Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Informare privind activitatea ghișeelor Direcției Economice

Online: pe site-ul www.oradea.ro

Informare privind activitatea ghișeelor Direcției Economice

Pentru a evita deplasarea şi aglomerarea la ghişeele Direcției Economice, pe fondul prevenirii răspândirii COVID-19, Primăria Municipiului Oradea vă informează că activitățile se vor desfășura temporar, astfel:

PLATA IMPOZITELOR, CHIRIILOR ȘI AMENZILOR        
  • Online: pe site-ul www.oradea.ro, secțiunea ,,Ghișeul online (plăți)" prin aplicația pentru dispozitive mobile ,,Plata Impozite MobilePay"
prin platforma națională Ghișeul.ro
  • Prin serviciul internet banking
  • Prin ordin de plată
  • Prin partenerii CEC Bank și Poșta Română
Notă: nu se acceptă încasări prin casiera Primăriei Oradea
PLATA ALTOR TAXE
  • La casieria Primăriei Oradea - Sala Ghișeelor
  • Online prin platforma națională Ghișeul.ro
DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE PENTRU CLĂDIRI ŞI TEREN
  • Transmiterea pe e-mail a documentelor scanate/fotografiate persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro
  • Pe site-ul www.oradea.ro, prin ,,Ghișeul online (plăți)" - opțiunea este disponibilă strict utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă (instrucțiuni detaliate găsiți aici)
  • Transmiterea documentelor prin poştă/curierat, cu confirmare de primire
  • Transmiterea documentelor prin fax (număr fax 0259 437 544)
Notă: nu se acceptă depunerea declarațiilor fiscale pentru clădiri și terenuri la ghișeele din cadrul Primăriei Oradea
DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE PENTRU AUTO
  • Depunere documentelor la ghișeul Primăriei Oradea din Str. Republicii nr. 24 (intrarea în sediul Serviciului Înmatriculări şi Permise Auto). În limita posibilităților și a aglomerației, se va asigura prelucrarea pe loc a declarațiilor fiscale
  • Transmiterea pe e-mail a documentelor scanate/fotografiate persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro
  • Pe site-ul www.oradea.ro, prin ,,Ghișeul online (plăți)" - opțiunea este disponibilă strict utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă (instrucțiuni detaliate găsiți aici)
  • Transmiterea documentelor prin poştă/curierat, cu confirmare de primire
  • Transmiterea documentelor prin fax (număr fax 0259 437 544)
OBȚINEREA CERTIFICATELOR DE ATESTARE FISCALĂ
Online: pe site-ul www.oradea.ro, secțiunea ,,Ghișeul online (plăți)", - opțiunea este disponibilă strict utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă (instrucțiuni detaliate găsiți aici) și care au achitat integral obligațiile anuale
  • Depunerea cererilor pe adresele de e-mail ale instituţiei: primarie@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro, iar transmiterea certificatelor de atestare fiscală prin poştă sau alte metode la solicitarea expresă a contribuabililor
  • La solicitarea notarilor care înregistrează tranzacția cu bunuri imobile
  • La casieria Primăriei Oradea - Sala Ghișeelor
DEPUNEREA DIVERSELOR SOLICITĂRI
  • Pe adresa de e-mail a instituției: primarie@oradea.ro, aplicația pentru dispozitive mobile Oradea City Report
  • Prin poştă/servicii de curierat, cu confirmare de primire
  • Prin fax (număr fax 0259 437 544)
Notă: nu se acceptă depunerea solicitărilor la ghișeele din cadrul Primăriei Oradea
OBȚINEREA ALTOR INFORMAȚII, ASIGURAREA DE ASISTENŢĂ ŞI CONSILIERE FISCALĂ
  • Prin intermediul telefoanelor din cadrul instituţiei: 0259 437 000
  • Fax 0259 437 544
  • E-mail: primarie@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro
  • Prin aplicația pentru dispozitive mobile Oradea City Report
Notă: nu se acceptă prezența la ghișeele Primăriei pentru obținerea informațiilor care pot fi transmise telefonic/e-mail

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:29:58 Ora de vară a Europei de Est