culte.
Corul Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" a fost unul dintre corurile selectate în program, astfel o parte a corului, 20 de elevi, au avut ocazia de a vizita Bucureștiul, și de a susține trei  recitaluri în două centre comerciale și în Parcul Drumul Taberei, în perioada 13-15 septembrie 2019.
Corul s-a prezentat deseori cu program artistic la diferite evenimente de comemorare ale comunității maghiare din Oradea, însă prima apariție importantă a fost în anul școlar 2017-2018 la Olimpiada Corală Națională, când la Piatra Neamț, la etapa națională, a câștigat premiul I - la categoria școlilor generale/gimnaziale. În anul școlar 2018-2019, corul a câștigat premiul I. la aceeași Olimpiadă Corală Națională - etapa regională.
În București, Corul Școlii ,,Szacsvay Imre" s-a prezentat cu un repertoriu susținut timp de 20 de minute, alcătuit din piese la două și trei voci din diferite epoci muzicale, a capella sau cu  acompaniament instrumental, muzică cultă și prelucrări folclorice în cinci limbi: maghiară, română, latină, germană, franceză. A prezentat două piese foarte cunoscute: Balázs Árpád: Bodzavirág (din filmul de scurtmetraj: ,,Mindenki" - Sing, care a primit premiul Oscar în 2017) soliști: Madarász Melissa și Csengeri Bicsak Csongor, și o piesă de Bruno Coulais: Vois sur ton Chemin (din filmul: ,,Les Choristes"). Ultima piesă este o prelucrare folclorică la trei voci de Ion Șerfezi: Cât îi țara Crișului. Corul a  fost acompaniat live la pian de domnul Kiss Huba Ernő.
La cele trei apariții, corul a cântat împreună cu alte coruri din București: ,,Sunete vesele" și ,,Românașul" - corul Palatului Național al Copiilor din București. Astfel vocile curate ale copiilor au încununat aceste evenimente cu o prelucrare a piesei ,,Coborâi din deal în vale" și imnul ,,Cantus Mundi".
Felicitări și mulțumiri tuturor!
Aș dori  să mulțumesc tuturor celor care au făcut tot posibilul ca membrii corului Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea să ia parte la acest eveniment.
Mulțumiri organizatorilor, corului ,,Madrigal - Marin Constantin", care ne-au dat posibilitatea de a prezenta roadele muncii noastre publicului bucureștean, ne-au asigurat o cazare de patru stele la hotelul ,,Phoenicia Express", răsplătindu-ne munca cu această experiență și mici cadouri.
Mulțumiri Consiliului Județean Bihor, care a asigurat banii necesari călătoriei cu trenul dus-întors la cușetă pentru cei 19 copii și doi adulți.
Mulțumiri copiilor, care depun cu bucurie acest efort de a lucra tot anul la piesele prezentate, dar și părinților, care votează, dau încredere acestei activități corale, și nu în ultimul rând, mulțumiri Direcțiunii și comunității profesorale Szacsvay, care ne susțin necontenit.
Kiss Tünde Anna,
dirijorul corului Szacsvay
 
Felicitări, dragi ambasadori ai Oradiei și Bihorului!
Felicitări, dragi elevi coriști de nota 10! Voi sunteți ambasadorii noștri cei mai frumoși și cei mai minunați!
Felicitări, doamnă profesor Kiss Tünde Anna!
Felicitări, doamnă director Gabriella Pasztor!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:36:39 Ora standard a Europei de Est