Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Together in Europe

Proiectul de parteneriat internațional

Together in Europe

Anul școlar 2019-2020, a debutat cu un nou proiect pentru colegiul nostru. Asociația Cultural Educativă „Octavian Goga", Marghita, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Octavian Goga", Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" și Zespół Szkolno Przedszkolny Nr. 2 din Legionowo, Polonia, a obținut o finanțare de 44.349 lei (6.000 lei de la Consiliul Județean Bihor, prin Direcția de Dezvoltare și Implementare a Proiectelor și 38.349 lei de la Consiliul Local al Municipiului Marghita) pentru implementarea proiectului de parteneriat internațional, intitulat ,,Together in Europe" (,,Împreună în Europa").

Scopul proiectului este dezvoltarea unei cetățenii europene active în rândul elevilor, prin promovarea diversității și a dialogului intercultural. Proiectul a fost inițiat de președintele asociației, dl. profesor Marcel Emil Sas - Adăscăliții, acesta conștientizând rolul pe care factorii implicați în educație îl au în crearea unui spațiu european real, viu, în care, indiferent de naționalitate, să ne simțim cu toții acasă. În acest context, prin derularea proiectului, se dorește educarea tinerei generații în spiritul democrației, egalității, toleranței, respectării diversității și participarea ca cetățeni activi la dezvoltarea societății europene.
Proiectul se va desfășura în două locaţii, Marghita şi Legionowo, pe o perioadă cuprinsă între 2.09.2019 şi 31.08.2020. Grupul țintă este format din 32 de elevi: 16 elevi români, dintre care 12 studiază la Colegiul Naţional ,,Octavian Goga", iar 4 elevi la Liceul Teoretic ,,Horvath Janos", cu predare în limba maghiară şi 16 elevi polonezi, de la școala Zespół Szkolno Przedszkolny Nr. 2 din Legionowo, Polonia. Elevii au vârsta cuprinsă între 13 şi 14 ani.
Proiectul constă în activităţi online, lunare (prin intermediul cărora elevii din cele două țări se cunosc, își prezintă școala, orașul, țara, derulează proiecte cu tema interculturalității, împărtășesc opinii, idei, organizează dezbateri cu subiectul cetățeniei europene) și două mobilităţi, una a elevilor polonezi în România, în perioada 7.10.2019 - 13.10.2019 și cealaltă a elevilor români în Polonia, în perioada 30.03.2020 - 5.04.2020.
În cadrul vizitei interculturale din România, elevii și profesorii polonezi au avut ocazia să se familiarizeze cu obiceiurile și tradițiile strămoșești, cu meșteșugurile practicate de localnici, cu istoria locurilor și cu mâncarea tradițională. Au participat la lecții interactive pe teme culturale, au vizitat municipiile Oradea și Cluj-Napoca, s-au minunat de frumusețea și unicitatea Salinei Turda și a Cheilor Turzii, și-au meșteșugit vase de lut la olăria din Albiș, au învățat să realizeze cocarde tricolore și tradiționalele mărțișoare, au cântat și au jucat românește.
Acea săptămână petrecută împreună a adus cu ea închegarea unor prietenii și conștientizarea faptului că, în pofida diferențelor dintre noi, suntem atât de asemănători. Ochii înlăcrimați ai copiilor la despărțire au constituit pentru noi indicatori de evaluare a proiectului, ne-au convins că activitățile și-au realizat scopul, iar proiectul nostru e pe drumul cel bun.
Așteptăm cu nerăbdare vizita noastră în Polonia, în primăvara anului viitor și încheiem cu motto-ul proiectului, de-acum atât de bine înțeles de către copii: ,,SO CLOSE, NO MATTER HOW FAR!" (Atât de apropiați, oricât am fi de departe!)
Prof. Loredana Braia,
coordonator proiecte și programe comunitare

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:49:13 Ora de vară a Europei de Est