Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Zilele Erasmus+ la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”

„Environmental Awareness”

Zilele Erasmus+ la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”

În perioada 10-12 octombrie 2019, în toată Europa s-au celebrat prin diverse activități Zilele Erasmus. În acest context, Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" Oradea a marcat evenimentul denumit #ErasmusDays printr-o sesiune de informare în rândul elevilor școlii, viitori beneficiari direcți ai proiectului Erasmus+ de tip K2, intitulat „Environmental Awareness".

Proiectul urmează să se desfășoare pe parcursul a doi ani, în perioada 2019-2021, având ca grup țintă elevii cu vârsta cuprinsă între 10-11 ani. Coordonatorul proiectului este Istituto Comprensivo Statale ,,Cangiamila"  din Italia, școala noastră alături de alte trei școli din Polonia, Spania, Turcia fiind parteneri. Deși proiectul nu implică și mobilități ale elevilor, acestora li s-au adus la cunoștință importanța și beneficiile implicării în astfel de proiecte. De asemenea, doamna  profesor de limba engleză Sălăgean Anne-Mari a adus la cunoștința elevilor obiectivele proiectului, importanța învățării limbii engleze, precum și avantajele participării la un astfel de proiect.  
Dezbaterea s-a dovedit a fi de un real succes și a avut un mare impact în rândul elevilor, aceștia dând curs unor întrebări și răspunsuri care mai de care mai interesante și ingenioase. Lansarea oficială a proiectului va fi făcută la sfârșitul lunii octombrie.
Prof. Sălăgean Anne-Mari,
responsabil activitate

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:33:30 Ora standard a Europei de Est