Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social”

Conferinţă cu participare internaţională

„Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social”

Universitatea Agora din Oradea, alături de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", București, Academia de Ştiinţe Juridice din România, Asociaţia Română de Științe Penale, Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere din Ministerul Afacerilor Interne - Filiala „Menumorut" Bihor, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Grupul Editorial Universul Juridic, este partener la conferinţa cu participare internaţională „Siguranţa persoanei şi construirea capitalului social" organizată de Consiliul Judeţean Arad prin Centrul Cultural Judeţean Arad, vineri, 8 noiembrie 2019, ora 10.00, la Sala „Vasile Goldiş" a Consiliului Judeţean Arad.

Conferinţa face parte din proiectul cu titlul menţionat mai sus, director - echipa de realizare - şi coordonator ştiinţific al cercetării este prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora, membru în Şcoala Doctorală de Drept din Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti.
Secţiunile conferinţei
Siguranța persoanei și respectarea vieții private - de la nivel de principii constituționale la prevederile actualului Cod de procedură penală, coordonator,: prof. univ. dr. habil. Anca - Lelia LORINCZ, director al  Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat, Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza" București;
Protecția și limitările drepturilor fundamentale în contextul legislativ actual, coordonator, conf. univ. dr. Roxana MATEFI, prodecan la Facultatea de Drept, Universitatea Transilvania, Braşov;
Comunicarea şi consilierea filosofică în contextul creşterii siguranţei persoanei şi a eficientizării instituţiilor publice, coordonator, prof. univ. dr. habil. Aurel CODOBAN, Universitatea „Dimitrie Cantemir" din Cluj-Napoca, lect. univ. dr. Alexandru CORDOŞ, Universitatea „Dimitrie Cantemir" din Cluj-Napoca, Facultatea de Drept;
Limitarea fenomenului sărăciei și excluziunii sociale - Optimizarea calității vieții, coordonator, lect. univ. dr. Enache TUŞA, Universitatea „Ovidius" din Constanţa;
Importanţa cunoaşterii identităţii în investigarea infracţiunilor, coordonator, prof. univ. dr. habil. Elena-Ana  IANCU (născută NECHITA), decan al Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Universitatea Agora din Municipiul Oradea;
Cultura de securitate în actualul context de securitate internațional, coordonator: drd. George-Marius ŞINCA, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Școala Doctorală de Relații Internaționale și Studii de Securitate /Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul", Școala Doctorală „Informații şi Securitate Naţională", București; Reglementări de drept privat și drept public ca și garanții ale ocrotirii persoanei în România, coordonator, conf. univ. dr. BERLINGHER Daniel, decan al Facultăţii de Ştiinţe Juridice, Universitatea „Vasile Goldiş" din Arad, conf. univ. dr. Daniela CREŢ, Universitatea „Vasile Goldiş" din Arad, Facultatea de Ştiinţe Juridice;
Protecţia juridică a persoanei fizice, coordonator, prof. univ. dr. Petru TĂRCHILĂ, Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad;
Criminalitate organizată. Între provocare instituţională şi vulnerabilitate sistemică, coordonator: prof. univ. dr. Nicoleta-Elena HEGHEŞ (născută BUZATU), prodecan - Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir" din Bucureşti;
Repere criminologice privind prevenirea şi controlul social al criminalităţii, coordonator, conf. univ. dr. Adrian-Cristian MOISE, Universitatea Spiru Haret din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Ştiinţe Administrative;
Personal safety. The social capital. Legal framework, financial resources and efficient institutional construction (secţiune în limba engleză), coordonator, Associate Professor PhD. VARADI Erika, University of Miskolc, Faculty of Law; Lecturer PhD. Diana CÎRMACIU, prodecan, Faculty of Law, University of Oradea; Lecturer PhD. Ligia-Valentina MIRIŞAN, Faculty of Law, University of Oradea;
Law in books and law in practice in the context of sustainable development: Legal education and law enforcement (secţiune în limba engleză), coordonator, Associate Professor PhD. MADAI Sándor, Secretary of Hungarian Association of Criminal Law, University of Debrecen, Faculty of Law, Hungary; PhD. Habil, Professor Elena-Ana IANCU, Agora University of Oradea, Faculty of Legal and Administrative Sciences /"Alexandru Ioan Cuza" Police Academy, Doctoral School of Law, Bucharest, Romania /Romanian Association of Criminal Sciences.
În programul conferinţei sunt înscrise 107 lucrări, grupate în 12 secţiuni, ai căror autori sunt membri în comunităţi educaţionale din: Arad, Baia-Mare, Brașov, Bucureşti, Craiova, Constanţa, Cluj-Napoca, Debrecen, Iaşi, Miskolc, Oradea, Timişoara, Tîrgu-Lăpuş, Sighetu-Marmaţiei; 17 lucrări sunt elaborate de doctoranzi cu afiliere la 10 școli doctorale din diferite instituţii de învăţământ superior.
Evenimentul cultural din cadrul conferinţei va cuprinde prezentarea a două cărți: „Drepturile omului şi ordinea mondială. Cum să trăim într-o lume a schimbărilor excepţionale", autor, Ovidiu Predescu și „Ubi bene, ibi patria? autor, Valeria Bilţ.
Director ştiinţific al conferinţei,
prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:24:31 Ora de vară a Europei de Est