Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect

Alături de parteneri din Cehia, Slovacia, Grecia și Italia

Proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect

Anul școlar 2019-2020 a adus cu el oportunitatea participării Centrului Școlar de Educație Incluzivă Bonitas, în calitate de partener, la proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect, având ca participanți școli din Zvolen - Slovacia, Chios - Grecia, Pozallo - Italia, coordonatorul proiectului fiind instituția din Usti nad Labem, Cehia.

Tema principală a proiectului  este  schimbul de bune practici privind funcționarea consiliilor de elevi, finalitatea proiectului fiind constituirea Consiliului elevilor al C.S.E.I. Bonitas.
Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc în perioada 20-26 octombrie 2019, la care au participat trei elevi cu cerințe educative speciale din clasa V-VIII,  fiind însoțiți de două cadre didactice. Tema întâlnirii din Usti nad Labem, Cehia, a fost Parlamentul școlar, elevii având de pregătit prezentări cu privire la personalitățile politice cele mai apreciate de către ei. Prezentările pregătite de cele cinci școli partenere au fost adunate într-o carte, My Favourite Politician.
În perioada 9 - 15 februarie, a avut loc ce-a de-a doua mobilitate, cu participarea unui grup de trei elevi de clasa a IV-a, alături de doi profesori însoțitori. În cadrul întâlnirii organizate de către Zakladna Skola Namestie Mladeze din Zvolen, Slovacia, elevii C.S.E.I. Bonitas au prezentat lucrări privind funcționarea sistemul politic din România, și rezultatele și sugestiile unei cercetări privind identificarea locurilor sigure și nesigure din școală. Instituția gazdă a organizat activități cuprinzătoare, tema mobilității fiind Alfabetizarea financiară .
Pe parcursul celor două mobilități, elevii C.S.E.I. Bonitas au avut ocazia să se familiarizeze cu conceptul de consiliu de elevi și cu modul de funcționare al acestuia, cu noțiunea de sistem parlamentar democratic, respectiv să conștientizeze importanța educației financiare și rolul acesteia în cadrul activității consiliului de elevi, dar și să-și dezvolte abilitățile de socializare, comunicare și autonomie personală.
De remarcat este faptul că elevii cu cerințe educative speciale participanți au fost foarte bine primiți de grupurile de elevi partenere. Au făcut față remarcabil activităților de atelier, seminarii și prezentări și pentru acest fapt au fost apreciați atât de către profesorii participanți la proiect cât și de grupurile de elevi din școlile partenere.
Următoarea întâlnire din cadrul proiectului Listen and Respect va avea loc între 3 și 9 mai 2020 în Grecia, elevii și profesorii din țările partenere vor fi găzduiți de 2nd Gymnasium of Chios.
Pentru mai multe informații și imagini vă invităm să urmăriți  pagina web: https://listenandrespect.weebly.com/
respectiv pagina de Facebook al proiectului https://www.facebook.com/Listen-and-Respect-101877148005578/
Varga Tunde

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:37:44 Ora de vară a Europei de Est