Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Erasmus+ ...soluții pentru un management eficient al clasei

La Colegiul Național ,,Octavian Goga” Marghita

Erasmus+ ...soluții pentru un management eficient al clasei

Perfecționarea continuă a cadrelor didactice este dezideratul oricărei școli moderne.

Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita s-a  încadrat în acest curent  și a inițiat proiectul Erasmus +, cu titlul S.P.E.R. - Speranță pentru Educația Românească,  coordonat de doamna prof. Loredana Braia. Acesta  cuprinde cinci mobilități, ultima dintre ele desfășurându-se în orașul Nafplio din Grecia. Cele patru cadre didactice  participante: prof. Dat Nadia, Prahanca Luminița, Moca Laura și Popescu Ileana au luat parte la cursul  ,,Classroom management solutions for teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies" (Soluții pentru managementul clasei: noi metodologii, strategii concrete de motivare a elevilor, cooperare și evaluare). Pe lângă cele patru  cadre didactice din România au mai fost prezenți reprezentanți ai Marii Britanii, Spaniei și Italiei.
Cursul a fost împărțit pe mai multe module, în fiecare zi de curs  dezbătându-se teme  precum: definirea managementului clasei; metode folosite în managementul clasei; învățarea centrată pe elev; cadrul general pentru proiectarea învățării, care ne poate ajuta să susținem nevoile diverse ale elevilor; proiectare Universală pentru Învățare (UDL) ca instrument crucial în portofoliul de instrumente necesar pentru incluziune.
O parte interesantă a acestui curs a fost dedicată discuțiilor legate de noțiuni actuale, care preocupă societatea europeană în general, dar și cea românească, în particular. Astfel s-a abordat problema societăților /comunităților multiculturale și interculturale, dar și cea a educației inclusive.
De asemenea, au fost realizate activități pe grupe al căror scop a fost descoperirea  unor metode și strategii noi de management al clasei și de învățare prin cooperare (metoda ,,Think-pair-share", metoda Jig-saw, PBL- Project Based Learning - Învățarea pe bază de proiect/studiul de caz). Evaluarea s-a realizat pe baza produselor activităților: afișe, chestionare, produse media etc.
Cursul s-a finalizat cu obținerea unui certificat de participare și a documentului Europass Mobility, care atestă formarea profesională a participanților.
Această mobilitate a reprezentat o oportunitate deosebită de accesare și aderare la valorile educaționale europene, dar în același timp un schimb de experiență valoros cu alte sisteme de învățământ din Europa.
Prof. Ileana Popescu
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Erasmus+ ...soluții pentru un management eficient al clasei.

Trimite email
vineri, 26 decembrie 2025 la 08:27:42 Ora standard a Europei de Est