Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prof. dr. habil. Sorin Şipoş face parte din Comitetul Naţional al Istoricilor din România

Membru al Comitetului Executiv

Prof. dr. habil. Sorin Şipoş face parte din Comitetul Naţional al Istoricilor din România

Aflăm cu bucurie că domnul prof. univ. dr. habil Sorin Șipoș, de la Universitatea din Oradea, directorul Școlii Doctorale de Istorie orădene, face parte din cei 32 de membri ai Comitetul Naţional al Istoricilor din România.

 Membrii Comitetului Executiv
Membrii Secției de Științe Istorice și Arheologie
 1.    Acad. Prof. Ioan Aurel Pop - președinte al CNIR
2.      Acad. Prof. Dan Berindei -  președinte de onoare al CNIR
3.      Acad. Prof. Victor Spinei
4.      Acad. Prof. Alexandru Zub
5.      Acad. Prof. Paul Helmut Niedermaier
6.      Prof. Dr. Ionel Cândea, m.c. al Academiei Române
7.      Dr. Dorina N. Rusu, m.c. al Academiei Române
8.      Prof. Dr. Mihai Bărbulescu, m.c. al Academiei Române
9.      Prof. Dr. Andrei Pippidi, m.c. al Academiei Române 
10.  Prof. Dr. Constantin C. Petolescu, m.c. al Academiei Române
11.  Prof. Dr. Ioan Bolovan, m.c. al Academiei Române  
Reprezentanți ai Institutelor de Istorie ale Academiei Române:
12.  Dr. Ovidiu Cristea (Institutul de Istorie Nicolae Iorga București)
13.  Dr. Eugen Nicolae (Institutul de Arheologie Vasile Pârvan București)
14.  Prof. Dr. Adrian Silvan Ionescu (Institutul de Istoria Artei G. Oprescu București)
15.  Dr. Andrei Timotin (Institutul de Studii Sud-est Europene București)
16.  Dr. Alexander Rubel (Institutul de Arheologie Iași)
17.  Prof. Dr. Gheorghe Cliveti (Institutul de Istorie A.D. Xenopol Iași)
18.  Acad. Marius Porumb (Institutul de Arheologie și Istoria Artei Cluj-Napoca)
19.  Prof. Dr. Vasile Puşcaş (Institutul de Istorie George Bariţiu Cluj-Napoca)
20.  Prof. Dr. Cornel Sigmirean (Institutul de cercetări socio-umane Gheorghe Șincai Târgu-Mureș)
21.  Prof. Dr. Rudolf Gräf (Institutul de cercetări socio-umane Sibiu)
Reprezentanți ai Facultăților de Istorie de la marile universități ale țării:
 22.  Prof. Dr. Laurențiu Vlad (Universitatea București)
23.  Prof. Dr. Gheorghe Iacob (Universitatea Al.I. Cuza Iași)
24.  Prof. Dr. Ovidiu Ghitta (Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca)
25.  Prof. Dr. habil. Sorin Şipoş (Universitatea din Oradea)
26.  Prof. Dr. habil Sorin Liviu Damean (Universitatea din Craiova)
27.  Prof. Dr. habil Ştefan Purici (Universitatea din Suceava)
 Reprezentanți ai altor instituții și asociații profesionale:
28.  Acad. Răzvan Theodorescu, Asociaţia de studii sud-est europene
29.  Prof. Dr. Cristian Aniţa, Director General Arhivele Naţionale ale României, Bucureşti
30.  Prof. Dr. Bogdan Murgescu, Președinte Societatea de Științe Istorice, București
31.  Prof. Dr. Mihail E. Ionescu, Director al Institutului pentru Studii Politice de Apărare şi Istorie  Militară București
32.  Prof. Dr. Liviu Maior, Președintele Comisiei de Istoria Graniței, București
Biroul CNIR
 1)      Președinte Acad. Prof. Ioan Aurel Pop
2)      Președinte de onoare Acad. Prof. Dan Berindei
Vicepreședinți:
3)      Acad. Prof. Victor Spinei
4)      Acad. Răzvan Theodorescu
5)      Prof. Dr. Ionel Cândea, m.c. al Academiei Române
6)      Dr. Dorina N. Rusu, m.c. al Academiei Române
 Secretar General:
7)      Prof. Dr. Ioan Bolovan, m.c. al Academiei Române 
 Secretari Generali Adjuncţi:
8)      Dr. Andrei Timotin
9)      Prof. Dr. Bogdan Murgescu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:45:42 Ora de vară a Europei de Est