Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Noaptea Cercetătorilor”, ediția a VII-a, cu roboței și ghete rebound!

Vineri, la Universitatea din Oradea

„Noaptea Cercetătorilor”, ediția a VII-a, cu roboței și ghete rebound!

Vineri, 27 septembrie 2019, la Sala Polivalentă a Universității din Oradea, s-a desfășurat cea de-a VII-a ediție a evenimentului european ,,Noaptea Cercetătorilor".

La ora vizitei noastre (după ora 19.00, până după ora 20.00), atracția numărul 1 pentru cei mai mici vizitatori erau roboțeii universitari și cei gojdiști, iar pentru cei mai mari, ghetele Kangoo Jumps.
De la doamna Dana Bococi, șef Birou programe, proiecte, cercetare, care ne-a fost cel dintâi interlocutor, am aflat despre participanții la cea de-a VII-a ediție a manifestării (începând cu anul 2013). Sunt prezente cu standuri nouă facultăți (F. de Științe; de Inginerie Managerială și Tehnologică; F. de Arte și Muzică; de Inginerie Electrică și Management Industrial; de Construcții, Cadastru și Arhitectură; Șt. Economice; Inginerie Electrică și Tehnologia Informației; Drept; Geografie, Turism și Sport). Instituții, firme și asociații: Poliția, Jandarmeria,  Antidrog, Celestica, ICIA Cluj-Napoca, Decor, Crucea Roșie, Astroclub Meridian Zero, Mensa,  Learn B., Smart, GTS, CNCG, Nidec, colegiile naționale ,,Emanuil Gojdu" și ,,Mihai Eminescu", Școala Gimnazială ,,Dacia" (cu telescopul), iar în zona voluntarilor, din nou, ,,Cercetașii României". Alături de doamna Dana Bococi le-am cunoscut pe colegele domniei sale: Gabriela Nistor, Mihaela Codrean, Mariana Timoce, Otilia Marta... la masa la care s-au distribuit peste 150 de diplome expozanților...  
,,Sănătate pe ghete"
Un mare impact a avut la actuala ediție cvartetul KAPO (Kinga Sebestyen, Alin Iova, Pușa Dorina Farcaș, Olivia Ligia Burtă), cu ghetele Kangoo Jumps, cu proiectul ,,Sănătate pe ghete" și Ora de a bate recordul sau altfel spus: Oradea bate recordul, cu acțiunea care va avea loc în 13 octombrie, de la ora 13, în Piața Unirii din Oradea, când se vrea un record de participare: 1.300 de persoane, de stat pe ghete și de dansat pe ghete Kangoo Jumps. Și se mai dorește cu acest prilej o intrare în Cartea Recordurilor; vechiul record este de 1.298 și s-a înregistrat în Germania. Despre Centrul de Sănătate și Lipoterapie, și despre acțiunea din 13 octombrie, ne-a vorbit medicul fizioterapeut Alin Iova, iar despre promovarea sănătății prin mișcare, prin folosirea ghetelor Kangoo Jumps, doamna prorector dr. Olivia Ligia Burtă, în permanență în mișcare cu ghetele în picioare în mijlocul tinerilor. ,,Încercăm să promovăm un stil de viață sănătos; îi scoatem pe copii din casă, le punem în picioare niște ghete speciale, îi punem să alerge, să sară și să se simtă bine, să bată ritmul pe muzică bună", a precizat doamna prorector Olivia Ligia Burtă.
Kinga a adus Kangoo Jumps-ul în Oradea
Kinga Sebestyen, cea care se face ,,vinovată" de introducerea acestui nou sport în Oradea, este, la origini educatoare din Miercurea Ciuc. Ea a descoperit Kangoo Jumps-ul în Ungaria în 2008, când a devenit și trainer și distribuitor pentru cinci țări: în România, Bulgaria, Serbia, Croația și Suedia, dar Oradea i s-a așezat la suflet. Aici face un studiu pe ghete împreună cu ceilalți trei colegi de echipă: Alin, Pușa și Olivia; ghetele au fost inventate de un doctor canadian, iar în 1993 au fost introduse în sălile de fitness. ,,Pe cei interesați doresc să-i informez că avem ghete pentru toate vârstele, de la nr. 31 la 48, cu talpa antiderapantă cu care se poate alerga în aer liber, pe iarbă, pe beton, chiar și pe malul mării. La sală închiriem ghetele pentru un antrenament de o oră", ne-a spus Kinga. Alin Iova este încântat de faptul că la studiul cu pricina participă 80 de persoane, iar ,,mâine (sâmbătă - n.n.) va avea loc ultima evaluare. Programul a început la 1 februarie 2019, când s-au înscris 350 de persoane, cu diferite afecțiuni, care nu au fost niciodată la sală pentru a face mișcare, persoane cu vârsta cuprinsă între 17 și 65 de ani, pensionari, profesori, medici, judecători, asistenți medicali, directori de bancă... pe care i-am pus să facă sport în sală câte o oră, de trei ori pe săptămână. În urma trierilor, am rămas cu un lot de 80 de persoane. În urma evaluărilor anterioare se vede un progres enorm în ce privește scăderea în greutate, tonusul, starea de sănătate și psihicul, toate la cote nebănuite", ne-a spus doctorul Alin Iova.
Micii cercetători gojdiști au venit cu două proiecte
La standul gojdiștilor i-am reîntâlnit pe distinșii profesori de informatică soții Maria și Adrian Niță. ,,Colegiul nostru este reprezentat de cei mai mici cercetători, membri ai cercurilor de robotică. Proiectele noastre sunt:1.Programarea minicalculatorului Micro:bit - elevi Boji Octavian, Constantinescu Andrei, Paruș Ștefan 2. Proiectarea 3D, construirea și programarea roboților LEGO - elevi: Pantea Victor, Covaci Alexandru, Covaci Andrei. Constatăm cu satisfacție că prezentarea proiectelor se bucură de un deosebit succes", susține domnul profesor Adrian Niță.
Felicitări micilor cercetători gojdiști și profesorilor lor!
Inspectoratul Școlar Județean Bihor a fost reprezentat la evenimentul de vineri de doamna inspector școlar Daniela Sopota pe care am surprins-o alături de reprezentanții celuilalt colegiu național, CN ,,Mihai Eminescu".
Polițiștii de prevenire bihoreni, alături de copii la „Noaptea Cercetătorilor", pentru al șaptelea an, consecutiv
Vineri, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de polițiștii de proximitate din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au desfăşurat o serie de activităţi preventive în cadrul Proiectului „Noaptea Cercetătorilor 2019".
Scopul acestui proiect este de a implica elevii în activităţi de cercetare în diferite domenii, care să îi orienteze spre alegerea unei cariere şi formarea unor personalităţi competitive. Activităţile preventive au fost structurate pe ateliere de lucru, participanţii fiind implicaţi în concursuri precum: „Mesajul meu preventiv", „Prevenirea la cutie", „Atelierul de proiecte", „Ghiceşte indicatorul de circulaţie" - concurs cu premii pe linie de educaţie rutieră adresat elevilor din categoria de vârstă 7 - 14 ani sau concursul „Copilărie în siguranţă!".
„Verde la educație pentru circulație"
Pentru sâmbătă (28 septembrie), poliţiştii Serviciului Rutier și cei ai Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în parteneriat cu S.C. Lidl Discount S.R.L. și-au propus să organizeze o nouă lecție interactivă de circulație rutieră, în cadrul celei de-a șaptea ediții a campaniei de educație si prevenție rutieră, „Verde la educație pentru circulație", desfășurată la nivel național de Poliția Română și Lidl. Această nouă lecție avea să se desfășoare, simultan, în două locaţii din municipiul Oradea (pe Calea Borșului și pe Strada Tudor Vladimirescu) şi una în municipiul Salonta, în parcările magazinelor Lidl.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (60 de poze) în Galeria foto: „Noaptea Cercetătorilor”, ediția a VII-a, cu roboței și ghete rebound!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:37:06 Ora standard a Europei de Est