Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți”

Ziua Unirii Principatelor Române, sărbătorită, vineri, în Piața Unirii din Oradea

,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți”

Vineri, 24 ianuarie 2020, la Oradea, s-a desfășurat o ceremonie militară pentru sărbătorirea Zilei Unirii Principatelor Române, lângă Statuia Regelui Ferdinand I din Piața Unirii.

Imnul național al României a fost intonat de Popa Bianca Diana, elevă a  Liceului de Arte din Oradea.
După slujba Te Deum, oficiată de preoții din structurile Sistemului Național de Securitate din cadrul Garnizoanei Oradea, i-am ascultat pe domnul prefect Dumitru Țiplea și pe istoricul Gabriel Moisa, vorbind despre semnificația evenimentului, despre importanța actului istoric de la 24 Ianuarie 1859, Unirea Principatelor Române, Moldova și Țara Românească, sub conducerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza.
,,Istoria ne-a demonstrat că putem fi puternici, ca națiune"
Domnul prefect Dumitru Țiplea a prezentat mesajul premierului Ludovic Orban, din care vă spicuim câteva fragmente care ni se par semnificative pentru momentul evocat, dar nu numai...
,,Ce poate fi mai frumos pentru națiune decât consensul în jurul unui obiectiv vizionar a cărui împlinire avea să deschidă calea către un stat modern, suveran și independent... Istoria ne-a demonstrat că putem fi puternici, ca națiune, atunci când ne unește un obiectiv comun... Sărbătoarea Unirii Principatelor Române este un bun prilej de reflecție pentru ceea ce ne dorim ca popor pentru viitor, lăsând deoparte diferențele de opinie sau rivalitățile politice. Promovarea actuală reprezintă dezvoltarea țării în pas cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, reducând decalajele economice sau sociale", se spune în mesajul premierului României, prezentat de domnul prefect Dumitru Țiplea.
,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți"
Istoricul Gabriel Moisa a prezentat, în sinteză, evenimentele petrecute în Moldova și Țara Românească, ce s-au soldat la 24 Ianuarie 1859 cu dubla alegere a colonelului Alexandru Ioan Cuza, ca domnitor al celor două principate române, Moldova și Țara Românească, înfăptuindu-se astfel Unirea celor două principate, sub un singur domnitor, profitându-se și de un context internațional (în general) favorabil. ,,Momentul 1859 nu vine pe un tren viran... își are antecedente clare, cel puțin două-trei decenii mai devreme. Și m-aș gândi aici în primul rând la 1821, revoluția lui Tudor Vladimirescu și la constituirea de societăți, asociații revoluționare și culturale în deceniile trei-patru ale secolului al XIX-lea, în fruntea tuturor găsindu-se viitorii revoluționari pașoptiști și viitorii politicieni care vor desăvârși Unirea Mică, a subliniat istoricul Gabriel Moisa. A fost o generație de excepție care a știut ce să facă cu puterea politică... care a construit ceea ce avem noi astăzi. Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți, să ne țină la un loc", a conchis domnul prof. univ. dr. Gabriel Moisa.
În derularea evenimentului din Piața Unirii din Oradea, au urmat încă patru momente: un scurt recital de cântece patriotice, interpretate de corul ,,General Traian Moșoiu", festivitatea depunerii de coroane, jerbe și buchete de flori la Statuia Regelui Ferdinand I, defilarea detașamentului de onoare și onorul muzicii militare și o horă frățească a elevilor de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", sub coordonarea doamnei inspector școlar Daniela Sopota și o altă horă, mai mare, încinsă de membrii Ansamblului Folcloric ,,Bihorul" în jurul statuii. Politicienii, tot politicieni, în grupuri și grupulețe, tot cu ale lor griji... ,,duhovnicești"!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (78 de poze) în Galeria foto: ,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:54:43 Ora standard a Europei de Est