Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

S-a semnat acordul de asociere pentru realizarea noului drum de legătură între Oradea și Nojorid

Miercuri,

S-a semnat acordul de asociere pentru realizarea noului drum de legătură între Oradea și Nojorid

În cursul zilei de miercuri, 11.03.2020, s-a semnat acordul de asociere între Zona Metropolitană Oradea, Primăria Municipiului Oradea și Primăria comunei Nojorid, pentru realizarea obiectivului de investiție: ,,Drum de legătură între centura municipiului Oradea (cartier Grigorescu) și comuna Nojorid (dn79 /dc64)".

Acest acord are la bază mandatarea ADI ZMO pentru a elabora studiul de fezabilitate, documentație care va sta la baza contractării serviciilor/lucrărilor de proiectare și execuție ulterioară a acestui obiectiv de investiție de interes metropolitan.
Legat de importanța acestei investiții, primarul Ilie Bolojan a menționat: ,,Prin această nouă rută de acces în municipiul Oradea, respectiv după caz de tranzitare a municipiului pe ruta Arad - Cluj-Napoca, se va asigura o redistribuire eficientă a fluxurilor de trafic pe centura municipiului Oradea, pe sectorul cuprins între intersecția cu DN 76 și intersecția cu DN 79, ceea ce va duce la o decongestionare a traficului pe acest sector".
Drumul de legătură propus se întinde pe teritoriul a două UAT-uri, respectiv Municipiul Oradea și Comuna Nojorid. Acesta are o lungime de aprox. 8 km și este prevăzut integral cu piste de biciclete care se vor racorda la pistele existente pe străzile Hack Halasi Gyula și Str. Nojoridului în municipiul Oradea.
Traseul drumului de legătură pleacă din cartierul Grigorescu, situat în imediata apropiere a centurii municipiului Oradea. Drumul de legătură propus va avea ca punct de plecare dinspre Oradea o bifurcație de la străzile Hack Halasi Gyula și Nojoridului, oferind opțiunea de a traversa centura municipiului Oradea fie pe pasajul din zona Străzii Ciheiului, fie pe cel din zona Străzii Nojoridului. Traseul va continua pe Str. Nojoridului, înspre liziera pădurii, până la limita de proprietate între cele două UAT-uri, apoi pe teritoriul comunei Nojorid până în intersecția cu drumul comunal Nojorid - Apateu (DC 64).
Drumul propus va avea două ramificații pe raza UAT Nojorid:
Prima înspre DN79, în apropierea aeroportului Oradea (zona de siguranță), până în intersecția dintre DN 79 și drumul comunal DC 77 Livada de Bihor;  
A doua înspre centrul comunei Nojorid, se va intersecta cu DN 79 (în dreptul Primăriei Nojorid);
,,Lungimea drumului de legătură va fi de aproximativ 8 km. Acesta va îmbunătăți conectivitatea între Municipiul Oradea și comuna Nojorid și va pune în valoare suprafețele de teren disponibile pentru dezvoltare rezidențială în zonă", a menționat Teodor Baba, primarul comunei Nojorid. (B.P.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:56:27 Ora standard a Europei de Est