Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Que Viva Picasso!

Muzeul Țării Crișurilor ne propune un nou eveniment muzeal

Que Viva Picasso!

Muzeul Țării Crișurilor propune publicului un nou eveniment muzeal, aducând la Oradea expoziția cu titlul Que Viva Picasso! care prezintă peste 120 de litografii și heliogravuri avându-l ca autor pe celebrul artist plastic spaniol Pablo Picasso.

Lucrările ce vor fi expuse fac parte din colecția particulară de artă a lui Thomas Emmerling. Această expoziție a mai fost prezentată în mai multe țări din Europa (Austria, Polonia, Slovacia), dar și în câteva muzee din România: Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, Muzeul de Artă din Timișoara, Palatul Cantacuzino din Bușteni, bucurându-se de un mare succes. Evenimentul este organizat de Muzeul Țării Crișurilor în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, iar vernisajul va avea loc vineri, 14 februarie 2020, de la ora 17.00.
Expoziția este împărțită pe cinci serii de litografii și gravuri: L'espace et la flûte cuprinde 12 litografii ale lui Picasso care au fost sursa de inspirație a poetului Jean Tardieu pentru creațiile sale literare reunite într-o carte cu același titlu, publicată la Paris, în 1958. În cadrul expoziției, alături de cele 12 litografii, va fi prezentată și ediția din anul 1959 a cărții, publicată la Zürich; Les menines et la vie cuprinde 58 de heliogravuri parțial color care sunt o interpretare după faimoasa pictură a lui Diego Velázquez, Las Meninas, suită de lucrări realizate de Picasso în 1957, în timpul unei șederi în Franța, pe care acesta a oferit-o orașului Barcelona, iar Muzeului Picasso de aici privilegiul de a o include integral în expoziția sa permanentă. Alături de heliogravurile care ne prezintă seria „Las Meninas", în expoziția de la Oradea va fi prezentată și cartea Les Menines et la vie a lui Jaume Sabartés, prietenul și secretarul său, a cărei sursă de inspirație au fost lucrările lui Picasso; Toros y Toreros, cu 16 litografii care reproduc desenele, realizate în cerneală, creion și pastel de către Pablo Picasso între anii 1957 şi 1959. În expoziție se află și ediția din anul 1961 a cărții Toros y Toreros, publicată la Editura Cercle d'Art, Paris, în 1961. Cartea a apărut în același an și la Barcelona, la Editura Gustavo Gili. În ambele publicații, desenele lui Pablo Picasso însoțeau textele; Le mémoire d'homme, cu nouă litografii alb-negru care au fost publicate în volumul cu același titlu (1950), rezultat al unui proiect de colaborare între scriitorul Tristan Tzara, întemeietor al curentului dadaist, și Pablo Picasso; Picasso de 1916-1961, cu 24 de litografii alb-negru expuse alături de volumul scriitorului Jean Cocteau, având același titlu.
În expoziție mai este prezentă o litografie cu titlul „Don Quijote", care reia desenul lui Picasso realizat, în 1955, pentru revista „Les Lettres françaises". Artistul a mai abordat acest subiect pentru realizarea unui afiș care a figurat în Expoziția hispano-americană de la Galeria „Henry Tronche" (Paris, 1951). Muzeul Picasso din Barcelona deține două variațiuni litografice ale afișului expus la Paris, intitulate „Don Quijote și Sancho Panza", realizate în același an, ambele dedicate lui Jaume Sabartés.
Expoziția conține şi două dintre cele mai cunoscute afișe realizate cu concursul Imprimeriei Mourlot din Paris. Amintim în acest sens afișul „Les Menines", care fusese desenat integral de către Pablo Picasso, iar ulterior editat de către Galeria Louise Leiris cu ocazia expoziției pe care Picasso a avut-o la această galerie în perioada 22 mai-27 iunie 1959. Afișul „Congrès National du mouvement de la Paix" a fost, de asemenea, desenat de către Pablo Picasso în luna decembrie 1961 și a fost publicat, în 1962, de Imprimeria Mourlot.
Expoziția va rămâne pe simezele muzeului nostru până în 29 martie 2020. (A.C.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 06:47:59 Ora standard a Europei de Est