Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

#ERASMUSDAYS 2019 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 11 octombrie

#ERASMUSDAYS 2019 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 11 octombrie 2019, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ERASMUSDAYS, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care s-au desfășurat și/sau se desfășoară în liceul nostru.

Evenimentul s-a aflat la cea de-a treia ediție și s-a înscris în seria de activități organizate la nivel național și internațional.
Cu acest prilej, în prezența unei audiențe numeroase formate din reprezentanți ai conducerii liceului, profesori, elevi și părinți, s-au desfășurat activități care au adus în prim plan proiectele Erasmus+ de la colegiul nostru.
În deschiderea activității, dna prof. Neag Alunița, în calitate de membru al echipei de proiect, a realizat o activitate de diseminare cu privire la proiectul Erasmus+ „Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric". Proiectul KA1 - VET, înscris în categoria proiectelor de mobilități individuale pentru învățare, are scopul de a oferi elevilor colegiului nostru o alternativă validă pentru instruirea practică, pentru a crește calitatea formării profesionale, în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate. A fost subliniat faptul că acest proiect se adresează elevilor care studiază un domeniu tehnic și include, pentru prima oară, și elevi de la școala profesională. Mobilitățile, organizate în două fluxuri, au inclus 2 grupuri a câte 15 elevi și 2 profesori însoțitori. Primul flux a avut loc în Cipru, în martie 2019, în timp ce al doilea flux este chiar în desfășurare, în Portugalia. Elevii Voicu Toni și Popa Doru (XI B), 2 dintre participanții la primul flux au vorbit despre experiența uimitoare trăită în Cipru și despre numeroasele beneficii pe care ți le aduce o astfel de oportunitate. Au fost prezentate fotografii sugestive și mărturii ale participanților despre ce înseamnă astfel de mobilități individuale pentru învățare.
Al doilea punct din cuprinsul evenimentului desfășurat sub titulatura #ERASMUDAYS a fost marcat de o altă activitate de diseminare, realizată de dna prof. Curpaș Anca. Proiectul Erasmus+ ECAM ,,Prácticas en el extranjero" se înscrie tot în categoria proiectelor de mobilitate în domeniul formării profesionale VET (Vocational Education & Training). În cadrul acestui proiect liceul nostru a avut calitatea de instituție intermediară pentru un număr de 4 elevi, care au efectuat un stagiu de pregătire profesională la S.C. Auto Bara & CO S.R.L., în iunie 2019.
În continuare, dna prof. Neag Alunița, în calitate de coordonator, a realizat o activitate de informare cu privire la Proiectul Erasmus+ KA1 - proiect de mobilitate în domeniul educației școlare, ,,Strategii inovative în educație". Proiectul se adresează unui număr de 18 cadre didactice care vor participa, în perioada februarie - mai 2020, la cursuri de formare de tip structurat, într-o țară europeană. Printre obiectivele proiectului se numără îmbunătățirea competențelor pedagogice, prin însușirea unor strategii didactice inovative, dezvoltarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională și a competenței interculturale și dezvoltarea competențelor TIC a celor 18 cadre didactice participante la cursurile de formare. Selecția cadrelor didactice participante s-a încheiat și se așteaptă cu interes participarea acestora la cursurile de formare oferite: ,,Preventing Conflicts and Tackling Early School Leaving", Italia; ,,ICT for Teaching and Learning", Spania; ,,Tools for Innovative Education", Spania; ,,Dealing with Cultural Diversity in Class: Tips, Challenges, Opportunities", Grecia; ,,Helping Teachers and parents Manage School Bullying", Malta și ,,Using ICT in Education", Portugalia. Printre rezultatele așteptate se numără ateliere de lucru, articole în reviste de specialitate și pe site-uri educaționale, 4 proiecte eTwinning, 18 portofolii cu materiale realizate pe timpul participării la cursuri etc.
La finalul evenimentului, dna prof. Urs Marcela, în calitate de coordonator, a adus la cunoștința asistenței informații despre primul Proiect Erasmus+ KA2 desfășurat până acum la nivelul liceului. Avându-și debutul începând cu luna septembrie, proiectul intitulat ,,Volunteerism and Citizenship: From Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" este un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare - proiect de schimb interșcolar. Acesta se va desfășura pe parcursul a doi ani școlari, în parteneriat cu școli din 5 țări: Cipru (țara coordonatoare a proiectului), Polonia, Letonia, Italia și Bulgaria. Dintre obiectivele proiectului au fost amintite cele legate de schimbul de bune practici prin intermediul atelierelor de lucru, activităților de voluntariat comune, întâlnirilor cu organizații și oameni implicați în activități de voluntariat sau cele legate de formarea de voluntari și cetățeni activi în rândul elevilor sau legate de promovarea egalității, coeziunii sociale și cetățeniei active. Activitățile care se vor derula în cadrul proiectului vor include mobilități în țările partenere, realizarea unui proiect eTwinning în paralel, realizarea unei pagini web a proiectului, întâlniri cu organizații și cetățeni care activează în domeniul voluntariatului, întâlniri cu oficialități etc.
Evenimentul #ERASMUSDAYS marcat și în acest an la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a subliniat faptul că experiența proiectelor Erasmus+ este una care poate să-ți ofere o șansă unică în viață.
Prof. Săcăcian Dorina, Neag Alunița, Curpaș Anca, Urs Marcela Găsiți mai multe poze în Galeria foto: #ERASMUSDAYS 2019 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:26:38 Ora de vară a Europei de Est