Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Educația timpurie - fundamentul dezvoltării emoționale a copilului

La ,,Școala părinților”

Educația timpurie - fundamentul dezvoltării emoționale a copilului

De această dată tema a fost „Activităţi de educaţie timpurie în creşe" şi a fost susţinută de către dna Seica Adriana, coordonatorul Creşei Nr.14, „Micul Prinţ" şi dna Bîrza Nadia, educator în cadrul Creşei Nr.1 „Dumbrava minunată".

De această dată tema a fost „Activităţi de educaţie timpurie în creşe" şi a fost susţinută de către dna Seica Adriana, coordonatorul Creşei Nr.14, „Micul Prinţ" şi dna Bîrza Nadia, educator în cadrul Creşei Nr.1 „Dumbrava minunată".
 În deschidere, directorul D.A.S. Oradea, Arina Moş, a mulţumit părinţilor prezenţi, în număr atât de mare, pentru încrederea acordată apelând la serviciile din creşe, asigurându-i de faptul că micuţii lor vor beneficia de cele mai bune servicii de îngrijire şi educaţie, pentru o dezvoltare armonioasă şi sănătoasă.
În creşe, copiii, pe lângă îngrijire şi supraveghere, au parte de activităţi menite să le deschidă drumul spre învăţarea lucrurilor care îi înconjoară, activităţi care acoperă cele cinci arii de dezvoltare a copilului: dezvoltarea fizică, a sănătăţii şi a igienei, dezvoltarea socio-emoţională, învăţarea, dezvoltarea limbajului şi a comunicării şi dezvoltarea cognitivă.       
Părinţii au aflat concret în ce constau aceste activităţi, precum învăţarea numelui celuilalt, întâlnirea de dimineaţă, cântecelul şi jocul de întâmpinare a celor veniţi, toate acestea având scopul formării deprinderilor de comunicare. Prichindeii explorează apa şi săpunul, pentru deprinderea igienei, senzaţiile de rece şi cald, jocul cu plastilina, acesta având un rol important în dezvoltarea mușchilor mici ai mâinii, folosit şi pentru scriere.
Activităţile artistice, ca desenul în aer liber, desenul cu degeţele, suflarea baloanelor de săpun, le dezvoltă capacitatea de coordonare ochi - mână, precum şi dezvoltarea coordonării bilaterale.
De asemenea, părinţilor li s-a dezvăluit rolul important pe care îl au în continuarea acestora şi acasă, aflând că e mai important procesul de învăţare, copiii la vârsta de 2 ani, învăţând să înveţe prin joc şi prin implicarea lor în sarcini adaptate vârstei lor.
Educatorii încurajează jocul creativ pentru copiii din creşă pentru că asigură oportunităţi de a explora, împărtăşi gânduri, idei şi sentimente.
„Prin programul „Şcoala părinţilor" venim în sprijinul dumneavoastră cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educării copiilor şi aşteptăm din partea dumneavoastră sugestii pentru îmbunătăţirea serviciilor acordate în creşe", a precizat, la final, directorul D.A.S. Oradea, Arina Moş.

Trimite email

miercuri, 11 decembrie 2019