Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Întâlnirea cu trecutul”, ediția a III-a

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea

,,Întâlnirea cu trecutul”, ediția a III-a

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, în cadrul proiectului educativ județean ,,Întâlnirea cu trecutul", care se află la cea de-a III-a ediție, coordonat de prof. Haioș Temena, a avut loc o manifestare dedicată Zilei Naționale a României.

Activitatea s-a adresat instituțiilor de învățământ special, precum și celor din învățământul de masă în care studiază elevi cu cerințe speciale. Evenimentul a cuprins un workshop, în care copiii, îndrumați de cadrele didactice însoțitoare, au decorat farfurii din lut cu motive tradiționale, după care, elevii participanți au scris mesaje dedicate zilei naționale. Lucrările de la workshop au fost jurizate și premiate. Nu au lipsit momentele artistice tradiționale, care au fost susținute de Anastasia Ianc, Mihaela Suciu, Maria Matei, Lorena și Denisa Ghib de la Ansamblul ,,Nuntașii Bihorului", Adrian Bojan și dansatorii din Botean, care au prezentat un moment tradițional, dansul pe picior, precum și un moment pregătit de Palatul Copiilor și Elevilor.
Evenimentul a avut invitați, membri în juriu, reprezentanți de la: Consiliului Județean Bihor, Sindicatul Liber din Învățământ Bihor, Palatul Copiilor și Elevilor, Filarmonica de Stat Oradea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Popești, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont", Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Cristal", Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas, Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, Liceul de Arte, Fundația Creștină Elim, Asociația Prețuirea Armoniei, Asociația C.E.S. și Asociația Speranța.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Întâlnirea cu trecutul”, ediția a III-a.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:27:22 Ora standard a Europei de Est