Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Situaţia măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus: numărul testărilor creşte datorită aparatului achiziţionat

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea

Situaţia măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus: numărul testărilor creşte datorită aparatului achiziţionat

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ au prezentat ieri, 26 martie 2020, într-o declarație de presă transmisă pe Facebook, situația la zi a măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus.

„Știu că veștile din țară sunt alarmante, dar din fericire în momentul de față Oradea este într-o situație mult mai bună decât restul țării, pentru că achiziția aparatului Real Time PCR pentru testarea pacienților cu coronavirus ne permite să luăm măsuri rapide pentru prevenirea și limitarea extinderii acestei epidemii. De când avem acest aparat, s-au făcut în trei zile mai multe teste pentru bihoreni decât s-au făcut în trei săptămâni prin colaborarea cu Clujul. Vă pot informa că 166 de persoane au fost testate până ieri", a precizat dr. Gheorghe Carp.
Potrivit acestuia, numărul de testări va crește de la o zi la alta. În această săptămână vor fi 100 de testări pe zi, iar de săptămâna viitoare se vor efectua 150 pe zi. Se speră ca în două săptămâni să se ajungă să se efectueze testări la capacitatea maximă a aparatului, care este de 200 de testări/zi.
Vestea bună este că dintre cele 65 de cadre medicale testate, niciun medic sau asistent medical nu este contaminat.
Dr. Carp a menționat că se dorește extinderea testărilor și a precizat faptul că s-a primit undă verde de la Ministerul Sănătății pentru achiziționarea a încă unui aparat de testare PCR, dorindu-se ca până la sfârșitul lunii aprilie acesta să fie funcțional.
După cum s-a anunţat anterior, spitalul în care vor fi tratați bolnavii de coronavirus este Spitalul Municipal. Secțiile de aici cu pacienți neinfectați au fost redistribuite la Spitalul Județean, în Staționarul III la Maternitate - copii, Chirurgia pediatrică la Spitalul Județean, iar partea ce ține de Secția de Interne la Spitalul CFR. O altă măsură luată pentru a evita orice contaminare este aceea ca întreg personalul administrativ al Spitalului Municipal să își desfășoare activitatea în sălile de la Orășelul Copiilor, care în prezent este închis.
„Pentru o cât mai mare prevenție, am hotărât ca pacienții care se prezintă la U.P.U.  să fie testați cu teste rapide, a căror acuratețe este de 70-75%. Protecția și prevenția  sunt pe primul plan acum, iar în Oradea, prin bunăvoința unor firme din Parcul Industrial, a Fundației Comunitare și a firmei Digitex, am putut să fabricăm viziere, care de mâine vor fi realizate într-un ritm de 500 bucăți/zi, astfel încât toți medicii și asistenții care vor consulta să fie bine protejați. Cu materialele dezinfectante stăm bine, iar în ceea ce privește materialele de protecție urmează să mai fie achiziționate în următoarele două săptămâni", a declarat Gheorghe Carp.
Prioritatea este achiziţia de echipamente
Primarul Ilie Bolojan a vorbit despre prioritatea principală în aceste zile, respectiv despre achiziția de echipamente: „Prioritatea noastră este să achiziţionăm mai multe  echipamente. Am reușit să facem achiziții pentru funcționarea normală a activității medicale în următoarele două săptămâni. E foarte important să achiziționăm cantități mai mari. Nu banii sunt problema, ci imposibilitatea de a achiziţiona materiale și termenele de livrare, dar facem tot ce ține de noi pentru a avea aceste stocuri".
Pentru susținerea activității spitalelor și pentru implementarea unor măsuri concrete pentru diminuarea efectelor epidemiei de coronavirus, Primăria Oradea a pregătit două materiale pe ordinea de zi a Consiliului Local de azi (ieri - n.n.). Unul este proiectul de rectificare a bugetului prin care se alocă 60.000 euro spitalelor. Este vorba de banii cu care s-au cumpărat măștile de protecție FP3, FP2, costumele de protecție și măștile normale.
Al doilea proiect de hotărâre este cel prin care sunt scutiți de plata chiriilor toți cei cărora le-a fost închisă activitatea economică prin Ordonanță de Urgență și care aveau aceste spații închiriate de la Primărie. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:26:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...