Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Managementul activităților turistice școlare”

O carte este o bucurie și un pas înainte

„Managementul activităților turistice școlare”

Cartea „Managementul activităților turistice școlare” este un rezultat al bogatei experiențe pe care autorul, profesorul Ioan Mocan, o are în domeniul turismului școlar, ca urmare a coordonării timp de mai mulți ani a instituției județene specializate în acest domeniu.

 Lucrarea abordează un subiect despre care s-a scris destul de puțin la noi și reprezintă un excelent instrument de informare în domeniu, contribuind semnificativ la o bună cunoaștere a modului în care trebuie să se desfășoare activitățile  turistice cu elevii.
 Ideea de bază a cărții este că turismul pentru copii și tineret, desfășurat în mod organizat alături de celelalte activități extracurriculare, trebuie conceput ca o activitate recreativă, dar și ca una instructiv-educativă, ca o prelungire a ceea ce se petrece în școală din punct de vedere educativ.  Că educație eficientă se poate face nu numai între pereții unei clase și coperțile unei cărți, ci și în afara acestora. Cu alte cuvinte „Nu închideți opera de educație în clasă!”
 Un educator de vacanță
 În cele șapte capitole ale lucrării, autorul prezintă etapele necesare realizării cu succes a activităților turistice, fie că este vorba despre drumeții, excursii, tabere sau plimbări și vizite tematice. De asemenea, dă exemple de programe, dar și posibile itinerarii pentru tabere și excursii, precum și concluziile unui studiu privind tabăra ideală în opinia elevilor și părerea cadrelor didactice despre acest subiect. Pe lângă numeroasele exemple de jocuri și activități care se pot desfășura în excursii și tabere, cartea conține și exemple de bună practică în ceea ce privește educația ecologică sau educația pentru un comportament civilizat, contribuind totodată la dezvoltarea la elevi a dragostei și respectului față de natură. De asemenea, un aspect foarte important în activitățile turistice școlare îl reprezintă regulile de acordare a primului ajutor în caz de accidente.
 Cartea, scrisă într-o manieră foarte accesibilă, se adresează în primul rând educatorului care într-o excursie sau tabără  trebuie să fie, de-a lungul unei zile, așa cum spune autorul, dascăl, ghid, actor, prieten, psiholog, soră medicală, părinte de ocazie...          
 Este o carte pentru dascălii care nu rezistă entuziasmului copiilor pentru activitățile turistice, o sursă de inspirație și un instrument de a-i convinge pe cei mai tineri că un cadru didactic care se respectă trebuie să fie și un adevărat educator de vacanță. Un lucru deloc ușor, dar care, ca multe altele, se poate învăța. (Angelica B. )

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:21:47 Ora de vară a Europei de Est