Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activitate de predare/învățare/formare la CSEI Cristal Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together

Trei zile de mobilitate la Oradea

Activitate de predare/învățare/formare la CSEI Cristal Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together

În perioada 25-27.02.2020 C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea a fost gazda activității de predare/învățare/formare din cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together (2019-2021), având ca invitaţi cadre didactice din şcoli partenere din Germania, Bulgaria şi Marea Britanie.

Activitatea a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: schimbul de  bune practici cu parteneri europeni în vederea îmbunătățirii diferitelor tipuri de relații existente în mediul școlar ca premisă a unei mai bune integrări a copiilor cu cerințe educaționale speciale în societate.  
Activitatea a debutat marți (25 februarie) la sediul instituției cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Vesa Maria  Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", realizarea Puzzle+ului All toghether prin tehnica Nano-painting, care a reunit fragmente de lucrări realizate de copii din toate şcolile partenere, evaluarea schimbărilor produse în fiecare şcoală în ceea ce priveşte îmbunătăţirea relaţiilor de tip ,,profesor-profesor" şi prezentarea unor noi modalităţi de întărire a relaţiilor de tip ,,profesor-elev" în şcolile partenere.
Ziua de miercuri (26 februarie ) a fost dedicată meloterapiei, ca mijloc de întărire a relaţiilor de tip ,,profesor-elev" la copiii cu cerinţe educaţionale speciale şi nu numai. Partenerii noştri au participat la o activitate de meloterapie, urmată de un workshop interactiv, în cadrul căreia au fost prezentate principiile, modalităţile de abordare, aspecte metodologice ale terapiei,iar la final, s-au realizat diverse instrumente de percuţie utilizându-se materiale diverse.
În ultima zi, joi (27 februarie), a fost dedicată înotului senzorial. Prima parte a activităţii a fost dedicată familiarizării partenerilor cu noţiuni teoretice despre această metodă inovativă şi obiectivele urmărite: îmbunătăţirea relaţiei copil-terapeut/profesor, dezvoltarea încrederii în sine, dezvoltarea neuromotorie, orientarea într-un mediu diferit (apă), stimulare neurosenzorială. În a doua parte a zilei, musafirii au urmărit desfăşurarea unei activităţi de înot senzorial. Pentru buna desfăşurare a activităţii derulate la piscina Hotelului Maxim, cadrele didactice au fost sprjinite de studenţii voluntari de la Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, Departamentul Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie de la Universitatea din Oradea. La finalul zilei a avut loc activitatea de evaluare unde partenerii noştri au fost invitaţi să îşi expună părerile, ideile, aprecierile. Feedback-ul primit a fost unul pozitiv, musafirii formulând doar aprecieri pozitive în ceea ce priveşte modul de organizare al activităţilor, al derulării acestora, subliniind  originalitatea şi utilitatea acestora. După finalizarea  mobilităţii, cadrele didactice participante  vor trebui să implementeze în şcolile lor elemente din strategiile prezentate.
În perioada următoare, profesorii din C.S.E.I. ,,Cristal" vor vizita instituțiile partenere pentru a lua, la rândul lor, contact cu noi abordări educaționale în beneficiul copiilor cu CES.
Sub îndumarea d-nei director, prof. Vesa Maria Ramona, în calitate de coordonator al proiectului, activitățile de formare au fost minuțios pregătite de o echipă de cadre didactice constituită din profesorii: Herman Szabolcs, Dura Anca, Todea Stela, Opriş Aurelia, Ardelean Ana, Buboiu Bianca, Pleş Gabriela, Kover Monica, Crişan Adriana, Coneac Angelica, Bar Emoke.
Alături de aceștia s-au implicat  și  alte cadre didactice din echipa de implementare a proiectului: Dobran Viorica, Popa Sanda, Drimba Rita, Tripon Bianca, Puşcaş Dana, Borzasi Simona, Omuţ Lavinia, Bogdan Codruţa, Tomozei Dana, Durne Etelca, Rada Elisabeta, Cuc Ioana, Chişe Angela, Bodea-Lung Diana, adm. Berce Mărioara, secr. Pintea Laura şi cont. Kis Erika.
Director Vesa Maria Ramona,
coordonator proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activitate de predare/învățare/formare la CSEI Cristal Oradea în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ All together.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 02:58:14 Ora standard a Europei de Est