Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Copiii înscrişi în Programul „ O şansă în plus” au intrat în vacanţă

O vacanţă bine meritată

Copiii înscrişi în Programul „ O şansă în plus” au intrat în vacanţă

Programul de tip after school, iniţiat de către Direcţia de Asistenţă Socială Oradea la începutul acestui an şcolar, a oferit copiilor meditaţii la limba şi literatura română şi matematică, în fiecare săptămână, de luni până joi.

„Lecţiile" s-au desfăşurat la Centrul Social Multifuncţional Nufărul şi cei 34 de copii înscrişi, la începutul meditaţiilor, au primit o masă caldă, pentru ca informaţiile primite să fie cât mai bine asimilate.
Pentru că rezultatele lor şcolare la cele două materii s-au îmbunătăţit considerabil după primul semestru, „Moşul" s-a gândit la ei şi i-a vizitat lăsându-le câte un pacheţel cu bunătăţi dulci.
„Încă o dată comunitatea din care facem parte s-a dovedit un partener loial în sprijinirea copiilor care au avut nevoie de suport în efectuarea temelor. Am reuşit acest lucru cu sprijinul profesorilor voluntari deosebiţi care ni s-au alăturat şi al firmei Select Catering, care s-a îngrijit, în fiecare zi, ca aceşti copii să primească o masă caldă. Programul se va derula şi în semestrul II al acestui an şcolar şi ne bucurăm că rezultatele şcolare au crescut substanţial, fiind cea mai mare satisfacţie a noastră şi a profesorilor voluntari", a declarat Arina Moş, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea.
La rândul său, dna profesor de matematică Teodora Codău, activă pe tot parcursul semestrului I, şi-a exprimat bucuria că poate să ajute aceşti copii minunaţi, rezultatele multora dintre aceştia, evidenţiindu-se încă după primul semestru.
Mulţumim profesorilor voluntari cu sprijinul cărora cele două materii au fost mai uşor de asimilat!

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:14:26 Ora standard a Europei de Est