Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Transmiterea subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

Simularea tehnică

Transmiterea subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

17.04.2007 Simularea tehnică a transmiterii subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

 

Ministerul Educației și Cercetării organizează în dimineața zilei de mâine, 18 aprilie 2007, simularea transmiterii electronice a variantei de subiect pentru tezele cu subiect unic la matematică, clasa a VII-a, semestrul al II-lea al anului școlar în curs. Simularea se realizează fără elevi și fără subiecte reale, în 30% din cele 8734 unități de învățământ care școlarizează elevi de clasa a VII-a.
La nivelul fiecărui inspectorat școlar, comisia special desemnată pentru această activitate a stabilit lista unităților școlare incluse în simularea tehnică a transmiterii subiectelor, prioritate având acele școli la care accesul este dificil sau care se află la distanță mare de reședința de județ.
După ce vor intra în posesia variantei de subiect transmise de minister, membrii comisiei județene o vor distribui în condiții de securitate către unitățile școlare participante la simulare.
În derularea efectivă a acestei etape, se va avea în vedere faptul că în condițiile reale de desfășurare a acestui examen, ISJ/ISMB răspund de securitatea și confidențialitatea subiectelor din momentul în care le primesc și până acestea ajung în școli.
Reamintim faptul că, prin Metodologia aprobată în luna februarie a acestui an, disciplinele la care cei peste 225.000 de elevi de clasa a VII-a vor susține teze sunt limba și literatura română, matematică și limba și literatura maternă pentru cei aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă.
Calendarul de desfãșurare a tezelor cu subiect unic organizate pentru clasa a VII-a în anul școlar 2006-2007 are următoarea configurație:
- 4 mai 2007 - Matematica - probă scrisă
- 10 mai 2007 - Limba și literatura maternă - probă scrisă
- 17 mai 2007 - Limba și literatura română - probă scrisă
Pentru elevii care au absentat la prima sesiune există o perioadă specială de teze după cum urmează:
- 5 iunie 2007 - Matematica - probă scrisă
- 8 iunie 2007 - Limba și literatura maternă - probă scrisă
- 12 iunie 2007 - Limba și literatura română - probă scrisă.
Perioada specială de teze pentru elevii amânați, conform Art. 65 din Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar
- 21 august 2007 - Matematica - probă scrisă
- 23 august 2007 - Limba și literatura maternă - probă scrisă
- 28 august 2007 - Limba și literatura română - probă scrisă
Elevii sunt reprogramați să susțină fiecare teză la care au absentat numai o singură dată.
După încheierea simulării, fiecare inspectorat va elabora un raport pe baza informațiilor colectate de la fiecare școală participantă la simularea tehnică, document care va fi înaintat Ministerului Educației și Cercetării.
BIROUL DE PRESĂ

 



 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:01:44 Ora standard a Europei de Est