Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educația și învățarea despre energia solară

Desfășurarea primei mobilități din cadrul proiectului Erasmus +

Educația și învățarea despre energia solară

În perioada 23 - 26 februarie 2020, echipa Școlii Gimnaziale „Avram Iancu" din Oradea, alcătuită din profesori și elevi: d-na director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu și d-na prof. coordonator de proiect, Roxana Voicu, Andrei Haș, Andreea Măluțan-Cserna, Lorena Nirucz și Daria Oprea, toți în clasa a VIII-a, au participat la prima activitate din cadrul proiectului Erasmus+ ,,Solar power education and learning" („Educația și învățarea despre energia solară"), număr de referinţă 2019-1-BG01-KA229-062277_2, finanţat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. În activitatea transnaţională desfășurată în Italia au fost implicați elevi şi cadre didactice din ţările partenere în cadrul proiectului: Italia, România, Croația, Portugalia și Turcia, coordonator de proiect fiind şcoala din Bulgaria.

Schimbul de experiență din cadrul primei mobilități, care a implicat grupurile de elevi și profesori din cele șase țări, s-a desfăşurat în localitatea Amelia din regiunea Umbria a Italiei, la Școala „Istituto Omnicomprensivo Amelia". Acesta a avut ca temă introducerea partenerilor în subiectul proiectului și familiarizarea acestora cu importanța energiei solare ca alternativă regenerabilă.
Dintre rezultatele prevăzute, menționăm: formarea unei atitudini responsabile față de mediul înconjurător, identificarea diverselor tipuri de energie regenerabilă, obținerea unui nivel sporit de conștientizare în ceea ce privește energia solară, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea abilităților de comunicare interumană și interculturală, precum și consolidarea sentimentului de cetățean european.
Evidențiem o parte din activitățile derulate: atelier introductiv despre soarele ca sursă de viață, studierea soarelui în literatură și în artă, prezentarea materialelor pregătite de către fiecare echipaj despre modul în care este utilizată energia solară în țara, respectiv în orașul lor, evoluția tehnologiei de producere a energiei solare, punându-se accent pe versatilitatea lor atât în ce privește uzul casnic cât și în ce privește uzul industrial, realizarea unui colaj cu fotografii ale soarelui în diferite anotimpuri și în diferite momente ale zilei, atelier de creare a unui logo al proiectului.
Desfășurarea acestor activități a favorizat dobândirea unor abilități practice care să-i pregătească pentru o viață independentă și să le formeze comportamente sensibile față de  protejarea mediului prin cunoașterea și aprecierea tehnologiilor moderne a producerii și utilizării sustenabile a energiei  solare.
Produsele create de către elevii școlilor partenere în proiect au fost  expuse. Elevii și-au prezentat produsele obţinute şi au dobândit o atitudine pozitivă față de ei înşişi și faţă de ceilalţi. Activităţile derulate în cadrul proiectului au drept scop creșterea stimei de sine a elevilor și a motivației, îmbunătățirea tehnicilor de muncă în echipă și a metodelor de reciclare și de utilizare a resurselor de energie, sporirea inventivității și a creativității.
Înainte de participarea la formare, elevii s-au pregătit din punct de vedere lingvistic, tematic și  cultural. Ei au învățat să utilizeze diferite aplicații online care le-au facilitat comunicarea cu ceilalți elevi implicați în proiect și au contribuit la formarea sentimentului de unitate și identitate europeană. Pe parcursul formării, au învățat să prețuiască mai mult mediul înconjurător, au identificat alternative ecologice și au învățat cum pot să le folosească în viața de zi cu zi.
Interacțiunea în cadrul grupurilor multiculturale, abilitatea de a concepe mesaje, postere, prezentări, lecțiile motivante și interactive despre resursele naturale/ regenerabile, utilizarea limbii engleze pentru comunicare și căutare de informații și lucrul în echipă sunt doar câteva dintre cuvintele cheie care descriu această mobilitate.
Echipa Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" a reprezentat cu succes instituția, evidențiindu-se prin comportament model și competențe cognitive specifice obiectivelor proiectului. Recunoașterea participării echipei noastre în acestă mobilitate s-a materializat prin obținerea Certificatului de Mobilitate Europass. Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Croația, în perioada 21 - 25 septembrie 2020.
Prof. Florica Iovan,
responsabil diseminare

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 01:07:14 Ora de vară a Europei de Est