Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei, 2019

În cadrul proiectului ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”

Concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei, 2019

Joi, 24 octombrie, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 28 Oradea a lansat concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei - De prin cămări adunate... și la lume prezentate - eveniment inclus în agenda proiectului educațional ,,Tradiție, moștenire și simțire românească", 2019.

Concursul s-a adresat părinților, bunicilor și copiilor înscriși în grădinița noastră, precum și cadrelor didactice din unitate sau partenere în proiect.
Concursul a fost structurat pe două secțiuni:1.Preparate sărate (zacuști, tocane, sosuri, murături, ketchup, bulion etc.) 2. Deserturi (magiunuri, dulcețuri, compoturi, siropuri, prăjituri etc.).
Cu acest proiect s-a urmărit încurajarea, promovarea tradițiilor culinare românești; consolidarea și valorificarea sentimentului de identitate locală și culturală în comunitate.
Atmosfera de sărbătoare a toamnei, a tradițiilor culinare românești a fost întreținută de cântec, joc și voie bună, cu susținerea generoasă a invitaților speciali și parteneri în proiect: Ansamblul folcloric ,,Crișana", Oradea - condus de instructor, prof. Adrian Balog, artista Antonela Ferche-Buțiu (alături de colaboratori) - de la Școala Populară de Arte  ,,Francisc Hubic", Oradea.
Copiii au avut plăcerea să participe la ateliere de activități practic-gospodărești, unde au creat o lume ,,animaterra" din fructe și legume de toamnă.
Expoziția de artă culinară a îmbrăcat și un scop caritabil -  participanții au degustat, iar doritorii au putut să achiziționeze specialități preparate cu măiestrie de cadrele didactice și părinți. Produsele prezentate în concurs, cât și cele expuse vor ajunge la familii nevoiașe, din apropierea orașului, alături de alte produse alimentare.
Membrii juriului au avut o misiune ,,delicioasă" și  au apreciat creativitatea, calitatea gastronomică a produselor, impresia generală; la prima secțiune au jurizat: doamna inspector școlar, prof. Monica Costa, de la I.S.J.Bihor, doamna prof. Rodica Farcaș, de la
Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" și bucătăreasa Grădiniței Nr. 28, doamna Georgeta Ianța; la secțiunea a doua au jurizat: doamna inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, prof. Daniela Sopota, de la I.S.J.Bihor, directorul Grădiniței Nr. 56, doamna prof. Dana Lukacs și bucătarul părinte la Grădinița Nr. 28, domnul Bolojan Liviu.
In timp ce juriul a degustat și deliberat premiile, cei prezenți au luat parte la programul artistic susținut de invitații noștri.
Rezultatele concursului
Să-i cunoaștem pe ,,maeștrii în arta culinară". La prima secțiune: premiul I - Stanca Simona (murături), pr. II: Pârcălab Crina (castraveți murați), pr. III: Borși Maximilian (murături asortate), mențiune: Săbăduș Ștefania (murături). La secțiunea a doua: premiul I: Spătariu Simona (brânzoici), pr. II: Jurcuț Valentina (prăjitură cu măr), pr. III: Șerfezi Erika (plăcintă cu dovleac), mențiune: Marian Marcela (gomboți cu prune). Toți concurenții au primit diplome de participare și surprize din partea organizatorilor.
Doamna director Cornelia Româneac, responsabil de proiect, apreciază implicarea colectivului de cadre didactice al instituției pe care o conduce, mobilizarea părinților și copiilor, reușita manifestării și dorește să le mulțumească tuturor, prin intermediul presei, pentru prezență și contribuție, iar invitaților și artiștilor, felicitări sincere, ei fiind, prin mesajul lor, în deplin acord cu obiectivele proiectului nostru ,,Tradiție, moștenire și simțire românească".
Prof. Adela Horga
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Concursul de prezentare a produselor tradiționale românești, specifice toamnei, 2019.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:23:20 Ora de vară a Europei de Est