Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Pentru creşterea calităţii actului educaţional şi a serviciilor oferite în domeniu

A.G. A.E.F. „TopFormalis” Oradea

Pentru creşterea calităţii actului educaţional şi a serviciilor oferite în domeniu

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea s-a înfiinţat în octombrie 2013, având ca misiune creşterea calităţii actului educaţional şi a serviciilor oferite în domeniu.

Principalele obiective ale Asociaţiei sunt: creşterea nivelului de pregătire şcolară şi profesională a elevilor şi studenţilor; dezvoltarea competenţelor ştiinţifice, metodice şi psihopedagogice ale cadrelor didactice care predau în învăţământul preuniversitar şi superior; sprijinirea agenţilor educaţionali (elevi, părinţi, profesori) aflaţi în situaţii de criză educaţională; promovarea învăţării pe tot parcursul vieţii, inclusiv prin intermediul mediilor neconvenţionale (e-learning, m-learning ş.a.), dezvoltarea managementului educaţional; dezvoltarea unei comunităţi academice bazate pe valorile educaţiei non-formale; implementarea unor activităţi de cercetare în domeniul educaţiei; conceperea şi managementul unor proiecte în domeniul educaţiei.
Marți, 17 septembrie 2019, de la ora 16, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" din Oradea, în sala nr. 8 - „Cuibul Democrației", a avut loc Adunarea Generală a Asociației pentru Educație și Formare „TopFormalis".
După cum se știe, acesta este cel mai important O.N.G. furnizor de cursuri pentru profesori, din județul Bihor.
Ordinea de zi a fost următoarea: analiza și aprobarea Raportului de activitate aferent anului 2018/ 2019; analiza și aprobarea Raportului financiar aferent anului 2018/ 2019; primirea de noi membri în cadrul organizației și analiza situației celor înscriși anterior; analiza și aprobarea Planului de acțiune aferent anului 2019/ 2020; Diverse.
Au fost amintite și activitățile care urmează a fi desfășurate în cadrul proiectelor Asociației - „Clubul Prietenilor TopFormalis" și „Școala altfel - campionii", ediția a VII-a. S-a propus ca prioritate în moderarea workshop -urilor să aibă colegii care încă nu au mai condus acest tip de activități sau pentru care, în școlile lor, acest lucru este mai dificil.
Am avut un nou eveniment marca TopFormalis, după cum afirmă psiholog Alin Crețu.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:48 Ora standard a Europei de Est