Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,Burse școlare prin programul „Make IT in Oradea

Elevii cls. a XI-a și a XII-a pot obține burse școlare în cuantum de 200 lei/lună

,Burse școlare prin programul „Make IT in Oradea

Elevii claselor a XI-a (semestrul II) și a XII-a pot obține burse școlare în cuantum de 200 lei/lună, acordate prin programul „Make IT in Oradea", dacă doresc să urmeze cursurile universitare în Oradea.

Până în prezent s-au înscris și au beneficiat de bursă un număr de 33 de elevi.
Lansat la începutul anului 2019, Programul local „Make IT in Oradea" (Realizează-te în Oradea) are drept scop creșterea gradului de interacțiune dintre municipalitate, liceele orădene, universitate și firmele orădene consacrate în domeniul IT, oferind o șansă reală tinerilor pasionați de a rămâne sau (re)veni în Oradea.
Pentru nivelul liceal, programul prevede acordarea de burse școlare elevilor din clasele a XI-a și a XII-a de la liceele și colegiile orădene care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:
*sunt înscriși la unitățile de învățământ preuniversitar - profilul Real, specializarea matematică/informatică, din rețeaua școlară a municipiului Oradea sau care au obținut rezultate la concursuri de specialitate - robotică, informatică, matematică, indiferent de profilul la care sunt înscriși;
*bursele se acordă elevilor care au rezultate deosebite la învăţătură: au obţinut media generală de cel puţin 8,50, nota 10 la purtare în anul şcolar anterior;
*elevii beneficiari de bursă au obligația înscrierii după terminarea clasei a XII-a și admiterii la o universitate din Oradea, la specializări axate pe un curriculum din domeniul IT (ex. Calculatoare și Tehnologia Informației, Ingineria sistemelor, Cibernetică, Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale, Cibernetică economică etc.), în caz contrar aceștia vor restitui contravaloarea bursei încasate (pe toată perioada acordării acesteia), condiție care se va transpune prin încheierea unui acord între tutorele legal și municipiul Oradea.
Bursa integrală se acordă pentru o frecvență școlară lunară integrală, valoarea acesteia fiind calculată proporțional cu numărul de zile de şcolarizare şi prezenţa şcolară înregistrată în luna anterioară, conform catalogului, excepție făcând absențele motivate.
Cererile de acordare a burselor școlare din cadrul Programului „Realizează-te în Oradea" (model atașat) se depun la secretariatul unității de învățământ la care învață elevul.
Secretariatele unităților de învățământ înregistrează cererile și verifică dacă sunt îndeplinite condițiile stabilite prin H.C.L. nr. 1285/2018, iar decontarea burselor se face în baza tabelului emis și transmis de unitatea de învățământ către Municipiul Oradea.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să vă adresați la secretariatele școlilor. (B.P.)
 

CERERE

privind acordarea bursei școlare din cadrul Programului ”Realizează-te în Oradea!”  

 

 

 

Subsemnatul ........................................................................................, domiciliat în localitatea

                                       (numele și prenumele părintelui)

 

............................................., județul ........................................,  strada ................................................, nr………, având CNP...................................................., în calitate de reprezentant legal al elevului(ei)

..........................................................., având CNP .................………….....………….

   (numele și prenumele elevului)                                                                     (CNP-ul elevului)

 

înscris la Unitatea Școlară ...................................................................................., clasa .............., specializarea ......................................................................, media școlară în anul anterior .............

SOLICIT

Acordarea bursei școlare din cadrul Programului ”Realizează-te în Oradea!” (Hotârărea Consiliului Local nr. 1285/2018) în cuantum de 200 lei/lună, pe perioada cursurilor școlare aferente clasei a XI-a (semestrul II) și/sau a XII-a, inclusiv pe timpul pregătirii și susținerii examenului de bacalaureat.

Totodata, subsemnatul în calitate de reprezentant legal al elevului(ei) inteleg si imi asum in integralitatea ei conditia de acordare a prezentei burse scolare, constand in înscrierea de catre fiul meu/fiica mea la o universitatea din Oradea, la o facultate cu o specializare axată pe un curriculum din domeniul IT (ex. Calculatoare și Tehnologia Informației, Ingineria sistemelor, Cibernetică, Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale, Cibernetică economică, etc.).

De asemenea, declar că în situația în care, fiul meu/fiica mea nu se va inscrie la una din universitățile din Oradea, la o facultate cu o specializare axată pe un curriculum din domeniul IT sau daca după admiterea la facultate, din motive imputabile acestuia/acesteia, renunță/nu finalizează cursurile universitare, ma oblig sa restitui in contravaloarea bursei scolare încasate și dobânzile aferente.

Prezentul inscris are valoarea juridica a unui angajament de plata in ceea ce priveste contravaloarea bursei  scolare încasate și dobânzile aferente.

 

Nume și prenume elevului ….........................……………..  

Semnătura

                                                            Numele și prenumele părintelui ……………..……...........……..

Semnătura

Data ...................

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:47:42 Ora de vară a Europei de Est