Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

A fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea Școlii Gimnaziale Nr. 11

La sfârşitul săptămânii trecute

A fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea Școlii Gimnaziale Nr. 11

La sfârşitul săptămânii trecute, a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Reabilitare fațade și amenajări interioare, reabilitare instalații sanitare și electrice la Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea".

Contractul a fost semnat la data de 13.03.2020, între Municipiul Oradea, Agenția de Dezvoltare Regională NV și Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.
Municipiul Oradea a depus spre finanțare acest proiect în luna februarie 2018. Valoarea totală a proiectului este de 14.276.018,74 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 13.990.498,35 lei, iar contribuția proprie a Municipiului Oradea este de 285.520,39 lei.
Şcoala Nr. 11, situată pe Strada Moldovei, este una dintre cele mai mari unităţi de învăţământ din zona de vest a oraşului, fiind frecventată de orădenii din Rogerius şi Oncea şi de navetiştii din partea de nord a Zonei Metropolitane. 
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de participare a elevilor la nivelul învățământului obligatoriu din Municipiul Oradea, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Reabilitarea infrastructurii unității școlare Scoala Gimnazială Nr.11 din Oradea, formată din patru corpuri.
2. Crearea condițiilor favorabile pentru creșterea gradului de participare la nivelul învățământului obligatoriu, pentru un număr de 1.020 de elevi.
3. Îmbunătățirea facilităților necesare pentru desfășurarea Programului Școală după Școală, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a învățământului obligatoriu
4. Creșterea eficienței energetice a clădirii Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea, clădire reabilitată cu minimum 40%.
Durata de implementare a prezentului proiect este de 49 de luni, cuprinzând și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de finanțare, iar investiția vizează reabilitarea fațadelor și amenajări interioare, reabilitarea instalațiilor sanitare și electrice a acesteia, precum  și lucrări exterioare - amenajare curte.
Mai pe larg, sunt prevăzute lucrări de arhitectură precum: schimbarea tâmplăriei exterioare în proporţie de 10% şi aplicarea glafurilor exterioare, termoizolarea pereţilor exteriori şi reparaţii la tencuielile exterioare unde este cazul, desfacerea pardoselilor interioare şi realizarea lucrărilor pentru refacerea acestora cu parchet, realizarea de reparaţii la nivelul tencuielilor, desfacerea balustradelor şi mâinii curente la casa scării, desfacerea instalaţiilor de apă-canal şi refacerea acestora, montarea paratrăznetului, extinderea zonei aferente vestiarelor, desfacere trotuar protecţie şi refacerea acestuia, termoizolarea soclului, refacerea circuitelor electrice şi completarea acestora cu circuite de curenţi slabi (supraveghere video, semnalizare incendiu, efracţie), refacerea trotuarelor de protecţie existente sau trotuare de protecţie noi pe tot perimetrul clădirilor, amenajarea pistelor de alergare şi sărituri cu suprafaţa de tartan, curăţarea zonelor verzi şi crearea altor părţi de covor vegetal, realizarea racordurilor şi schimbarea gurilor de scurgere a apelor pluviale din curte, construirea unui teren de minifotbal şi altele. 
Totodată, vor fi realizate lucrări de rezistență, intervenţii structurale la Corp vestiare la sala de gimnastică, Corp A şi B și la Corpul de legătură, precum și lucrări de reparaţie la elementele nestructurale, spre exemplu: reparaţii la acoperiş, înlocuirea jgheaburilor şi burlanelor, prevederea de parazăpezi şi ţigle de aerisire.
Toate aceste intervenții au rolul de a asigura crearea unor condiții superioare contribuind la îmbunătățirea calității mediului în care se desfășoară actul didactic în Municipiul Oradea și de a creşte accesul, calitatea și gradul de atractivitate a serviciilor educaționale prestate de cadrele didactice la Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea.
Contractul de lucrări a fost semnat la începutul lunii martie 2020, iar durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni de la data ordinului de începere. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:57 Ora standard a Europei de Est