Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A fost înființat primul cluster de geotermalism din România

Miercuri, la Primăria Oradea,

A fost înființat primul cluster de geotermalism din România

Miercuri, 12 februarie 2020, în Sala Mare a Primăriei Oradea, a fost semnat actul constitutiv și statutul „Asociaţiei Clustherm Transylvania". Scopul acesteia este de a crește competitivitatea economică a Asociației Clustherm Transylvania și a membrilor, atât în plan național, cât și în plan internațional, prin valorificarea resurselor geotermale, termo-minerale, minerale terapeutice și minerale naturale. Asociaţia este una neguvernamentală, apolitică, nonprofit şi independentă, nesubordonată vreunei alte persoane juridice.

Municipiul Oradea a fost ales, în data de 29 ianuarie, să dețină funcția de președinte al consiliului director pentru o perioadă de 2 ani. Sediul Asociaţiei Clustherm Transylvania este în Oradea, pe Str. Alexandru Cazaban nr. 49.
Asociația are un număr de 35 de membri. Printre membrii fondatori ai asociației se numără reprezentanți ai mediului de afaceri (12), instituții de învățământ (4), instituții publice (17), precum și asociații de suport în activitate (2). Membrii provin din patru județe din nord-vestul României: Bihor, Cluj, Satu Mare și Bistrița-Năsăud.
Din partea Municipiului Oradea au luat cuvântul Mircea Mălan, viceprimar și Oana Necula, angajată în cadrul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională și, totodată, președintele Consiliului director al noii Asociații. „Oradea are mai multe proiecte care vizează valorificarea zăcământului de apă geotermală și am decis să ne alăturăm acestei Asociații pentru a dezvolta, în continuare, această componentă de geotermalism. Urmează să depunem, în perioada imediat următoare, un proiect prin intermediul clusterului ce vizează realizarea a trei laboratoare de analiză a apei geotermale", a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Cei prezenți au precizat că înființarea primului Cluster pe geotermalism din România reprezintă un moment istoric, care va aduce doar beneficii.
Asociaţia îşi poate desfăşura activitatea pe întregul teritoriu al României şi în străinătate. Totodată, în funcţie de necesităţi, asociaţia îşi poate constitui filiale și sucursale, în ţară sau străinătate, prin decizia Adunării Generale, în condițiile legii.
Asociaţia va acţiona în vederea atingerii următoarelor obiective: crearea și dezvoltarea unui cadru favorabil pentru activitatea Asociației Clustherm Transylvania; creşterea capacităţii de cercetare - dezvoltare - inovare (CDI) prin stimularea cooperării între instituţii de cercetare - dezvoltare - inovare (CDI), întreprinderi și alte entități, precum şi prin creşterea accesului întreprinderilor la infrastructuri și servicii de cercetare - dezvoltare - inovare (CDI); identificarea şi promovarea iniţiativelor care genereaza produse şi servicii inovatoare de interes pentru Asociaţia Clustherm Transylvania, dar și generarea de proiecte de cercetare, dezvoltare si inovare (CDI), cu și/sau pentru membrii Asociaţiei Clustherm Transylvania; promovarea, încurajarea și susținerea învățământului, dar și a spiritului antreprenorial, prin propunerea de soluții pertinente pentru sectoarele de interes ale Asociaţiei Clustherm Transylvania, inclusiv generarea și dezvoltarea de proiecte strategice în acest sens; sprijinirea transferului de cunoștințe și susținerea activității economice a membrilor, prin derularea unor achiziții comune și prin creșterea intensității activităţilor comerciale între membrii Asociaţiei Clustherm Transylvania, pe de o parte, dar și prin derularea unor activități comerciale, în comun ale membrilor, cu alte entități din afara Asociaţiei Clustherm Transylvania; susținerea, promovarea și implicare în generarea unor proiecte de interes comun, inclusiv proiecte de dimensiuni mari, transfrontaliere, prin crearea unor mecanisme colaborative, precum și a unor instrumente și canale optime pentru gestionarea eficientă a informațiilor și oportunităților pentru Asociaţia Clustherm Transylvania și membri; identificarea oportunităților de colaborare în direcția susținerii Asociaţiei Clustherm Transylvania și a membrilor, prin diverse programe, parteneriate, intrumente și/sau operațiuni bancare sau nonbancare, precum și atragerea de resurse (investiţii, fonduri europene, scheme de ajutor de stat, fonduri de risc etc) pentru dezvoltarea Asociaţiei Clustherm Transylvania și a membrilor; promovarea intereselor Asociaţiei Clustherm Transylvania prin organizarea și/sau participarea de/la evenimente (forumuri, simpozioane, conferințe, seminarii, dezbateri etc); promovarea de inițiative legislative menite să corecteze - sau, după caz - să reglementeze anumite aspecte de interes pentru Asociaţia Clustherm Transylvania și membri; desfășurarea oricăror activități necesare atingerii scopului și obiectivelor asocierii, inclusiv a unor activități cu caracter economic, dar și oferirea unor donații și/sau burse de studiu sau perfecționare.
Patrimoniul inițial, la data constituirii Asociaţiei Clustherm Transylvania, în valoare de 17.500 lei, este format din aportul egal al fiecărui membru fondator, cu o participare în valoare de 500 lei/ membru.
Consiliul Director va avea în special rol de coordonare și va fi compus din opt persoane, fiecare dintre acestea reprezentând un membru al Asociației Clustherm Transylvania: un președinte, șase vicepreședinți și un secretar general. Prima componență nominală a Consiliul Director este următoarea:
1. Preşedinte: Nicula Oana-Laura, reprezentant al membrului Municipiul Oradea;
2. Vicepreşedinte: Fechete Dumitru, reprezentant al membrului Aqua President SRL;
3. Vicepreşedinte: Apahidean Dorin, reprezentant al membrului Salina Turda SA;
4. Vicepreşedinte: Barbara Zoltán, reprezentant al membrului Solarex SRL;
5. Vicepreşedinte: Toader Valentin, reprezentant al membrului Universitatea Babeș-Bolyai;
6.Vicepreşedinte: Trișcă Andrei-Simion, reprezentant al membrului Comuna Sânmartin;
7. Vicepreşedinte: Dîncu Ionel, reprezentant al membrului Asociația Parteneriat Gal Ținutul Haiducilor;
8. Secretar general: Dodescu Anca-Otilia, reprezentant al membrului Universitatea din Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:42:51 Ora standard a Europei de Est