Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O întâlnire „secretă”: autorii de carte și bibliotecara

Vineri, la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei

O întâlnire „secretă”: autorii de carte și bibliotecara

Vineri, 13 februarie 2009, la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei, a avut loc a doua activitate din cadrul proiectului educațional „O jucărie, o bucurie”.

 Proiectul a fost lansat în preajma sărbătorilor de iarnă de către elevii claselor a II-a C și a III-a B (conduse de doamnele învățătoare Adriana Colda și Adriana Fericean) și are drept scop dotarea cu jucării a grădinițelor din Seghiște și Ferice, precum și realizarea de către școlarii celor două clase partenere a unei cărți (tip joc) care să-i ajute pe preșcolari să descifreze cu bucurie tainele cunoașterii, cultivându-le în inimi generozitatea și prietenia.
 Manifestarea de vineri, s-a desfășurat în lumea mirifică a cărților, fiind găzduită de Centrul de informare și documentare al școlii, unde dna bibliotecară, Ileana Tomescu, le-a făcut cunoștință cu primele documente scrise, prezentându-le drumul pe care îl parcurge o carte de la autor până când ajunge sub privirile lor curioase, dornice de a le pătrunde înțelesul.
 În replică, elevii mai mari au prezentat două scenete: „La cireșe”, de Ion Creangă și „Scrisoarea a III-a”, de Mihai Eminescu.
 Partenerii de proiect sunt încântați la gândul că le vor putea împărtăși preșcolarilor din știința și experiența lor în paginile cărții pe care o vor realiza în calitate de autori, purtând drept titlu chiar numele proiectului - „O jucărie, o bucurie” (carte care va conține desene și jocuri propuse de ei).
 De-acum, școlarii sunt cu gândul la carte. Le-au crescut aripi și sunt gata să zboare cu imaginația și cu toată ființa în realizarea produsului final al proiectului. (Ileana & Adriana)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:27:10 Ora standard a Europei de Est