Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Măsuri pentru reducerea cheltuielilor

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Lucian Popa, directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (DPI) din Primăria Oradea, a susținut joi, 30 ianuarie 2020, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate al direcției pe care o coordonează.

,,În primul rând doresc să mulțumesc tuturor colegilor cu care am lucrat, pentru că tot ceea ce am realizat se datorează unei munci de echipă, în care fiecare membru are un rol bine determinat. Totodată, mulțumesc celorlalte direcții din Primăria Oradea pentru colaborarea foarte bună", a spus directorul Lucian Popa.
Principalele structuri de care se ocupă Direcția Patrimoniu Imobiliar sunt: Serviciul Locuințe, Serviciul Terenuri, Serviciul Parcări, partea de baze sportive și Serviciul Tehnic, serviciu căruia îi revine derularea lucrărilor de reabilitare și întreținere a acestor structuri din patrimoniul direcției.
În ceea ce privește patrimoniul aflat în administrarea direcției, acesta e compus din: 40 de unități de învățământ preșcolar, 13 unități de învățământ gimnazial, 21 de unități de învățământ liceal, 14 unități creșe, 5 imobile în care DPI deține calitatea de chiriaș, parcările supraetajate de pe Str. Tribunalului și Str. Corneliu Coposu, trei cabinete medicale, 239 de spații cu altă destinație, baze sportive și de agrement (Stadionul Iuliu Bodola, Stadionul Motorul, Sala Sporturilor Antonio Alexe, Baza de tenis Ioșia cu terenurile de tenis și pista de atletism, Bazinul Olimpic Ioan Alexandrescu, Bazinul acoperit Crișul, Orășelul copiilor), imobilul de pe Str. George Barițiu și 24 de rezervoare de beton aferente stațiilor de hidrofor dezafectate.
DPI a înregistrat în 2019 o creștere semnificativă a veniturilor
Directorul Popa Lucian a făcut o prezentare a evoluției patrimoniului administrat de direcția pe care o coordonează și a veniturilor înregistrate: „În ceea ce privește partea de patrimoniu, aceasta s-a îmbunătățit în anul 2019 cu două blocuri ANL, unul pe Str. Balogh Istvan cu 132 de apartamente și unul pe Str. Spartacus cu 30 de apartamente, iar în ceea ce privește terenurile aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea avem 2.582 ha de terenuri aflate în domeniul public al municipiului Oradea, 223 ha terenuri aflate în domeniul privat al municipiului Oradea și 13 ha terenuri aflate în domeniul privat al statului român. Dacă privim comparativ evoluția veniturilor totale ale DPI, în ultimii patru ani observăm o creștere semnificativă a acestora. Astfel, dacă în anul 2016 veniturile totale ale DPI erau de 27.398.913 lei, în anul 2019 am ajuns la venituri totale de aproape 50.000 lei. După cum se observă, am încercat să menținem o medie de creștere de cca 20%. Trebuie spus că la această creștere a veniturilor a contribuit și adoptarea unor hotărâri de Consiliu Local care au vizat o mai bună administrare a patrimoniului, fie că a fost vorba de chiriile pe locuințe, fie că au privit alte sectoare pe care le administrăm".
Măsuri concrete pentru reducerea cheltuielilor
Totodată, un aspect important al managementului direcției îl reprezintă luarea unor măsuri concrete pentru reducerea cheltuielilor cu utilități la clădirile avute în patrimoniu.
Astfel, după ce au fost identificați marii consumatori de utilități, s-a reușit implementarea unui sistem de automatizări la unități de învățământ precum Grădinița Nr. 52, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", Școala ,,Ion Bogdan", sistem cu ajutorul căruia consumul de energie termică a scăzut foarte mult. De exemplu, la Școala ,,Ion Bogdan" consumul cu energia termică a scăzut la 80%.
Tot pentru reducerea cheltuielilor s-au făcut investiții prin Compania de Apă la blocurile sociale situate pe Str. Voltaire, care au vizat separarea consumului de apă rece.
Investiții la imobilele situate în Ansamblul Urban Centrul Istoric
Direcția Patrimoniu Imobiliar a realizat în cursul anului 2019 în parteneriat cu Fundația pentru protejarea monumentelor istorice o serie de lucrări de investiții la imobilele situate în Ansamblul Urban Centrul Istoric.
În timp ce fundației îi revine partea de documentații și de proiecte tehnice, Direcția Patrimoniu Imobiliar se ocupă de urmărirea lucrărilor. Astfel a fost demarată reabilitarea clădirii Primăriei Oradea, a fost reabilitat acoperișul Palatului Episcopal, fațadele palatelor Stern și Apollo, reabilitarea fațadei la imobilul de pe Str. Duiliu Zamfirescu nr. 10, reabilitarea fațadei și schimbarea învelitorii la Palatul Rimanoczy Kalman din Parcul Traian nr. 1.
Totodată s-au făcut lucrări de investiții la unitățile de învățământ, la bazele sportive și de agrement, dar și la alte obiective
Pentru anul acesta, DPI are pregătite în continuare o serie de  investiții în unitățile de învățământ, în bazele sportive și de agrement, în parcări, în sistemul de supraveghere video a domeniului public, dar și în alte obiective care necesită îmbunătățiri. (B.P.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:14:32 Ora de vară a Europei de Est