Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Standardele de calitate

În dezbatere publică

Standardele de calitate

Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ preuniversitar supuse dezbaterii publice 13.04.2007

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) inițiază dezbaterea publică privind standardele de referință (de calitate) pentru instituțiile de învățământ preuniversitar. Documentul se găsește pe site-ul ARACIP http://aracip.edu.ro/, în pagina dedicată documentelor supuse dezbaterii publice.
Standardele de referință reprezintă un nivel superior al calității serviciilor educaționale, specificând setul cerințelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activități educaționale, pe baza bunelor practici existente la nivel național, european sau mondial.
„Având în vedere că acest tip de standarde reprezintă o noutate pentru sistemul național de învățământ preuniversitar, considerăm necesară o consultare complexă a tuturor părților interesate - asociații reprezentative ale părinților și ale elevilor, cadre didactice și directori de unități școlare, atât din învățământul public cât și din cel privat, experți în educație și inspectori, uniuni sindicale și patronale, reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, organizații nonguvernamentale care activează în educație etc", a declarat Șerban Iosifescu, președintele ARACIP.

Ca urmare, ARACIP va organiza, în următoarele două luni, ateliere, mese rotunde, seminare în care problemele privind calitatea educației și standardele asociate să fie dezbătute, în mod eficient și constructiv, cu toate aceste părți interesate.
Toate instituțiile, organizațiile și persoanele interesate pot trimite în scris, propunerile, sugestiile și observațiile privind conținutul și forma acestor standarde până la data de 1 iulie 2007, după cum urmează: prin poștă (pe adresa ARACIP, Str. Spiru Haret nr. 12, et. I, cam. 43, București, cod 010176), prin fax (021/319.20.96) sau prin e-mail: aracip@mec.edu.ro.
Reamintim că, pornind de la faptul că acreditarea organizațiilor furnizoare de educație și a programelor lor de studiu este parte a asigurării calității, ARACIP a elaborat, până acum, standardele de autorizare de funcționare provizorie, precum și standardele de acreditare și de evaluare periodică pentru furnizorii de educație de nivel preuniversitar. Prin acest prim set de standarde, recent aprobate prin Hotărâre de Guvern, se certifică respectarea cerințelor referitoare la existența și funcționarea unor structuri ale organizațiilor furnizoare de educație și privind programele lor de studii
ca nivel minim acceptabil al calității educației.

Biroul de Presă

 

 

 

Trimite email

joi, 26 mai 2022