Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premierea „olimpicilor cunoașterii”

La Grădinița nr. 46 din Oradea

Premierea „olimpicilor cunoașterii”

Cum altfel ai putea înainta din performanță în performanță decât alimentând, stimulând, felicitându-i pe artizani, pe cei care aduc lauri, cunoscându-se un adevăr simplu: succesul naște succes (dacă este și întărit)!

 Directoarea promovează și premiază performanța!
 Iar Rodica Ștef, directoarea Grădiniței nr. 46 din Oradea, știe acest lucru. Fapt pentru care, din când în când, nu uită să alimenteze motoarele, să încarce bateriile, promovând și premiind performanța.
 Așa s-a întâmplat și ieri (miercuri, 11 februarie 2009), când a premiat o mulțime de „olimpici naționali”, atât în bătătură, cât și la Grădinița nr. 18, unitatea aparținătoare (ca structură).  
 Ne amintim că la fel a procedat și anul școlar trecut, când a înmânat nenumărate jocuri și jucării celor merituoși, care au adus grădiniței premii I din Orășelul copiilor (la concursul de creație „Tablou de iarnă”, două ediții, consecutiv, la „Coșul toamnei”, la concursurile de circulație....),  între ei, Alisia Beleneși, Georgiana Băițar, Patricia Sime și Nicoleta Coșereanu, copiii educatoarelor institutoare Claudia Popuțe și Florica Popa...
 „Colorăm și învățăm”, „Piticot” , "Bimbo Bravo" și „Winners”
 Ieri, doamna directoare a felicitat și răsplătit copiii care au obținut premii la concursurile naționale „Colorăm și învățăm”, „Piticot”, "Bimbo Bravo" și „Winners”. 
 La grupa mijlocie „B” (a educatoarelor institutoare Claudia Crișan și Alina Malița) a fost premiată Claudia Vlad pentru premiul I obținut la concursul „Colorăm și învățăm”, iar la grupa mare „B”, Raul Ciordaș. Raul este câștigătorul premiului de excelență la „Bimbo Bravo”, concurs de evaluare a cunoștințelor la care au participat 15 copii din grupa educatoarelor institutoare Mihaela Dance și Camelia Balint. Din grupa mare „A” , la concursul „Piticot”, secțiunea „Pitic deștept”, s-au înscris 13 copii, dar numai Selena Hirțe a avut parte de un premiu III. Și totuși, de premiul înmânat de doamna directoare se vor bucura toți copiii din grupa inst. Emilia Corchiș și Silvia Bochiș. Și copiii din grupa mijlocie, de la secția maghiară (îndrumați de Szabo Viola Emilia și Daroczi Aliz) au fost răsplătiți pentru participarea la concursul „Colorăm și învățăm”. Cei mai mari dintre cei mici, copiii din grupa mare pregătitoare „A” au obținut, la ediția din toamnă a concursurilor naționale, două premii I, prin Lorena Silaghi (la „Bimbo Bravo”), cu un punctaj maxim, 100 de puncte, și Erik Mughiuruș (la „Colorăm și învățăm”). Copiii educatoarelor institutoare Claudia Popuțe și Florica Popa s-au înscris la toate cele patru concursuri: „Bimbo Bravo”, „Piticot”, „Winners”, „Colorăm și învățăm”. Știu ei de ce: nu au numai de câștigat.
 Două premii I și la Grădinița nr. 18
 La Grădinița nr. 18 au fost premiați Diana Mihale (din grupa mare pregătitoare a dnei educatoare Maria Doboș) și Dominic Bot (din grupa mijlocie, îndrumată de educatoarea Adela Chirtop), Diana și Dominic fiind câștigătorii premiilor I la concursul „Colorăm și învățăm”.
 Premiile înmânate ieri de doamna directoare au constat în jocuri și jucării, în valoare totală de circa opt milioane (800 de lei), oferite de editura „Aquila’93” din Oradea.   
 “Când am primit sponsorizarea de la editura „Aquila’93”, în valoare totală de 1.137, 57, în jur de 15 milioane cu TVA, am hotărît ca aceste jocuri și jucării educative să fie oferite celor care obțin performanțe (aduc premii unității noastre de învățământ)”, ne-a declarat doamna directoare, Rodica Ștef. (Ov. D.)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:53:44 Ora de vară a Europei de Est