Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În jur de 250 de elevi au participat la activitatea din cadrul Proiectului interjudețean „Inimi pentru inimi”

Marți, în Parcul 1 Decembrie

În jur de 250 de elevi au participat la activitatea din cadrul Proiectului interjudețean „Inimi pentru inimi”

În urmă cu 12 ani, ne-am propus să inițiem o acțiune de solidaritate, numită „Inimi pentru inimi", dedicată copiilor cu dizabilități, care în timp a luat amploare sub forma unui proiect interjudețean.

Noi credem că proiectul este o reușită, pentru că, de-a lungul anilor, ni s-au alăturat și alte școli din județ și din țară. Scopul acestui proiect este: de a sensibiliza oamenii de rând, copiii din alte școli, din învățământul de masă, să se alăture copiilor cu dizabilități, să-i înțeleagă, să-i tolereze, să-i respecte, să fie mai sensibili cu aceste persoane, pentru că și ei sunt parte a societății noastre.
În data de 3 decembrie 2019, în jur de 250 de elevi au participat la activitatea din cadrul Proiectului interjudețean „Inimi pentru inimi", ediția a XII-a, inclus în  C.A.E.R.I. al M.E.N. la poziţia 327, derulat de C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, care marchează Ziua Internaţională  a Persoanelor cu Dizabilităţi.
La activitate au participat elevi din învăţământul de masă: Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", Școala Gimnazială Nr.11, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Liceul
Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 30, Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu", Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Aleodor", Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller", Școala Gimnazială „Oltea Doamna", Colegiul Tehnic „Traian Vuia", precum şi elevi din învăţământul special: C.S.E.I.,,Orizont", C.S.E.I. Nr.1, C.S.E.I.  „Cristal", Liceul Tehnologic Special  Nr.1, C.S.E.I. „Bonitas", părinţi, cadre didactice, reprezentanţi ai I.S.J. Bihor, prin inspectorii: prof. Daniela Sopota şi Carmen Ilisie, precum şi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Bihor, Primăriei Municipiului Oradea și Jandarmeriei Oradea.
Ca noutate pentru prima dată la această activitate ne-au onorat cu prezența, parteneri și din alte județe: de la Școala Gimnazială „Avram Iancu" Halmășd (Sălaj), Univeritatea din Arad, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Ip (Sălaj), Şcoala Gimnazială ,,Mikes Kelemen" Zagon (Covasna).
Acţiuni similare s-au organizează chiar în acel moment în şcolile partenere proiectului din următoarele județe: Bihor, Arad, Tg. Mureş, Satu Mare, Braşov, Suceava, Timiş, Cluj, Sălaj, Brăila și Galaţi.
Evenimentul se doreşte a fi un îndem la respect, solidaritate, prietenie şi toleranţă faţă de persoanele cu dizabilităţi.
Activitatea a început la ora 11.30 cu un cuvânt de bun venit, adresat de către directorul C.S.E.I „Orizont" Oradea, prof. dr. Angela Maruşca şi un reprezentant al I.S.J. Bihor. Coordonatorul proiectului, prof. Denes Melinda, împreună cu echipa de lucru: Moț Gheorghe, Turcuș Sanda, Cărădan Adina, Ficuț Adriana, Canalaș Liliana, Laslou Georgeta, Petruţ Raluca și Bot Daniela s-au ocupat de desfășurarea întregii activități. Participanţii la activitate au primit câte o inimioară roşie şi pe spatele inimioarei cântecul ,,Prietenia". S-a cântat de două ori cântecul ,,Prietenia", după care s-au ridicat inimioarele spre cer de 10 ori imitând pulsarea unei singure inimi care bate împreună cu gânduri de solidaritate şi respect faţă de persoanele cu dizabilităţi. Spre final, s-au lansat baloanele cu heliu purtând mesajele copiilor prezenţi.
 Activitatea s-a încheiat cu mesajul rostit împreună de toţi cei prezenţi: „Arată că-ţi  pasă de semenul tău"!

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:51:50 Ora standard a Europei de Est