Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima mobilitate s-a desfășurat în Italia

Parteneri în Proiectul Erasmus+ KA229 „Environmental Awareness”

Prima mobilitate s-a desfășurat în Italia

Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" Oradea este partener în Proiectul Erasmus+ KA229 „Environmental Awareness" cu numărul de referință 2019-1-IT02-KA229-062176_2, proiect de parteneriat strategic cu școli din Italia, Turcia, Polonia şi Spania.

Activitățile acestui proiect, care se vor derula în perioada 2019-2021, urmăresc să ofere elevilor deprinderi care să îi învețe importanța protejării mediului înconjurător precum și mijloace și tehnici de protejare a mediului.
În perioada 9-13 decembrie 2019, a avut loc prima întâlnire transnațională de proiect. Școala gazdă a fost Istituto Comprensivo Statale „Cangiamila" în Palma de Montechiaro, Italia, coordonatoarea proiectului ,,Environmental Awareness".
La această reuniune au participat, din partea Școlii Gimnaziale ,,Dimitrie Cantemir" Oradea, doamna profesor doctor Popa Viorica, în calitate de director al școlii și coordonator de proiect și membrii în echipa de proiect, prof. de limba engleză Sălăgean Anne-Mari, prof. de biologie Andrei Mihaela, prof. Pece Daniela și Bărcan Florina.
Agenda de lucru a primei întâlniri a cuprins: în prima zi (9 dec.), sosirea și întâmpinarea partenerilor de proiect la sediul Primăriei din orașul gazdă unde oaspeții au avut ocazia să se întâlnească cu primarul și responsabilul pe probleme de mediu al orașului. Participanții au putut constata interesul crescut al autorităților privind problemele de mediu. După această întâlnire oaspeții au vizitat Școala „Istituto Compresivo Statale Cangiamila", Italia și au asistat la un program artistic oferit de elevii școlii gazde, iar după-amiază, gazdele au organizat o vizită a câtorva dintre cele mai importante clădiri istorice din oraș. A doua zi (10 dec.) a fost organizată o vizită la Italkali, Societatea de Sare, unde ni s-a explicat modul de extragere a sării și influența procesului asupra mediului înconjurător. Tot în cadrul acestei zile am mai vizitat Casa și muzeul scriitorului Luigi Pirandello, Castelul Chiaramonte, Biblioteca Municipală; a treia zi (11 dec.) a fost dedicată tot vizitelor; de dimineață am pornit spre Realmonte, unde am vizitat Valea Templelor (Valle dei Templi), un sit arheologic foarte bine conservat, ce se întinde pe o suprafață de aproximativ 2 kilometri; aceste ruine reprezintă doar o mică parte din ceea ce era acest oraș în urmă cu mai bine de 2.000 de ani. Tot în acea zonă se află Grădinile Kolymbetra, un loc relativ vast unde se găsesc tot felul de plante mediteraneene. După-amiază am continuat itinerarul de cunoaștere a orașului Agrigento vizitând Teatrul „Luigi Pirandello", Teatrul Vechii Poște și Catedrala Sf. Gerlando; a patra zi ( 12 dec.) a debutat cu o întâlnire la școală, unde am avut ocazia să aflăm de la domnul Claudio Lombardo, președintele Asociației pe probleme de mediu „Mareamico", despre problemele poluării din zona Agrigento, astfel am putut constata că poluarea este o problemă majoră și totodată o preocupare în toate țările. După aceste discuții, fiecare școală participantă a prezentat un film (PPT) despre sistemul de învățământ, realizările școlii și ale elevilor; s-a prezentat apoi logo-ul proiectului realizat de elevii fiecărei școli, urmând ca anunțarea câștigătorului să se facă pe pagina de Facebook destinată proiectului. Un alt punct pe agenda zilei l-au reprezentat activitățile organizatorice și stabilirea următoarelor mobilități: în luna martie, 2020 - în România, în mai, 2020 - în Turcia, în octombrie, 2020 - în Polonia (iar ultima mobilitate pentru Spania se va stabili la întâlnirea din Polonia). Ultima activitate a zilei a fost vizita la o fabrică de ulei de măsline din zonă. Acolo am asistat la procesul de realizare a uleiului de măsline; în cea de-a cincea zi (13 dec.) a avut loc evaluarea mobilității, festivitatea de înmânare a certificatelor și un spectacol de colinde susținut de orchestra elevilor școlii gazde, coordonată de profesorii de muzică din școală.
Beneficiile mobilității
Prin participarea la această mobilitate, au fost create condițiile unei viitoare colaborări între instituțiile partenere. Au fost împărtășite practici educaționale europene de protejare a mediului. Ca rezultat al participării, cadrele didactice au devenit mai motivați în derularea proiectului. Profesorii și-au îmbogățit cunoștințele referitoare la alte sisteme de învățământ, au devenit mai încrezători în ei înșiși privind comunicarea în limba engleză și și-au îmbogățit competențele în organizarea unor evenimente internaționale. A fost o experiență inedită și de impact. Prin participarea la această întâlnire transnațională s-a reușit a se pune bazele unui plan al proiectului pentru următoarele mobilități.
Andrei Mihaela

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 13:16:25 Ora de vară a Europei de Est