Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Lansarea proiectului Erasmus+ „Environmental Awareness - Conștientizarea mediului înconjurător” la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”

Un moment de referință pentru o nouă experiență educațională

Lansarea proiectului Erasmus+ „Environmental Awareness - Conștientizarea mediului înconjurător” la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”

Luni, 4 noiembrie 2019, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" a găzduit mai multe activități metodice cu ocazia celor trei cercuri pedagogice (limba și literatura română, matematică, învățământ primar) desfășurate în unitate.

Acest eveniment a constituit un bun prilej pentru lansarea proiectului Erasmus + ,,Environmental Awareness  -  Conștientizarea  mediului  înconjurător" în care școala noastră este implicată în calitate de partener, începând cu anul școlar 2019-2020. Am fost onorați de prezența reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Bihor, doamna inspector școlar pentru proiecte educaționale, prof. Elena Moțoc-Chivari, doamna inspector de limba și literatura română, prof. Diana Popa, doamna inspector pentru învățământ primar limba română, prof. Felicia Ianța și doamna inspector pentru învățământ primar limba maghiară, prof. Tankó Zita, alături de un public numeros format din cadre didactice.
Cele mai importante informații despre proiect au fost sintetizate și prezentate de către doamna director, prof. dr. Viorica Popa, în calitate de coordonator. Astfel, dumneaei a menționat faptul că momentul cel mai potrivit de a introduce elevilor educația pentru mediu este vârsta școlii primare, vârstă la care copilul are o perspectivă holistică asupra mediului. Obiectivul principal este schimbul de bune practici, profesorii din învățământul primar implicați în proiect dorind să învețe unii de la alții, să prezinte povești de succes și provocările pe care le-au întâmpinat, conlucrând pentru a obține un impact pozitiv în școlile din care provin și în comunitate. Alături de partenerii din Polonia, Turcia și Spania, coordonați de Istituto Compresivo Statale ,,Cangiamila"  din Italia, școala noastră își propune să creeze conexiuni și să îi determine pe toți participanții să se implice în realitatea locală printr-un curriculum centrat pe educația pentru mediu.
Proiectul este menit să producă rezultate materializate în lecții transcurriculare postate în format digital, materiale obținute în urma workshop-urilor și a campaniilor de protejare a mediului derulate în rândul elevilor. Dar, cel mai important impact îl reprezintă conștientizarea și responsabilizarea socială a elevilor în problema mediului înconjurător, aceste atitudini civice fiind un răspuns al bunei colaborări atât între profesori și instituții, cât și între beneficiarii actului educațional. 
Prof. Hera Diana,
consilier educativ
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lansarea proiectului Erasmus+ „Environmental Awareness - Conștientizarea  mediului  înconjurător” la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:31 Ora standard a Europei de Est