Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ceremonia de deschidere Generația Tech Oradea i-a reunit pe cei care construiesc local mișcarea de digitalizare

Marți, la Ramada,

Ceremonia de deschidere Generația Tech Oradea i-a reunit pe cei care construiesc local mișcarea de digitalizare

Ceremonia de deschidere a programelor de specializare Generația Tech Oradea a avut loc marțea aceasta (5 noiembrie 2019) în compania celor care susțin local mișcarea de digitalizare a orașului.

Tineri de 15-24 ani, participanți la program, reprezentanți ai municipalității și membrii ai mediului antreprenorial local interesat de digitalizare au salutat împreună începerea programului dezvoltat de Digital Nation.
Model de ,,educație disruptivă"
Inițiativa este una în premieră în țara noastră, programul urmărind formarea unor noi generații de specialiști digitali care să răspundă nevoilor curente ale pieței forței de muncă. 450+ tineri orădeni au răspuns apelului Generația Tech, înscriindu-se la una din cele două specializări gratuite de 12 luni propuse de comunitate. Ce i-a atras pe tineri în număr așa mare? Formatul cu care vine Digital Nation, descris de cei de la Google.org ca un model de ,,educație disruptivă", este răspunsul. Programele Generația Tech le propun participanților un regim de învățare aplicată, în ritm accelerat, folosind instrumente online care le sunt deja familiare tinerilor nativi digitali. Dezvoltarea are loc pe platforme online, din fața calculatorului, unde participanții învață direct aplicat, sub îndrumarea mentorilor din toată țara.
Metodologia Digital Nation folosește totodată și dinamica de grup și interacțiunile fizice, în vederea susținerii ritmului și a interesului în rândul celor înscriși. Participanții la program au, în paralel, acces și la meetups și evenimente în orașul de reședință, puncte de interacțiune dezvoltate pentru a da coeziune mișcării digitale și pentru a menține momentumul dezvoltării pe plan local.
Abordarea Digital Nation, de altfel, implică antrenarea tuturor actorilor locali în vederea construirii de impact și producerii de valoare pe plan local. Cele două specializări din primul an de program, Digital Skills și Learn to Code, au fost dezvoltate pornind de la nevoile actuale de specializare ale business-urilor locale, curricula comunității fiind adaptată continuu pentru a răspunde cererii de pe piață. Dincolo de mediul antreprenorial, Generația Tech beneficiază și de susținerea municipalității locale și a asociațiilor non-guvernamentale, care își alocă resursele în direcția inspirării tinerilor către un parcurs digital pentru viitor.
Proiectul Generația Tech este realizat cu susținerea Google.org și a Ministerului Educației Naționale. Orașele participante în primul an de program, 2019/2020, sunt Alba Iulia, Oradea și Piatra Neamț.
Despre Digital Nation
Digital Nation este o organizație care desfășoară programe naționale de digitalizare prin formare avansată și antreprenoriat.
În zona de formare, Digital Nation organizează programe online de 12 luni, în care participanții intră într-un parcurs de formare accelerată, au acces la mentori specialiști, la resurse teoretice și au ocazia  dezvoltării de competențe în cadrul unei echipe pre-selectate. După programele de mentorat, absolvenții intră în Digital Incubator, unde creează prototipuri de tehnologie în startupuri sau intră în proiecte de cercetare.
 Adela Dincea

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:29:53 Ora de vară a Europei de Est