Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

C.T. ,,Mihai Viteazul” Oradea, premiat, pentru a treia oară, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019

Pentru al treilea an, consecutiv,

C.T. ,,Mihai Viteazul” Oradea, premiat, pentru a treia oară, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019

Aflată la cea de-a șaptea ediție, Gala EduManager 2019 a premiat și în acest an Excelența în Educație.

Reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, rectori și prorectori ai unităților de învățământ superior, public și privat, inspectori școlari, manageri ai colegiilor și liceelor din țară, profesori, elevi și reprezentanți ai unor companii private cu soluții pentru mediul educațional au participat în 21 noiembrie, la această ediție. Pentru a câștiga premiile Galei EduManager.ro, instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar şi-au înscris în competiţie proiectele de succes din acest an sau pe cele aflate într-o etapă suficient de avansată, încât să permită evaluarea indicatorilor de succes.
Gala a fost precedată de Conferința Națională Management Modern în Educație, unde au fost prezentate aplicații și soluții de comunicare destinate instituțiilor de învățământ universitar și preuniversitar, aspecte legate de legislație, fonduri europene și management instituțional.
Cele mai valoroase proiecte înscrise la fiecare categorie au fost premiate în cadrul Galei EduManager 2019, în urma analizei efectuate de un juriu alcătuit din specialiști, alături de editorii portalului EduManager.ro.
Partenerii de jurizare au fost: prof. dr.  Camelia Gavrilă, vicepreședintele Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Camera Deputaților, Merima Petrovici, director Unitatea de Implementare a Proiectelor Finanțate din Fonduri Structurale, Ministerul Educației Naționale, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, Petrișor Țucă, președintele Alianței Nationale a Organizațiilor Studențești din România, Gheorghe Cazan, director executiv, Hofag Engineering.
Proiectele transmise vor fi publicate pe portalul și în newsletter-ul comunității profesionale EduManager. Această comunitate este dezvoltată de către oameni și companii din anul 2007 și a devenit o platformă de comunicare profesională, de marketing și de PR apreciată atât de specialiștii din educație, cât și de companii.
Anul acesta Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea a înscris în concurs două proiecte valoroase derulate prin fonduri europene: Snowmen goes intercultural respectiv Open minds - open hearts.
Proiectul Snowmen goes intercultural a impresionat juriul care i-a acordat Diploma de excelență. Reamintim că  șase tineri de la Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, însoțiți de două cadre didactice ale instituției, prof. Alice Popa și Șereș Raluca, au participat la acest proiect în perioada 24.02. - 2.03. 2019 .
Scopul proiectului a fost ca tinerii participanți, proveniți din medii sociale, culturale și politice diferite, să facă schimb de idei și exemple de viață cotidiană. Participanții au experimentat modelul de viață al tinerilor finlandezi și modalități de a lucra într-un mediu multicultural (lucrul în echipe mixte) - fiind astfel urmat conceptul Uniunii Europene de a conviețui într-un spațiu multicultural.
După faptă, a venit și răsplata. Proiectul a fost premiat, într-o atmosferă festivă, în acord cu importanţa domeniului. La festivitatea de premiere au fost prezenţi o parte din tinerii implicaţi în proiect însoţiţi de prof. Alice Popa. Emoţiile, dar şi bucuria au fost reflectate din plin de discursul emoţionant al unuia dintre tinerii participanți la proiect, Ionuţ Breb.
Dincolo de solemnitatea momentului și de bucuria recunoașterii și aprecierii eforturilor lor, rămâne satisfacția de a demonstra că se poate, că stă în puterea noastră să facem lucrurile și altfel. Tinerii și profesorii de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea au dovedit, din nou, acest lucru. Mentalitățile se pot schimba. E greu, dar nu imposibil, să găsim resurse interioare pentru a face lucrurile să meargă!
În 2017 și 2018 - alte două premii de excelenţă
Dacă vom arunca o privire în urmă, tot pe ovidan.ro, în 2017 și 2018, vom citi:
Miercuri, la București, la Gala Edu Manager 2018
Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a obținut Premiul de Excelenţă
Miercuri, 21.11.2018, la București, la a VI -a ediție a Galei Edu Manager, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a obţinut Premiul de Excelenţă pentru proiectul Erasmus+ ,,Open Minds - Open Hearts - Europe of Youth 2018" , înscris la categoria „Derularea de proiecte finanțate prin fonduri europene"/ Învățământ Preuniversitar.
La fel putem citi și în 2017, tot pe ovidan.ro
Așadar, nu e o întâmplare (în 2019), ci o repetare, după încă două premii EduManager, unul în 21 noiembrie 2018, iar celălalt în 22 noiembrie 2017.
Felicitări tuturor!
Director,
prof. dr. Ruben Filimon
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: C.T. ,,Mihai Viteazul” Oradea, premiat, pentru a treia oară, cu Diplomă de excelență la Gala EduManager 2019.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 23:36:39 Ora de vară a Europei de Est