Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activitate de predare/învățare/formare la CSEI Cristal Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together

Trei zile de mobilitate la Oradea

Activitate de predare/învățare/formare la CSEI Cristal Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together

În perioada 25-27.02.2020 C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea a fost gazda activității de predare/învățare/formare din cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together (2019-2021), având ca invitaţi cadre didactice din şcoli partenere din Germania, Bulgaria şi Marea Britanie.

Activitatea a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: schimbul de  bune practici cu parteneri europeni în vederea îmbunătățirii diferitelor tipuri de relații existente în mediul școlar ca premisă a unei mai bune integrări a copiilor cu cerințe educaționale speciale în societate.  
Activitatea a debutat marți (25 februarie) la sediul instituției cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Vesa Maria  Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", realizarea Puzzle+ului All toghether prin tehnica Nano-painting, care a reunit fragmente de lucrări realizate de copii din toate şcolile partenere, evaluarea schimbărilor produse în fiecare şcoală în ceea ce priveşte îmbunătăţirea relaţiilor de tip ,,profesor-profesor" şi prezentarea unor noi modalităţi de întărire a relaţiilor de tip ,,profesor-elev" în şcolile partenere.
Ziua de miercuri (26 februarie ) a fost dedicată meloterapiei, ca mijloc de întărire a relaţiilor de tip ,,profesor-elev" la copiii cu cerinţe educaţionale speciale şi nu numai. Partenerii noştri au participat la o activitate de meloterapie, urmată de un workshop interactiv, în cadrul căreia au fost prezentate principiile, modalităţile de abordare, aspecte metodologice ale terapiei,iar la final, s-au realizat diverse instrumente de percuţie utilizându-se materiale diverse.
În ultima zi, joi (27 februarie), a fost dedicată înotului senzorial. Prima parte a activităţii a fost dedicată familiarizării partenerilor cu noţiuni teoretice despre această metodă inovativă şi obiectivele urmărite: îmbunătăţirea relaţiei copil-terapeut/profesor, dezvoltarea încrederii în sine, dezvoltarea neuromotorie, orientarea într-un mediu diferit (apă), stimulare neurosenzorială. În a doua parte a zilei, musafirii au urmărit desfăşurarea unei activităţi de înot senzorial. Pentru buna desfăşurare a activităţii derulate la piscina Hotelului Maxim, cadrele didactice au fost sprjinite de studenţii voluntari de la Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, Departamentul Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie de la Universitatea din Oradea. La finalul zilei a avut loc activitatea de evaluare unde partenerii noştri au fost invitaţi să îşi expună părerile, ideile, aprecierile. Feedback-ul primit a fost unul pozitiv, musafirii formulând doar aprecieri pozitive în ceea ce priveşte modul de organizare al activităţilor, al derulării acestora, subliniind  originalitatea şi utilitatea acestora. După finalizarea  mobilităţii, cadrele didactice participante  vor trebui să implementeze în şcolile lor elemente din strategiile prezentate.
În perioada următoare, profesorii din C.S.E.I. ,,Cristal" vor vizita instituțiile partenere pentru a lua, la rândul lor, contact cu noi abordări educaționale în beneficiul copiilor cu CES.
Sub îndumarea d-nei director, prof. Vesa Maria Ramona, în calitate de coordonator al proiectului, activitățile de formare au fost minuțios pregătite de o echipă de cadre didactice constituită din profesorii: Herman Szabolcs, Dura Anca, Todea Stela, Opriş Aurelia, Ardelean Ana, Buboiu Bianca, Pleş Gabriela, Kover Monica, Crişan Adriana, Coneac Angelica, Bar Emoke.
Alături de aceștia s-au implicat  și  alte cadre didactice din echipa de implementare a proiectului: Dobran Viorica, Popa Sanda, Drimba Rita, Tripon Bianca, Puşcaş Dana, Borzasi Simona, Omuţ Lavinia, Bogdan Codruţa, Tomozei Dana, Durne Etelca, Rada Elisabeta, Cuc Ioana, Chişe Angela, Bodea-Lung Diana, adm. Berce Mărioara, secr. Pintea Laura şi cont. Kis Erika.
Director Vesa Maria Ramona,
coordonator proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activitate de predare/învățare/formare la CSEI Cristal Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 15:44:35 Ora de vară a Europei de Est