Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect

Alături de parteneri din Cehia, Slovacia, Grecia și Italia

Proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect

Anul școlar 2019-2020 a adus cu el oportunitatea participării Centrului Școlar de Educație Incluzivă Bonitas, în calitate de partener, la proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect, având ca participanți școli din Zvolen - Slovacia, Chios - Grecia, Pozallo - Italia, coordonatorul proiectului fiind instituția din Usti nad Labem, Cehia.

Tema principală a proiectului  este  schimbul de bune practici privind funcționarea consiliilor de elevi, finalitatea proiectului fiind constituirea Consiliului elevilor al C.S.E.I. Bonitas.
Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc în perioada 20-26 octombrie 2019, la care au participat trei elevi cu cerințe educative speciale din clasa V-VIII,  fiind însoțiți de două cadre didactice. Tema întâlnirii din Usti nad Labem, Cehia, a fost Parlamentul școlar, elevii având de pregătit prezentări cu privire la personalitățile politice cele mai apreciate de către ei. Prezentările pregătite de cele cinci școli partenere au fost adunate într-o carte, My Favourite Politician.
În perioada 9 - 15 februarie, a avut loc ce-a de-a doua mobilitate, cu participarea unui grup de trei elevi de clasa a IV-a, alături de doi profesori însoțitori. În cadrul întâlnirii organizate de către Zakladna Skola Namestie Mladeze din Zvolen, Slovacia, elevii C.S.E.I. Bonitas au prezentat lucrări privind funcționarea sistemul politic din România, și rezultatele și sugestiile unei cercetări privind identificarea locurilor sigure și nesigure din școală. Instituția gazdă a organizat activități cuprinzătoare, tema mobilității fiind Alfabetizarea financiară .
Pe parcursul celor două mobilități, elevii C.S.E.I. Bonitas au avut ocazia să se familiarizeze cu conceptul de consiliu de elevi și cu modul de funcționare al acestuia, cu noțiunea de sistem parlamentar democratic, respectiv să conștientizeze importanța educației financiare și rolul acesteia în cadrul activității consiliului de elevi, dar și să-și dezvolte abilitățile de socializare, comunicare și autonomie personală.
De remarcat este faptul că elevii cu cerințe educative speciale participanți au fost foarte bine primiți de grupurile de elevi partenere. Au făcut față remarcabil activităților de atelier, seminarii și prezentări și pentru acest fapt au fost apreciați atât de către profesorii participanți la proiect cât și de grupurile de elevi din școlile partenere.
Următoarea întâlnire din cadrul proiectului Listen and Respect va avea loc între 3 și 9 mai 2020 în Grecia, elevii și profesorii din țările partenere vor fi găzduiți de 2nd Gymnasium of Chios.
Pentru mai multe informații și imagini vă invităm să urmăriți  pagina web: https://listenandrespect.weebly.com/
respectiv pagina de Facebook al proiectului https://www.facebook.com/Listen-and-Respect-101877148005578/
Varga Tunde

Trimite email
marți, 4 noiembrie 2025, 05:10:50 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).