Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea

Mihai Jurca, directorul executiv al A.P.T.O.R.

Anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea

Începând cu anul 2015, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune a fost structura responsabilă cu implementarea calendarului de evenimente din Oradea.

Calendarul de evenimente a fost gândit astfel încât pe perioadele cu cei mai mulți turiști (aprilie - octombrie și decembrie) să avem minimum două-trei evenimente la fiecare sfârșit de săptămână, în care sărbătorim specificul local. Calendarul de evenimente este în același timp și una din cele mai eficiente forme de promovare a destinației, multe din evenimente putând deveni în sine motive de vizitare a orașului. Cele mai bune exemple în acest sens sunt European Music Open, Festivalul Medieval sau Târgul de Crăciun Oradea.
Pornind de la aceleași principii și valori, anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea. Acesta va fi organizat în Cetatea Oradea în finalul lunii august începutul lunii septembrie. Poziționarea acestuia a fost gândită de la început nu ca și un concurent pentru festivalurile mari organizate deja la Cluj-Napoca sau București, ci ca un eveniment care să răspundă unui public în categoria de vârstă 20-40 de ani, activ, dinamic și iubitor de muzică live. Astfel, festivalul de la Oradea nu este doar un festival de muzică, ci un City Break Festival, care va vinde nu doar un bilet de festival, ci va promova un oraș cu adevărat turistic.
Festivalul va realiza un parteneriat cu unul din primii trei tour operatori din România pentru a promova și vinde abonamente de festival în care au incluse servicii conexe experienței de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local etc.). „The city break festival" este conceptul care stă la baza acestui demers cultural în Oradea.
Organizarea primului festival internațional de muzică din Oradea își propune: să promoveze conceptul de city break festival vânzând nu doar o experiență festivalieră, ci și o experiență de vacanță, de city break; să promoveze printr-o campanie națională și internațională Oradea și în special Cetatea Oradea; să atragă în Oradea un număr cât mai mare din segmentul de public tânăr activ; crearea primului festival internațional de muzică, la Oradea; să fie primul festival de zi din România, prietenos cu orașul și vecinii, al cărui program se va termina la ora 24.00; consolidarea investițiilor realizate în reabilitarea Cetății Oradea prin valorificarea acesteia într-un context muzical internațional.
Timp de trei zile, Cetatea din Oradea va deveni comoara nedescoperită a muzicii bune și a entertaiment-ului din România. Muzică din toate colțurile lumii, indie, pop, jazz și muzică modernă (electronică) vor fi prezentate pe trei scene de festival, fiind un festival relaxant și bogat în experiențe pe care le caută publicul activ de azi.
Programul festivalului va oferi activități și experiențe pe tot parcursul zilei, iar experiența muzicală va debuta după ora 14.00 la scena dedicată muzicii moderne (electronice). Începând cu ora 16.00 se va deschide și scena dedicată muzicii din toate colțurile lumii (World Stage) - amplasată în noul teatru de vară din bastionul Bethlen, iar începând cu ora 17.00 se va deschide scena principală, care va fi amplasată în curtea interioară.
La prima ediție ne propunem să atragem peste 5.000 de participanți din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 de ani din Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Debrecen, Budapesta, Satu-Mare, Zalău,  București, Sibiu, Brașov, utilizatori activi ai canalelor de social media, persoane cu venituri medii și peste.
Bugetul evenimentului va fi de aproximativ 1 milion de euro din care A.P.T.O.R. va aloca 2.090.000 lei (435.000), buget pentru contractarea artiștilor de pe cele trei scene și toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă etc.). Diferența de buget va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate și vânzarea de bilete sau activitatea economică din festival. Ne dorim ca cea mai mare parte  activității economice din festival (food și băuturi) să fie derulată cu parteneri locali, în situația în care aceștia respectă nivelul de calitate și prezentare impus de standardele celorlalte evenimente de acest fel din România.
Mihai Jurca,
director executiv

Trimite email
marți, 26 august 2025, 18:02:32 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Vă invităm la Hard Rock Cafe, Bucureşti, miercuri, 17 septembrie 2025, începând cu ora 21.00, la un concert cu Jurjak!