Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ K229

În perioada 25 - 29 nov. 2019, la Budapesta, Ungaria

Prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ K229

În perioada 25 - 29 noiembrie 2019, două cadre didactice de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea (prof. Ienei David Laura - coordonatorul proiectului și prof. Pavel Elena - membru în echipă) au participat la prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus + K229 ,,Future Awaits Coding". având ca temă alegerea ,,Logo-ului" proiectului și stabilirea următoarelor mobilități.

Școala gazdă a fost ,,Ujlaki Altalanos Iskola" din Budapesta, coordonatoarea principală a proiectului ,,Future Awaits Coding".
La întâlnire, au fost prezenți câte trei profesori din cele șase școli partenere: 50. OU ,,Vasil Levski" - Bulgaria, Ozel Altinyildiz Ilkokulu - Turcia, Circolo Didattico V.A. Gramsci Bagheria - Italia, Hintan Koulu Oulun Kaupunki - Finlanda, Ujlaki Altalanos Iskola - Ungaria și Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din România.
Agenda de lucru a primei reuniuni a cuprins: în prima zi (25 noiembrie): sosirea și întâmpinarea partenerilor de proiect la Școala Ujlaki Altalanos Iskola - Budapesta și program de voie; a doua zi (26 nov.): deschiderea oficială a proiectului la Școala Ujlaki Altalanos Iskola Budapesta, coordonatoarea principală a proiectului "Future Awaits Coding"; fiecare școală participantă a prezentat un film (PPT) cu istoricul școlii și realizările elevilor; logo and Robotics educational presentations; prezentarea școlii Ujlaki Altalanos Iskola din Budapesta și a sistemului de învățământ maghiar; logo contest - Turkish Logo - winner; a treia zi (27 nov.): work on the project (asistență la ore); workshop (ateliere de lucru); escape room in downtown (Coding to escape and team building program); a patra zi (28 nov.): activități organizatorice și stabilirea următoarelor mobilități: în luna martie 2020 - în România, în aprilie 2020 - în Turcia, în octombrie 2020 - în Italia (iar ultimele mobilități pentru Finlanda, Bulgaria și Ungaria se vor stabili la întâlnirea din Italia); workshop (ateliere de lucru în cabinetul de informatică); evaluarea mobilității; festivitatea de înmânare a Certificatelor de participare, iar a V-a zi (29 nov.), întoarcerea în țară.
Beneficiile mobilității
Prin participarea la această mobilitate, au fost create condițiile unei viitoare excelente colaborări între instituțiile partenere. Au fost împărtășite practici educaționale europene de digitalizare a activităților desfășurate la clasă. Ca rezultat al participării, atât elevii cât și profesorii au devenit mai motivați în derularea proiectului. Profesorii și-au îmbogățit cunoștințele referitoare la alte sisteme de învățământ, au putut observa cum integrează elevii maghiari, abilitățile IT în procesul de învățare și au putut face schimb de idei cu ceilalți parteneri. De asemenea au comunicat mai fluent în limba engleză și și-au îmbogățit compețențele în organizarea unor evenimente internaționale. A fost o experiență inedită și de impact. Prin participarea la această întâlnire transnațională s-a reușit a se pune bazele unui plan al proiectului pentru următoarele mobilități.
În concluzie, am putea spune, fără lipsă de modestie, că obiectivele propuse la prima mobilitate au fost realizate prin învățarea directă din experiențele directe și din interacțiuni.
Coordonator proiect,
prof. Ienei David Laura
Găsiți mqi multe poze în Galeria foto: Prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ K229.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:05:55 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...