Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Situaţia măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus: numărul testărilor creşte datorită aparatului achiziţionat

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea

Situaţia măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus: numărul testărilor creşte datorită aparatului achiziţionat

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ au prezentat ieri, 26 martie 2020, într-o declarație de presă transmisă pe Facebook, situația la zi a măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus.

„Știu că veștile din țară sunt alarmante, dar din fericire în momentul de față Oradea este într-o situație mult mai bună decât restul țării, pentru că achiziția aparatului Real Time PCR pentru testarea pacienților cu coronavirus ne permite să luăm măsuri rapide pentru prevenirea și limitarea extinderii acestei epidemii. De când avem acest aparat, s-au făcut în trei zile mai multe teste pentru bihoreni decât s-au făcut în trei săptămâni prin colaborarea cu Clujul. Vă pot informa că 166 de persoane au fost testate până ieri", a precizat dr. Gheorghe Carp.
Potrivit acestuia, numărul de testări va crește de la o zi la alta. În această săptămână vor fi 100 de testări pe zi, iar de săptămâna viitoare se vor efectua 150 pe zi. Se speră ca în două săptămâni să se ajungă să se efectueze testări la capacitatea maximă a aparatului, care este de 200 de testări/zi.
Vestea bună este că dintre cele 65 de cadre medicale testate, niciun medic sau asistent medical nu este contaminat.
Dr. Carp a menționat că se dorește extinderea testărilor și a precizat faptul că s-a primit undă verde de la Ministerul Sănătății pentru achiziționarea a încă unui aparat de testare PCR, dorindu-se ca până la sfârșitul lunii aprilie acesta să fie funcțional.
După cum s-a anunţat anterior, spitalul în care vor fi tratați bolnavii de coronavirus este Spitalul Municipal. Secțiile de aici cu pacienți neinfectați au fost redistribuite la Spitalul Județean, în Staționarul III la Maternitate - copii, Chirurgia pediatrică la Spitalul Județean, iar partea ce ține de Secția de Interne la Spitalul CFR. O altă măsură luată pentru a evita orice contaminare este aceea ca întreg personalul administrativ al Spitalului Municipal să își desfășoare activitatea în sălile de la Orășelul Copiilor, care în prezent este închis.
„Pentru o cât mai mare prevenție, am hotărât ca pacienții care se prezintă la U.P.U.  să fie testați cu teste rapide, a căror acuratețe este de 70-75%. Protecția și prevenția  sunt pe primul plan acum, iar în Oradea, prin bunăvoința unor firme din Parcul Industrial, a Fundației Comunitare și a firmei Digitex, am putut să fabricăm viziere, care de mâine vor fi realizate într-un ritm de 500 bucăți/zi, astfel încât toți medicii și asistenții care vor consulta să fie bine protejați. Cu materialele dezinfectante stăm bine, iar în ceea ce privește materialele de protecție urmează să mai fie achiziționate în următoarele două săptămâni", a declarat Gheorghe Carp.
Prioritatea este achiziţia de echipamente
Primarul Ilie Bolojan a vorbit despre prioritatea principală în aceste zile, respectiv despre achiziția de echipamente: „Prioritatea noastră este să achiziţionăm mai multe  echipamente. Am reușit să facem achiziții pentru funcționarea normală a activității medicale în următoarele două săptămâni. E foarte important să achiziționăm cantități mai mari. Nu banii sunt problema, ci imposibilitatea de a achiziţiona materiale și termenele de livrare, dar facem tot ce ține de noi pentru a avea aceste stocuri".
Pentru susținerea activității spitalelor și pentru implementarea unor măsuri concrete pentru diminuarea efectelor epidemiei de coronavirus, Primăria Oradea a pregătit două materiale pe ordinea de zi a Consiliului Local de azi (ieri - n.n.). Unul este proiectul de rectificare a bugetului prin care se alocă 60.000 euro spitalelor. Este vorba de banii cu care s-au cumpărat măștile de protecție FP3, FP2, costumele de protecție și măștile normale.
Al doilea proiect de hotărâre este cel prin care sunt scutiți de plata chiriilor toți cei cărora le-a fost închisă activitatea economică prin Ordonanță de Urgență și care aveau aceste spații închiriate de la Primărie. (B.P.)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 11:00:23 Ora standard a Europei de Est