Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activitate de predare/învățare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique

Reuniunea de la Oradea, cu parteneri din Grecia, Italia, Lituania, Turcia și Norvegia

Activitate de predare/învățare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique

În perioada 27-30.01.2020, C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea a fost gazda activității de predare/învățare/formare din cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique (2019-2021), cu invitați din școlile partenere din Grecia, Italia, Lituania, Turcia și Norvegia.

Activitatea a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: schimbul de bune practici cu parteneri europeni în vederea îmbunătățirii curriculumului personalizat la copiii cu cerințe educaționale speciale.
De asemenea, s-a avut în vedere și scopul central al parteneriatelor de tip Erasmus+, derulate pentru a oferi șanse egale fiecărui educabil, inclusiv copiilor cu C.E.S.
Activitatea a debutat luni (27 ianuarie) la sediul instituţiei cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Vesa Maria Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", alegerea logo-ului proiectului din propuneri venite din partea tuturor partenerilor.
Marţi (28 ianuarie) a fost dedicată teatrului experienţial. Ideea de ,,teatru experienţial" pleacă de la premisa de a oferi copiilor cu D.S.M. oportunitatea de a se bucura de teatru, oferind acestora o avalanşă de trăiri care îi relaxează, îi calmează, îi stimulează şi le oferă posibilitatea de a se distra. Alături de o reprezentaţie de teatru realizată de profesorii instituţiei, musafirii au participat la un atelier de creaţie care le-a oferit posibilitatea de a crea ei înşişi material, decoruri necesare unei reprezentaţii de teatru experienţial.
Ziua de miercuri (29 ianuarie) a adus, pe acorduri muzicale variate, experienţa Kadans-ului - o metodă de expresie prin dans. Este o terapie bazată pe Teoria celor cinci ritmuri, adaptată la nevoile persoanelor cu nevoi speciale, printre obiectivele acesteia regăsindu-se: plăcerea de a dansa, de a se mișca pe ritmul muzicii, dezvoltarea schemei corporale, abilităților de imitație, orientare spațială, a abilităților de comunicare, precum și a celor sociale.
În ultima zi, joi (30 ianuarie), a fost dedicată înotului senzorial. Prima parte a fost constituită dintr-o prezentare PowerPoint însoțită de înregistrări video cu scopul de a familiariza partenerii cu noțiuni despre ce înseamnă înotul senzorial pentru copiii cu dizabilități din instituția noastră. A doua parte a constat într-o activitate practică unde musafirii au putut urmări copiii în timpul activității de înot menită să dezvolte motricitatea grosieră, coordonarea oculo-motorie și stimularea senzorială a acestora. Pentru buna desfăşurare a activităţii derulate la piscina Hotelului Maxim cadrele didactice au fost sprjinite de studenţii voluntari de la Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, Departamentul Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie.
Activitățile de formare au fost minuțios pregătite de o echipă de cadre didactice constituită din profesorii: Lakatos Gyongyike, Moldovan Mihaela, Copăcian Aurelia, Boros Gyorgyi, Serenciuc Teodora, Todea Stela, Dura Anca, Blasko Noemi, Tanc Dorina, Oprea Eva, Lezeu Rodica.
Alături de aceștia au fost și alte cadre didactice din echipa de implementare a proiectului: Ardelean Ana, Bar Emoke, Bogdan Codruța, Bodea-Lung Diana, Borzasi Simona, Buboiu Bianca, Burcă Emilia, Chișe Angela, Coneac Angelica, Crișan Adriana, Cuc Ligia, Dobran Viorica, Drimba Rita, Kover Monica, Merțan Anturia, Omuț Lavinia, Opriș Aurelia, Popa Sanda.
Director, prof. Vesa Maria Ramona,
coordonator proiect
Vedeți mai multe poze (57 de poze) în Galeria foto: Activitate de predare/învățare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ I am unique.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 02:54:00 Ora standard a Europei de Est